Gondola, hika, train, hike, tram........... - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Louise Schuur - WaarBenJij.nu Gondola, hika, train, hike, tram........... - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Louise Schuur - WaarBenJij.nu

Gondola, hika, train, hike, tram...........

Door: Louise

Blijf op de hoogte en volg Louise

18 Februari 2011 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Here I am again. Been here 3½ days, but it seems much longer!
Wednesday we woke up really early, had some tea at like 5 in the morning. Did some unpacking and after that thank god I could sleep some more, ;-)
After our breakfast we took a bus to the gondola. You go all the way up to the mountain and from there you have a spectactular view of the city and ocean. The weather was great again, 24 degrees celsius! We hiked all the way down to the base station and on the way took some great photo's. At nite we had dinner @ a great italian place, Portofino. An asian couple next to us had a fight, she wanted to leave, he stopped her, then they sat next to us with long faces, didn't speak to each other, didn't even eat anymore and when he payed, she took off, almost running! He went after her, not sure what happend next............
Thursday we got up really early, 5.45! Went to Arthur's pass with the tranz alpine train! What a beautifull ride it was! Took 2½ hours, went thru 16 tunnels and took lots of photo's, again! Had lunch @ the pass and took a hike to the Devils punch bowl waterfalls. It sure was a hike, climbing 230 big, large steps, off and on, up and down, but it was worth it. And again, perfect sunny weather!
After the hike, we could already feel our calfs! Hurting! And Carin has to play a tennistournement this week!
At Arthur's pass, there are a lot of Kea's. Those are birds that look like parrots. Really cute, but they want to eat your food and stuff. You are not allowed to feed them.
Anyway, we could use a little rest, so at the cafe I had a local beer that tasted great!
At 4 we took the train back to Christchurch. It was again a great day.
Today we went to the tennis courts, where Carin has to play next week. There were a few teams from South Africa and Canada practising with their teams. Carin wanted to hit some balls too, but there was no one available, so she hit some balls against the hitting wall. (Maybe a good thing, because her muscles are still hurting from the hikes!) :biggrin:
In the afternoon we took a tram ride thru the center of Christchurch. Very nice and again, nice weather, sorry to say this, because I am sure in Holland and elsewhere the weather is not so good? I did get sunburned though.....:cry:
I checked out my hostel, where I will be staying from tomorrow for 7 days. Carin will stay with her team mates at the hotel where we are right now. The hostel is nice, not far from the center.
Something else, we noticed that quite a lot of buildings did a lot of damage during the earthquake that took place last september. Stores are closed, hostles are closed, lots of buildings are getting repaired.
Well, I thing I have to go, Carin has some kinda relatives living here in Christchurch, cousin of her mom, and we just got invited to go overthere. So, we are gonna have some dinner now, ciao for now!
Louise

• 18 Februari 2011 - 04:26

Louise Schuur:

Photo's I will rename tomorrow! ;-)

• 18 Februari 2011 - 06:04

Rian:

Druk, druk, druk....hou je ook nog een beetje vakantie?

• 18 Februari 2011 - 06:28

Anneke & Ton:

Ohhhhhhhhhhh, wat een feest der herkenning..........
    Mooi hè !

• 18 Februari 2011 - 06:59

Marjolein:

He daar aan de andere kant, mooie foto`s en wat hebben jullie al veel gedaan! Lou, wat is dit, niet eens een spannend ding mee gemaakt, haha.....Jullie genieten wel dat is duidelijk :-)
    Have fun verder, ga zo naar mijn werk en van het weekend verder alles in pakken hier, nog 1 week en dan staat de verhuiswagen op de stoep.

Groetjes liefs Mar

• 18 Februari 2011 - 07:35

Eva:

hola darling!! Eindelijk zie ik iets van een relaxte sfeer neerdalen! Mag ook wel, na al dat gedoe en tijdsverschil. Hoe zien de mannen er eigenlijk uit daar?

Hihi!
    Veel liefs en have fun!

:lol:

• 18 Februari 2011 - 10:32

Tit En Dientje:

geweldig wat maken jullie al een hoop mee in die korte periode.nemen jullie ook nog een beetje rust om de dagen na te genieten. liefs tit en dientje.

• 18 Februari 2011 - 12:08

Diana V. R.:

He hallootjes!

Wat een mooie foto's weer Lou! En dan te bedenken dat jullie t live nog veeeeeel mooier zien, top! Leuk om al de belevenissen te lezen. Ga zo door,ha,ha....

Liefs, Diaan X

• 18 Februari 2011 - 12:26

Sylvia:

Gaaf hoor die foto's! Komt wel goed met jullie volgens mij! Carin, succes volgende week en jij dan weer grote plannen Lou? Geniet ervan!

• 18 Februari 2011 - 12:29

Corry Bakkum:

Hallo Louise,

Ik ben dus de zus van Carin.
    Bedankt voor het zenden van je reisverslag. Wat hebben jullie al veel gezien in die paar dagen! Mooie foto's ook, zo krijg ik een goede indruk van wat jullie zoal zien en beleven. Spectalulair die watervallen en dat grootse landschap. Hoop dat jullie een prachtige tijd zullen hebben in Nieuw Zeeland.
    Hartelijke groet,
    Corry

• 18 Februari 2011 - 17:57

Diana T:

O, wat ben ik jaloers!!! Wat ziet het er allemaal prachtig uit en wat een gezellig verhaal! Geniet er lekker van!
    x

• 18 Februari 2011 - 18:54

Anita V.S. En Co:

Hoi Louise en Carin!!!
    Ik ben bijna sprakeloos en dat gebeurt niet gauw. Wat een prachtig landschap. Als het even niet gaat met de wedstrijd met Carin, moet ze maar even aan die mooie uitzichten denken, is ze meteen weer geconcentreerd.
    Wens haar succes en heel veel liefs van ons allezes xxxxxx

• 18 Februari 2011 - 18:58

Bram:

Gaaf meissie. Leuk om al die foto's te zien het brengt me gelijk terug naar 2002 en 1989 toen ik daar rondliep. en nee veel is er niet veranderd en staat wat meer groen op het plein. en de treinreis ja gewoon mooi maar ben je niet helemaal naar Greymouth gegaan. ik ben zelf niet uitgestapt in Arthur's Pass. De lookout is ook gaaf met de gondel naar boven. en het trammetje vooral die rode heb ik ook in gezeten in beide keren alleen de eerst keer stond ie nog in Ferrymead het openlucht museum vlakbij de gondel. nou ga lekker genieten van het mooie weer en vergeet niet te smeren.
    en geniet ook van de rest van het mooie land

• 18 Februari 2011 - 20:25

Cornelie Kloos:

Ha die Louise,
    Leuk meid dat je weer lekker aan het rondreizen bent.
    Geniet van al het moois. Als ik de foto's zo zie is het er prachtig. Bofkont!
    We houden contact.
    Groetjes van Cornelie en haar 3 guapos

• 20 Februari 2011 - 13:21

Stanley & Ina Thomas:

Dame, dame, wat een mooie reis maak jij.
    Prachtige foto,s. Laat ze maar komen!
    Geniet lekker,

Ina en Stanley

• 20 Februari 2011 - 17:28

Hallo:

Leider kann ich das alles nicht so richtig lesen aber ich glaube es geht Dir gut.
    Schöne Grüße nach Amsterdam sendet der Bayer

Pfirty las es Dir gut gehen
    Nobody

• 21 Februari 2011 - 16:30

Irma Boom:

Tooooooooooooooooooos wat heb je weer je best gedaan om er een mooi verslag van te maken en mooie en leuke foto's toe te voegen. Volgens hebben jullie het heel leuk en zijn lekker actief bezig! Jeetje wat een verhaal nou weer van die salami, toch! Afijn, Carin heel veel succes met tennis, geef ze van Jetje daar down-under en jullie samen veel plezier en lekker genieten! liefs vanuit een heeeeeeeeeeeel koud Nederland. Vandaag was de ijsbaan weer dicht gevroren in Assumburg en lag er op vele sloten ijs, maar de zon scheen en mooie blauwe lucht. Groetjes Irma xx

• 22 Februari 2011 - 05:48

Sara:

Hi Loes, ik lees net over een aardbeving in Christchurch! Zijn jullie daar nog of ben je al verder getrokken? Ik hoop van wel, want wat ik las is het een groot drama!! Zet maar snel wat op je blog! Geniet ervan, als alles goed gaat!! Xx Sara

• 22 Februari 2011 - 06:32

Mark Alexander:

Hi Louise, hope all is well after the big earthquake!! Love