finally some positive news! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Louise Schuur - WaarBenJij.nu finally some positive news! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Louise Schuur - WaarBenJij.nu

finally some positive news!

Door: Louise

Blijf op de hoogte en volg Louise

23 Februari 2011 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Well guys, things are getting better!
This morning started a bit fucked up. Had to leave the hostel as I said earlier.
Took a walk for about 2 km. witj my haevy suitcase, weights about 25 kios's, dragging it behind me with the denish couple. Yep, I really took care of them. Wanted to make sure they got sent to the right place. In this case Greymouth, that's where they had to pick up their rental car. They were suppose to go by the tranz alopine trian tomorrow, but that is not gonna work right now.
So finally they found somebody that was willing to drive them overthere. 6 hours drive.
So we exchanged email adresses. I have new freinds! ;-)
ok where was I.........I got to the shelter at this highschool, had t check in, I felt like a refuge, because I was kinda homeless.
Got a sms from Carin that they were gonna meet me there at 3 pm. I was there at 10 am. so had some time to think about the past 24 hours. Don't really realize what is happening.
Got some breakfast there, lunch and around 2 thirty, Carin came in with some other tennis players.
To make a lomng story short, I in the mean time called Joop, a dutch guy who lives in Chirstchurch. I konw his brother Nico, who lives in Thailand, and is visiting here in Chirstchurch.Can you follow me???
We could stay with Joop. Carin, Mike Simon, also a tennisplayer and I got picked up by him at the highschool. Nice family, got a nice dinner, some nice wine, and we are away from the center. Still aftershocks though!
We have a plan now. We are trying to pick up the camper tomorrow instead of sunday, hopefully that will work, if not, we are gonna rent a car, the three of us and go to the south of the islanf, away from here.
Mike is leaving on sunday, so we have 3 days to have fun in hopefully the sun.
It is no sense to stay here, because it really is no fun at all. Scary at most times!
Well, this was an update, as we speak an otehr aftershock.
We are sure things are only getting better!
In the next few days I wil try to place some photo's! And more positve news!
Ciao for now, Liefs Carin en Lou

• 23 Februari 2011 - 10:22

Jacqueline:

he gelukkig, onderdak en een idee van vertrek. Take care, liefs, Jacqueline

• 23 Februari 2011 - 10:24

Anneke Seijger:

Hee meiden, gelukkig iets positiever nieuws, fijn dat jullie elkaar eindelijk getroffen hebben. We denken veel aan jullie hoor, wat een toestand. Hopelijk gaat het lukken met de camper en dan gauw wegwezen uit Christchurch!!! Veel succes met alles, no worry's gaat niet echt meer op maar veel erger dan tot nu toe kan het niet worden.
    Liefs Anneke

• 23 Februari 2011 - 10:26

Knup:

That's the spirit!

• 23 Februari 2011 - 10:42

Jeroen:

Okay Loes, zoals altijd positief! Pick it up en probeer weer langzaam te ganieten if possible. Doe Mike de groeten
    Liefs, Spek

• 23 Februari 2011 - 10:43

Marjon Van Someren:

Louise en Carin,
    gelukkig hebben jullie elkaar gevonden...hoop dat het lukt om weg te komen met auto of camper.
    Er is ook een stuk gletsjer afgebroken dus in dat meer kwamen olven van 3 en halve meter.
    Ben de naam van het meer vergeten.
    daarom misschien de hoge waterstand vh grond water.
    Liefs en sterkte voor allemaal daar en zoek een lekker plekje in de zon...wel insmeren he??
    Hij brand daar hard.......
    We denken aan jullie...het was bedoelt als vakantie toch.....niet als extreem gevaarlijk doen.....
    gaat dat tennissen van carin gewoon door???
    Er is de noodtoestand dacht ik.
    En als je trauma hulp nodig hebt ...vraag de ambassade om hulp...dan hebben ze ook nog eens wat te doen.

Liefs marjon

• 23 Februari 2011 - 11:18

Ilse:

hoi loesje ja ik las het in de krant,wat een toestand daar zeg, nou gelukkig hebben jullie niks.
    ja en dan nog wat, je heb alles in het engels geschreven je begrijpt dat ik dat niet goed kan begrijpen he.nou loesje doe voorzichtig, maar wel genieten hoor,groetjes pillie poost

• 23 Februari 2011 - 11:37

Monique:

Wat goed om te horen!!
    X

• 23 Februari 2011 - 11:45

Linda De Boer:

Zo blij dat je wel de mogelijkheid hebt om ons op de hoogte te houden!!
    Neem je tijd om het te verwerken en genieten maar weer.....

• 23 Februari 2011 - 11:48

Tit En Dientje:

gelukkig zijn jullie weer samen zorg eerst maar dat jullie je spullen weer in orde krijgen zoals reisdocumenten enz. liefs tit dientje en oortje.

• 23 Februari 2011 - 11:49

Annelies R.:

Louisao......
    ik hoop dat het gaat lukken met je camper, dat jullie lekker op weg kunnen, en anders tot zondag ff relax ergens anders naar toe..
    maak er nog wat moois van, en gewoon lekker genieten, je berichtjes zijn zoals altijd weer erg leuk om te lezen...doe je goed....
    oke have fun.....dikke kuss

• 23 Februari 2011 - 11:51

Mama:

hè hè,wat een opluchting.We kunnen weer rustig slapen.Ik heb tante Aaf ook even gebeld, want die belt regelmatig op.
    Dag lieve schat, hopenlijk lukt het met de camper
    tot horens, papa en mama

• 23 Februari 2011 - 11:53

Marvis.:

hoi swa . Wat heftig allemaal. Ben blij dat je een kanjer bent. Ik vind het nog steeds leuk om je verslagen te lezen. Ga zo door .veel lief en kusjes.

• 23 Februari 2011 - 12:04

Wallace From Brazil:

I am very Glad to be able to follow your adventures around the world. And I am very proud to have such a courajous woman as a friend. Most people would never face so many difficulties on the way and still be always optimist.
    But I will be really glad when you finally come to Brazil and spend some days here, enjoying the warm water of the northeast beaches.
    Hug. And always be faithful.

• 23 Februari 2011 - 12:12

Winnie:

Nou lief,met recht ben je 'shaken up'....hoorde vanochtend een mede-veteraantennister aan de telefoon in koffietijd, dus ik begrijp dat `t toernooi niet doorgaat. Ik hoop dat het verschrikkelijk mooie landschap het een en ander naar de 'achtergrond' zal doen gaan. Sterkte en fijn dat jullie nu samen zijn!! Liefs en ik denk aan je xxx

• 23 Februari 2011 - 12:25

Jane:

Hi louise,

Glad to see things are ok with you but most be very frightening. Take care of yourself.

X Jane

• 23 Februari 2011 - 13:09

Debbie M:

Hoi Lou,

Ben blij om weer wat positiever nieuws van je te horen! Ik hoop dat jullie snel weg kunnen zoals jullie nu gepland hebben! En probeer dan ook ECHT te relaxen en te genieten van je vakantie!! Je hebt het verdient en voor nu al genoeg uitdagingen gehad...
    Liefs,
    Debbie

• 23 Februari 2011 - 13:38

Heleen:

He loes fijn om te horen dat je ok bent.Wat een (nare) ervaringen allemaal. ik hoop dat de rest van de reis voorspoedig zal verlopen! pas goed op elkaar liefs heleen

• 23 Februari 2011 - 13:53

Irene W.:

Hoi Lou en Carin, Fijn dat even voor jullie wordt gezorgd in huiselijke sfeer, dat zal jullie wat rust geven in deze nog hectische tijd! Enne die wijn........was die lekker??
    Hopelijk lukt het om de camper eerder te huren en het kan niet anders dat het beter gaat worden!
    Beelden van de nasleep van de aardbeving worden nog steeds vertoond op tv, en het blijft een wonder dat julie ongedeerd zijn!
    Rust lekker uit!

• 23 Februari 2011 - 14:44

Diana T:

Wat een goed bericht! Blij dat je het zo goed hebt kunnen regelen. En wat ben je toch weer goed bezig geweest voor de medemens ondanks alle ellende daar, super knap en lief van je! Hoop dat je alles een beetje een plek kan geven en kan gaan genieten van de tijd die komen gaat. Heel veel succes met alles!
    Dikke kus van mij

P.S: Mijn ouders hebben je al in de Telegraaf zien staan, je wordt nog eens beroemd!

• 23 Februari 2011 - 16:05

Marjolein:

Lieve Lou en Carin,
    Wat fijn dat jullie elkaar weer bereikt en gevonden hebben. Laat jullie in je tijdelijke gastgezin maar goed verzorgen en vertroetelen. Lou wat ben je toch een schat dat je in deze chaos voor dat deense koppel hebt gezorgt!!!!!
    Ik hoop dat jullie in de auto of de auto weg kunnen komen, en kunnen gaan genieten van de zon natuur enz.

Knuffel liefs Mar

• 23 Februari 2011 - 16:20

Edmée:

Fijn dat het nieuws weer wat positiever is!
    En ik las vanmorgen het stuk over de aardbeving in het AD en wie stond daar op de foto?...Jij!!!
    Succes met het camperverhaal! Ik zal hard voor je duimen!

Liefs, @

• 23 Februari 2011 - 18:24

Cindy:

Hey Lou,

Wat fijn dat alles weer een beetje beter gaat.... Wat een ervaring zal dit zijn. Maar daar ging je niet voor. Dus ga nu maar proberen te genieten....en RELAX..... Het zijn wel spannende verhalen en iedereen heeft het over je. Dus iedereen weet en zelfs de kinderen dat je in Chirstchurch bent geweest. hihihihi....Have Fun Baby!!!
    Veel liefs van hier.....XXX

• 23 Februari 2011 - 18:58

Sylvia:

Gelukkig nu wat positievere berichten! Fijn dat jullie elkaar gevonden hebben en godzijdank allebei ongedeerd. Wordt de tennis nu afgelast? Lekker dat jullie weg zijn uit Christchurch! Brrrr... moet er niet aan denken daar nu te zijn. Je leest ook overal over de naschokken. Deze beving blijkt dus ook een naschok te zijn van die van september! Dat kun je je toch niet voorstellen... Hoop dat jullie de ergste schrik nu gehad hebben, vanaf nu kan het alleen maar beter worden! Sterkte en hoop voor jullie op toch nog een fijne tijd.

• 23 Februari 2011 - 18:59

Heidi:

He Loutje en Carin,
    Nou, ik hoop dat het jullie lukt om snel weg te komen en toch nog iets van een vakantiegevoel terug te krijgen.
    Liefs, Heidi

• 23 Februari 2011 - 19:45

Vesna:

Hallo Lou-lou, volg je log op de voet, en moest meteen aan je denken toen ik op tv de aardbeving zag. Fijn dat je iedereen op de hoogte kon houden. Je bent goed bezig oude loulou.
    Liefs Ves

• 23 Februari 2011 - 20:26

Eva:

Hoi Loutje, wat een berichten zeg. Blij dat je nu aan het bijkomen kan van alle toestanden. Blijft vreemd; dit soort dingen hoor je alleen op het nieuws, op veilige afstand normaalgesproken!
    Veel liefs en rustig aan. XXX

• 23 Februari 2011 - 20:47

Ellen:

Hey Lou,
    Wat een toestand daar! Fijn dat we snel op de hoogte waren dat het jullie goed gaat. Dat dit jou nu weer moet overkomen! Maar goed, je slaat je er dapper doorheen, respect!
    Als je de beelden op tv ziet, huiveringwekkend hoor al die ellende en mensen die elkaar (voorgoed) kwijtzijn, dat doet je wat...
    Nou, ik hoop dat je i.d.d. snel weg kan daar en in alle rust tijdens de reis 'tot rust' kunt komen en kan genieten van al het moois daar.

Liefs en take care,
    Ellen

• 23 Februari 2011 - 21:15

Wied:

Goed te lezen dat je weer een beetje 'boven Jan' bent, al is het allerbelangrijkste natuurlijk dat jullie hier goed uit gekomen zijn. En verder heb ik er maar één woord voor: bizar. De afgelopen twee dagen heb ik zo'n beetje alle binnen- en buitenlandse journaals proberen te zien en van wat ik daar zag werd ik niet vrolijk. Plekken waar ik zelf dik een maand geleden nog liep zijn haast onherkenbaar geworden. Maar goed, dat zijn maar materialen; veel en veel erger is het voor de mensen die zijn omgekomen en hun families. Sjezus en dat jij daar dan (voor de 2e keer!) middenin zit. Bizar dus.
    Hoop van harte voor jullie dat deel 2 van de reis top wordt. En geniet ervan, want de rest van het zuid-eiland zal jullie zeker voldoende afleiding geven.

Take care!

• 23 Februari 2011 - 21:17

Anneke & Ton:

Hi Guys, goed je stem even te horen, Lou.
    Zo snel mogelijk naar het zuiden over de SH 1. Dan kom je in Ashburton. Midden in het dorp vind je de I-site. Die hebben vast de brochure van BBH, waarin héél veel adressen staan van Backpackershostels. Anders heeft elk hostel die gids wel. Door Ashburton heen de weg volgen richting Geraldine. De naam van het leuke hostel daar is Rawhiti (Rijzende Zon).
    In Geraldine heb je een leuke bakkerij waar je lekker broodjes kunt eten met een lekker bakkie koffie. En de bodem trilt daar vast niet............................
    Rustig even op adem komen. Als je wat weten wilt: ton.de.ruijter@planet.nl

• 23 Februari 2011 - 22:44

Cate:

you gotta move you gotta move dididididi weet je nog hihi
    Enjoy the sunshine and have a good rest after all u gals went through !!
    big hug

• 23 Februari 2011 - 23:11

Edmée:

Jeetje Lou, net weer wat beelden gezien van ChristChurch...Heftig zeg...
    Fijn dat jij nog (zo positief als mogelijk) rondhuppelt op deze aardkloot...
    Ik denk aan je! X@

• 24 Februari 2011 - 07:32

Irma Boom:

Nou gelukkig maar , jullie zijn in ieder geval bij elkaar!!! Carin heb jij nou ook je spullen kunnen pakken? Afijn, make some plans en get out of there!!! liefs irma

• 24 Februari 2011 - 08:50

Sabien:

jeee Lou, wat een verhalen allemaal, zo bizar dat jij nu net daar zit op dat moment...Er is veel nieuws in de kranten en op het nos journaal over de toestand daar. Doodeng al die naschokken!!! Ben erg blij dat je iedereen hebt gevonden en dat iedereen ongedeerd is...maar al die vermisten nog, waarschijnlijk onder het puin, echt vre-se-lijk!!
    Heel slim om zsm weg te gaan, logisch, maar het moet maar net lukken alles te regelen in die chaos. Dan laatje echt een zinkend schip achter...moet je er nog een keer naar toe voor vertrek?
    Ik wens jullie een heeeel goede voortzetting van jullie trip en heel veel sterkte daar!!
    Veel liefs xxBien

• 24 Februari 2011 - 09:06

Ilse:

nou loes gister het nieuws gezien triest allemaal hoor,blij dat het met jullie goed is.
    ik heb je verslag gelezen in het ned je weet ik ben een muts op dat gebied geen tijd en geen geduld
    ik zat te denken maar jij heb in amerika ook al een aardbeving mee gemaakt niet te geloven toch,hou je taai veel liefs pillie poost

• 24 Februari 2011 - 10:40

Ineke:

hoi louise,gelukkig mankeer je niks,lichamelijk dan!! zeer verdrietig voor de mensen die hun dierbaren hebben verloren! Maar jij bent weer op weg,en carin is bij je,voel je tenminste niet zo verloren! nou ,toch weer een mooie reis verder en geniet er maar weer van
    groetjes van mij en theo

• 24 Februari 2011 - 12:36

Minouk:

Heee Louise!

Zo fijn te horen dat je oke bent! Ik heb veel aan je gedacht!!!

Hopelijk is het gelukt om de camper eerder te huren en kun je een paar dagen van de zon genieten en alles , zo goed als het kan, een plek geven......

We denken aan je en we volgen je! Zorg goed voor elkaar!

Groet, Minouk

• 24 Februari 2011 - 12:46

Carla En Johan:

Meiden, fijn dat jullie weer bij elkaar zijn en hopelijk gauw uit Christchurch weg kunnen. We zien heer steeds de beelden op het nieuws, zo'n vreemde gedachte dat jullie daar nu zijn.
    Gelukkig ongedeerd,dat is prioriteit nr 1. En prioriteit nr 2 komt er nu aan,jullie reis hervatten!

Groetjes,succes met alles

• 24 Februari 2011 - 12:46

Carla En Johan:

Groetjes,succes met alles

• 24 Februari 2011 - 12:59

Marla:

Fijn dat jullie weer iets positiefs in het vooruitzicht hebben! Kan me voorstellen dat je het op momenten nog niet helemaal kunt bevatten, wat een avontuur. Nieuws in Nederland is op dit moment nog niet zo vrolijk, er schijnen nog honderden mensen vermist te worden. Vreselijk allemaal. Hoop dat je snel in veilig gebied komt waar je kunt proberen weer een beetje te genieten. Succes en sterkte! liefs, Marla.

• 24 Februari 2011 - 13:23

Judith:

Tjonge Lou. wat bizar zeg dat je daar zit en dit meemaakt! Gelukkig ben je ongedeerd!
    Sterkte daar en evengoed nog een goede verdere reis gewenst samen met Carin.

Liefs Juut

• 24 Februari 2011 - 19:06

Gaby:

He lou, ik volg je op de voet...en heb nog nooit zoveel naar het nieuws
    Gekeken ;-) Veel sterkte nog ff en ik duim voor je dat je snel weg kunt!!!
    X gaby

• 27 Februari 2011 - 16:08

Krista:

He Loes, ik weet niet of je dit leest. Ben gisteravond teruggekomen van de wintersport. Heb daar evenje verslag vd telegraaf doorgekregen van Mark en Ka.

Wat enorm fijn dat het goed met je gaat, ik hoop dat je toch nog kunt genieten van de rest van de tijd. Ach, wat klets ik, het zal altijd met een andere blik zijn dan je had verwacht. Weet niet zo goed meer wat te zeggen, probeer na de quake alsjeblieft uit handen/tanden van de haaien te blijven ?????? Kus Kris