Earthquake! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Louise Schuur - WaarBenJij.nu Earthquake! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Louise Schuur - WaarBenJij.nu

Earthquake!

Door: Louise

Blijf op de hoogte en volg Louise

22 Februari 2011 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hi guys,
just a note that I am ok.
There was a major earthquake this afternoon.
Really terrible and I was right in de middle of it. I am still shaken up!
I had a late start, wanted to get some coffee and then visit the cathedral.
I was in Starbucks at the sqaure, when everything started shaking and rumbling. We all ran outside to the square. It was really terrible. The cathedral came down. I thought I was dreaming, this coudn't be thru. But it was. Reminded me of the WTC collapsing!!! I was right in front of it. As I write this down, there is an other of many after aftershocks! Really frigtning. Anayway, so far 65 people has died, lots of buildings collapsed, damaged. I saw an older couple on the square, lokked like they where lost, had big suitcases with them. I asked them if they were ok and they had just arrived from Denmark. I stayed with them and we were all evacuated from the square. Took them to my hostel and now we are here, not knowing what's gonna happen. We can stay here, the hostel is not hurt, but may hostels and buildings in this street are. We are lucky and I am lucky I had a late start, otherwise I problably would have been in the cathedral whem the quake hit.
Carin and all the other tennisplayers are somewhere, not sure where. We keep in touch thru the phone. Hopefully we know more by tomorrow, but the centre of Christchurch is been closed. Carin her hotel is there, so not sure when they can pick up their luguage.
I wanted to write an other story, but I do that when I know more here.
Wish this story was gonna be more fun to read, sorry guys. After the earthquake hit, I called my parents, at 1 a.m.! sorry dad, to let them know I am fine.
If you wanna talk to me, just call me, my number is in my weblog earlier story.
I wanna write more, but there are more people that wanna use the computer. We are lucky we have power, 80% of the town is out of power.
Not sure what we are gonna eat, beacuse all the stores are closed and or damaged.
I could use a stif drink!
So, I am ok and not sure what is gonna happen next, other then that there are gonna be lots of aftershocks and they are pretty scary. Firetrucks, police cars, paramedics are driving off abnd on with their sirenes on. So I guess it will be a short nite.
Ciao for now,
Much love Louise
ps. reaaly wanna pick up our camper now and get away from Christchurch.............

  • 22 Februari 2011 - 06:49

    Knup:

    Geen flauw benul wat daar aan de hand is, ga direct op het internet kijken. Godzijdank gaat het goed nmet je. Doe voorzichtig! Liefs van ons.

  • 22 Februari 2011 - 06:50

    Mark Alexander:

    Jezus, Louise, chills up and down my spine... reminds me of the 1989 San Francisco earthquake that I was in... brrrr. Take lots of pictures for later. Big hug!!

  • 22 Februari 2011 - 06:51

    Anneke En Irma:

    hallo meiden, we hebben net op internet e.e.a. gelezen en waren al aan het sms- en naar Carin. Gelukkig is alles goed met jullie, behalve dan bijkomen van de schrik. Succes daar !!!

  • 22 Februari 2011 - 06:53

    Anneke (Annie):

    Jee, Louise, ben ik ff blij dat je een berichtje kon maken! Goed dat jullie OK zijn! Word net wakker, zet het nieuws aan en het eerste wat we hoorden was aardbeving in Christchurch, zag er vreselijk uit! Sterkte voor nu en hou je taai!!!
    Liefs, Anneke en Robin

  • 22 Februari 2011 - 06:58

    Mirjam Hildebrand:

    Djie wat eng!! Blij dat je uitgeslapen hebt. Kan me voorstellen dat je nu overal wilt zijn, behalve Christchurch! Doe voorzichtig! liefs Mirjam

  • 22 Februari 2011 - 07:07

    Edmée:

    Jemig Lou, heftig zeg. Fijn dat met jou alles oké is. Ik hoop dat je daar zsm weg kan!
    Veel sterkte voor nu! Liefs @

  • 22 Februari 2011 - 07:12

    Marjolein:

    Jeetje ik zit met kippevel te lezen terwijl ik nu het nieuws aan heb, pfffft wat ben ik blij dat jullie veilig zijn meiden. Doe voorzichtig en houd elkaar en het thuisfront op de hoogte. Sterkte daar!!

    Liefs Mar

  • 22 Februari 2011 - 07:25

    Irma Boom:

    Meiden, jeetje wat zal ik zeggen, wat erg! Gelukkig zijn jullie ok en hebben jullie contact gehad met elkaar gehad en met het thuisfront. Lou, fijn dat ik je ff gesproken heb net! Hou jullie taai en hou ons op de hoogte! liefs en sterkte. irma

  • 22 Februari 2011 - 07:27

    Yoni En Nick:

    Ha Louise,

    Gelukkig ben je oke! Hoorde het net op het nieuws en moest meteen aan je reis / weblog denken!
    Cuidado he,

    Liefs Yoni en Nick (peru-tijd :))

  • 22 Februari 2011 - 07:30

    Spek:

    Jezus Loes, wel heel veel excitement voor een eerste week! Moet je eerlijk zeggen dat dit nieuws mij überhaupt nog niet had bereikt. dacht daar down under nooit iets gebeurde. Take care!!

  • 22 Februari 2011 - 07:36

    Audrey:

    Ik schrik me rot Lou, het is nu half 9.. net wakker en lees het op msn news.. gelijk ff checken. Jeetje zeg, ben blij dat alles ok is

  • 22 Februari 2011 - 07:37

    Vul Hier Je Naam In.:

    Vul hier je reactie in...lieverd dit is wel schrikken gelukkig zijn jullie veilig we hebben alles gehoord van carin we hebben de hele nacht cnn gekeken van de schrik. liefs en een knuffel ikga nu oortje uitlaten.

  • 22 Februari 2011 - 07:40

    Gaby:

    Jeetje lou wat erg.wat zullen jullie geschrokken zijn ik zag de beelden op rtl nieuws. Ik hpop dat je daar snel weg kunt en door kunt gaan met je reis. Hoop dat iedereen met jou ok is sterkte. X gaby

  • 22 Februari 2011 - 07:50

    Anneke & Ton:

    Dank je wel voor het snelle berichtje. Daar heb je even rap mee!
    Goed te horen dat jullie oké zijn. Wees voorzichtig verder.

  • 22 Februari 2011 - 08:00

    Cindy:

    He Lou, Dat zal zeker schrikken geweest zijn. Blij dat jullie in orde zijn... Doe maar voorzichtig en en houd je taai...
    Liefs Cin

  • 22 Februari 2011 - 08:02

    Monique:

    Hey Lou!

    Ik zag het net op tv!! Ik heb bibberend mijn computer aangezet!
    Ben blij dat je meteen een berichtje hebt geschreven!! Ik schrok me dood!
    Hoop dat je daar snel weg kan! Doe voorzichtig!
    X

  • 22 Februari 2011 - 08:18

    Silvia:

    Gelukkig ben je o.k.!!! Jeeeee dat is schrikken, een aardbeving! Doet mij ook weer ff denken aan SFO... Heeeel veeeeel sterkte daar!!!
    xxx
    Silvia

  • 22 Februari 2011 - 08:20

    Marla:

    Hey Louise, wat een schrik. Ben net wakker en las de Telegraaf online en ben meteen naar je FB gegaan, goed dat je al wat had opgeschreven voor je fam en vrienden. Neemt meteen een hoop ongerustheid weg. Hoop dat die na-schokken snel ophouden en kan me voorstellen dat je daar nu zsm weg wilt. Take care en keep in touch!
    PS Zag ook dat de redactie van de Telegraaf een oproep doet aan mensen die er zitten, wie weet, ben je meteen de BN-er van de dag ;). Liefs!

  • 22 Februari 2011 - 08:30

    Anne-Marie:

    Lou ik ben blij een bericht van je te ontvangen en te lezen dat het goed gaat met jullie. Ik schrok me kapot dat ik het nieuws op de radio hoorde.
    Sterkte en doe voorzichtig!

  • 22 Februari 2011 - 08:37

    Louise:

    Well, de Telegraaf just called me! Kepe the article!!!
    (Telegraaf is the dutch national newspaper.)
    Carin is staying with a teammate with a dutch family somewehere here in Christchurch, have not talked to her.
    Hope I can stay with some people her christchurch tomorrow.
    That's better then anything now.
    Hope I get a good nite sleep, but I doubt it.
    Other then that, I am ok.

  • 22 Februari 2011 - 08:40

    Jeroen Luger:

    Wat goed dat je het plein op ging, en dat je een late start had! Je engeltje is erbij denk ik.
    Succes daar. J&L

  • 22 Februari 2011 - 08:44

    Marjon Van Someren:

    Oeps heftig......gelukkig zijn jullie save....ga anders maar naar Queenstown ..als de aarde daar niet schut.....
    Groeten aan Carin..hoop dat het met haar ook goed gaat.....
    Ik heb het hele journaal gemist..loop weer hopeloos achter.

    Wij waren precies 10 jaar geleden daar in Christchurch en daarna Queenstown voor een verjaardag.....met 84 man.

    leek alsof daar nooit een aardbeving kon komen..
    Zoek een veilige slaapplek voor de na schokken..of anders maar buiten slapen.

    Sterkte en liefs marjon..denk aan jullie en alle andere mensen daar....
    misschien kan je nog helpen met vertalen voor gewonden of logistiek of whatever.

    Groet en heel veel liefs Marjon

  • 22 Februari 2011 - 08:54

    Oom Jan:

    Lieve Louise,
    meteen je moeder gebeld toen ik het nieuws hoorde vanochtend. Fijn en heel blij dat het je goed gaat. Reminds me of San Francisco 1989 !

    Liefs,

    Jan en Rose

  • 22 Februari 2011 - 09:09

    Sabien:

    Man,wat ben ik blij dat jullie ok zijn! Het eerste wat ik hoorde vanochtend was de aardbeving en dat jullie precies daar ook zaten...doodeng! BEn heel erg blij dat jullie ongedeerd zijn, maar wat een toestand waar jullie nu in beland zijn, complete chaos waarschijnlijk. Hoelang blijven Julie nog in Christchurch? OF komen jullie niet weg? ik blijf jullie volgen op internet, en wens jullie heel veel sterkte daar, en blijf oppassen voor instortingsgevaar!! hou je taai!
    X Sabien

  • 22 Februari 2011 - 09:26

    Erik En Marina:

    Blij dat het goed is met jullie.
    Hoop dat je je reis goed kan vervolgen
    liefs Erik en Marina

  • 22 Februari 2011 - 09:29

    Diana T:

    Blij dat jullie ok zijn! Heel veel sterkte en hoop dat je het allemaal kunt regelen!
    Dikke x

  • 22 Februari 2011 - 09:38

    Bette:

    jezus! Wat een mazzel en wat een pech, doe voorzichtig,hoop dat je nog wel leuke reis kunt hebben!
    Sterkte!

  • 22 Februari 2011 - 10:16

    Stefan:

    Hee Lou!

    Wat een situatie zeg! Goed te horen dat je in orde bent. Succes met de beslommeringen en hoop dat je een beetje hebt kunnen slapen vannacht. Liefs vanuit Noorwegen.

  • 22 Februari 2011 - 10:24

    Hester:

    Jeetje Louise! Hoorde vanmorgen vroeg op de radio van de aardbeving en moest direct aan jou denken, gelukkig ben je OK! Hou je taai en ik hoop dat de nabevingen snel stoppen.
    TOI, TOI,TOI. Ga lekker gauw met de camper op stap en dan weer..........genieten!
    Liefs.

  • 22 Februari 2011 - 10:31

    Carin:

    ha lieve vrienden en kennissen,ja gelukkig ook ok.Enorm geschrokken,werd echt omver gegooid,mijn hotel is in centrum dus alle spullen daar ,weet niet wanneer we die kunnen halen,als hotel er nog staat?Slapen bij ned echtpaar die in het opvangcentrum langs kwamen en die hier wonen dus hopelijk beetje tot rust komen,liefs aan allemaal,gr carin(

  • 22 Februari 2011 - 11:03

    Gerrit:

    Was net wakker, zet de tv en zie christchurch. fiets naar mijn werk en lees gelukkig je bericht.
    Goed dat je ook wat later was.
    Sterkte daar
    Gerrit en Irene

  • 22 Februari 2011 - 11:07

    Helene:

    OMG!! Als je al dacht pech te hebben gehad..... Nou ja eigenlijk heb je nu dus ook wel weer heel veel geluk! Ik heb nog niks gehoord of gelezen over een earthquake, maar ben nu dus wel meteen op de hoogte. Hang in there, hope you get that stiff drink sooooon! Sterkte! XXX helene

  • 22 Februari 2011 - 12:09

    Anita, Frank En Kids:

    Nou ja zeg!!!!!!!!!!! Het is net of dit niet echt is en dan zitten jullie daar middenin! Pfffffffffffffffttttttt...... meiden.......... kunnen jullie het al een beetje bevatten? Vreselijk zeg! Goddank zijn jullie ongedeerd!!!!!
    Heel veel sterkte daar en wij zullen kaarsjes opsteken om aan jullie te denken.
    Veel liefs, Frank, Anita, Fons, Lucie, Maurice en Lisanne XXXXXX

  • 22 Februari 2011 - 12:10

    Ìrene:

    Gisteravond voor het slapen gaan nog jouw reisverslag gelezen en nog niets aan de hand. Werd vanochtend wakker met het nieuws van half acht en hoorde toen over de aardbeving! Gelukkig heb ik kort daarna Marjolein gesproken die vertelde dat alles ok is met jullie is. Veel sterkte daar en ik hoop dat jullie snel jullie spullen kunnen pakken om door te reizen.

  • 22 Februari 2011 - 12:14

    Simone (op Stoom):

    Tjeejtje Louise heb jij dat!!!
    Ik las het nieuws en moest gelijk aan jou denken!
    Gelukkig gaat alles goed met je, maar goed de adrenaline zal door je lijf stromen!

    Hopenlijk gaat alles goed daar en kunnen jullie daar snel weg!!

    Succes!

    groetjes Simone

  • 22 Februari 2011 - 12:30

    Tineke:

    Jeetje schrikken joh.
    Sterkte!
    Liefs Tineke.

  • 22 Februari 2011 - 12:57

    Bas:

    Jeetje wat spannend zeg zo'n aardbeving, gullig gaat het goed met je.
    Hier alles gezellig op de ZW, groetjes van ons allemaal.

  • 22 Februari 2011 - 13:05

    Linda De Boer:

    Oh, I am so happy you are okay!! Please be careful while you're trying to figure out what you're next step is going to be!!! Everything has a reason and you are suppose stay with us for a long time! Keep your head up high!! Have a drink girl and thank you know who!!

  • 22 Februari 2011 - 13:07

    Corrie En Don:

    Blij te lezen dat het met jou op zich goed gaat.
    Sterkte meid en kom weer heel terug naar Holland.
    De buurtjes

  • 22 Februari 2011 - 13:10

    Rachel:

    Gelukkig ben je oke.
    Groet vanaf de rutherord.

  • 22 Februari 2011 - 13:26

    Corry:

    Hoi Louise en Carin,

    Gelukkig is alles goed met jullie. Dat had ik van Tit gehoord voordat ik de beelden van Christchurch zag. Wat een ramp zeg en dan ook al die naschokken nog. Zojuist las ik dat er van de gletsjers van de Zuidelijke Alpen ongeveer 200 km ten zuiden van Christchurch, door de aardbeving een enorm ijsblok is losgekomen wat weer enorme hoge golven heeft veroorzaakt. Gaan jullie zodra het kan maar naar veiliger oorden! Blijf ook contact houden zodat we weten waar jullie zijn en hoe het gaat.
    Ik denk aan jullie, liefs,

  • 22 Februari 2011 - 13:26

    Mandy:

    Hey Lou,

    Dat was ff schrikken toen ik vanmorgen de tv aan zette, voor ik naar de RU vertrok......!
    Gelukkig hoorde ik daar meteen van Audrey dat je een berichtje had geschreven dat je oke bent!
    Wat een mazzel dat je laat op ging vanmorgen!!
    Op de tv zag ik een kathedraal, waarschijnlijk die waar jij het in je verhaaltje over had.
    Ik ben blij dat alles goed is met je (en met Carin)!
    Sterkte daar en doe voorzichtig ook van Nel!!
    p.s. alles is goed en het is een meisje....

  • 22 Februari 2011 - 13:41

    Mandy:

    Ik zag net op facebook je berichtje over de telegraaf!
    Rachel keek op de site van de telegraaf en je staat er op met een video....
    Hier is geen geluid dus vanavond thuis nog maar ff kijken.

  • 22 Februari 2011 - 14:25

    Diana V. Roon:

    Hey Lou!

    Ben geschrokken van je bericht joh! Gelukkig gaat het goed met je! Kan mij voorstellen dat t leek alsof je droomde toen je het meemaakte. De aardbeving staat hier trouwens op het scherm bij meest gelezen berichten(van MSN geloof ik).
    Neem inderdaad maar een borreltje voor de schrik, maar niet teveel he, je weet nooit wat er nog komt en dan moet je wel allert zijn Loutje!!
    Hoop voor jullie dat er nu alleen maar leuke en mooie dingen gaan komen.
    Hou je taai en veel liefs, Diaan X

  • 22 Februari 2011 - 14:36

    Debbie M:

    Hoi Louise,

    Ik schrok me rot ton ik vanochtend het nieuws hoorde, dacht dat ik toch nog te slaperig was en het niet goed gehoord had ofzo... Helaas, dat was niet zo!
    Ik ben wel erg blij dat ik niet lang daarna hoorde dat het met jou en Carin goed gaat.
    Je bent nu ook al volop op het net te volgen in het nieuws. Hoop dat het rustiger wordt en goed blijft gaan met jullie!
    Heel veel sterkte
    Debbie en iedereen van de Ru

  • 22 Februari 2011 - 14:46

    Annelies R.:

    He girlfriend, heb je inmiddels ook gesmst, hoorde het vannacht,kon weer niet eens slapen, schrok me kapot, deja vu hé....heb je ook al op internet gezien, spannend hoor, maar maak je liever niet mee zo....sterkte, hoop dat jullie gauw verder kunnen...

    beijos

  • 22 Februari 2011 - 16:14

    Yvonne Parry:

    Oh my God Lou! I'm so glad you're ok - was really worried about you when i heard. Keep us uptodate with all your news and try to make the best of a bad lot while you're out there! Take care Yvonne

  • 22 Februari 2011 - 16:21

    Thea/tom:

    wat fijn dat je zo snel iets van je liet horen; we werden met dat nieuwsbericht om 7 uur wakker, nou en dan voelt het niet lekker meer, maar gelukkig super snel een berichtje.
    pas goed op jezelf en op elkaar, loutje!
    lieve groet,
    thea

  • 22 Februari 2011 - 16:27

    Cate:

    hi Loutje, Im just soooooooooo glad u gals are ok !!! I sent Carin a sms and never heard anything , was a wee bit worried xxxx ook 4 catje

  • 22 Februari 2011 - 16:44

    Bram:

    Hoi Louise,

    blij dat alles goed gaat met je. was dat jouw vriendin die verslag deed bij de NOS vanaf de tennisbaan?
    Ik ga straks nog mijn penvriend in CHCH bellen of alles goed is met hen.

  • 22 Februari 2011 - 18:38

    Stella:

    hoi louise,
    gelukkig dat het goed met je gaat.ik las het vanmorgen op de telegraaf internet en dacht meteen aanjou.heb eerst gewerkt en heb nu verslag gelezen.heel veel sterkte en ook voor je vriendin.

    groetjes stella

  • 22 Februari 2011 - 19:49

    Alexis...:

    That happens to an adventurelover like you, thanks you are ok!!

  • 22 Februari 2011 - 21:44

    Sylvia :

    Jeetje Lou, wat een verhaal! Je maakt wel wat mee... Blij dat jullie OK zijn, kan me voorstellen dat je zelf nog na zit te shaken. Heftig zeg! Wens jullie veel sterkte en hoop snel op een beter bericht!
    Liefs, Syl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Louise

After South America, twice, and New Zealand, now going to Australia!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 171411

Voorgaande reizen:

17 December 2014 - 22 Januari 2015

Going down under

13 Februari 2011 - 26 Maart 2011

Going to the Kiwi's!

30 November -0001 - 30 November -0001

Vrijwlligerswerk in Peru 2006 en 2007

Landen bezocht: