The end of the world!!!!!!! - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Louise Schuur - WaarBenJij.nu The end of the world!!!!!!! - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Louise Schuur - WaarBenJij.nu

The end of the world!!!!!!!

Door: Louise

Blijf op de hoogte en volg Louise

06 November 2007 | Argentinië, Ushuaia


Nou, nou, we waren ff in de stress! Morgen naar Buenos Aires en geen hostel te vinden! Halve dag op internet en via telefoon, maar waarschijnlijk is het nu gelukt.
Dat horen jullie snel genoeg! :D
Anyway, we zitten nu echt op het zuidelijkste punt van de wereld! Ushuaia op Vuurland! Zitten hier alweer 2 dagen en het is koud hier!
Gister met een boot het Beagle kanaal op voor een tocht van 5 uur. Ja, ja, we hebben dan toch echt pinguins gezien! Ik helemaal blij! Ze waren wel inimiene, maar toch. Heb ze zelfs op een filmpje staan, probeer dat op de site te zetten.
Onderweg ook nog seelions gezien en van allerlei andere vogels etc.
Vanmiddag even de gevangenis bezocht. Is nu een museum. Viel een beetje tegen, maar toch wel interessant hoe het daar aan toe ging vroeger. Werd in 1947 gesloten en er zaten dus echte VETTE criminelen.
Maar goed, we waren hiervoor dus in El Calafate, om de Perito Moreno gletsjer te zien. Nou, ik kan alleen maar zeggen
WOW!!!!! Wat fantastisch mooi was dat!
De foto´s spreken voor zich. We hadden een leuke tour geboekt, die de hele dag duurde en we hadden eindelijk VET mazzel met het weer! :cool: Strak blauwe lucht! Top gewoon! Van verschillende punten konden we de gletsjer bekijken, hebben daar heerlijk in het zonnetje gelunched in front of the gletsjer!
Toen een wandeling van een uur naar de catamaran, waar we ook nog even mee gingen varen, dan kom je nog dichterbij. Tijdens deze kleine hike, verschillende stops gemaakt. En wat denk je? Ik stond gelukkig klaar met mijn foto toestel in de film stand.... Beginnen er brokstukken van de gletsjer af te vallen! Gebeurd best wel vaak, maar om dat te zien, ongelooflijk! Een lawaai en prachtig om te zien. Hopelijk komt dat ook nog op de site. (dat flimpje dus...) Heb nl. ruimte voor 2 filmpjes.
Met de boot was het ook super. Je komt dan heel dicht bij en het is werkelijk geweldig hoe zo´n gletsjer eruit ziet.
Geniet maar van de foto´s, want verder heb ik eigenlijk niet zoveel te melden, :biggrin:
Alleen dat het hier best wel koud is en dat we blij zijn dat we morgen in Buenos Aires zitten! Volgende nieuws komt dus vanuit de bruisende tango stad!
Hasta luego, besos xxx
Lou


  • 06 November 2007 - 22:05

    Marjolein:

    Zo daar ben ik dus even helemaal stil van wat een onwijs mooie foto`s Lou echt waanzinnig mooi.
    En nu op naar de tango stad je maakt wat mee zo deze reis toppie hoor en blijf lekker genieten, maar op de foto`s te zien doen jullie dat ook.

    Groetjes liefs Mar

  • 06 November 2007 - 22:16

    Patrick:

    Supermooie foto's! Echt schitterend, het blijft schitterend!

    En nu de tango leren...

    Groetjes Patrick

  • 06 November 2007 - 22:33

    Rebecca:

    Hey Louise,
    Leuk zeg om jullie (Jij, Judith, Sabien en Anton) nog zo te volgen. En wat goed dat het na die ene keer in Peru voor jullie niet ophield!! Het begint bij mij nu soms ook wel weer te kriebelen :-) Doe iedereen de groetjes van mij.
    p.s. gaaf zeg dat filmpje!!!
    Rebecca

  • 06 November 2007 - 23:03

    Es Verschoor:

    Tjee Lou,
    Wat hebben jullie een geweldige reis!
    Prachtige foto's, gewoon onwerkelijk mooi.
    Heel veel plezier in Buenos Aires .
    Kus,
    Es

  • 07 November 2007 - 08:06

    Eva:

    Hoi skattie daar, wat een reis is dit zeg. Geweldig! Gaat t weer een beetje met de gezondheid daar? Hope so :)! Denk regelmatig ff aan jullie; geniet ze, het is zo weer voorbij - maar nu nog FF niet, haha!-. Ben superbenieuwd naar Buenos Aires, waar alles weer zo anders zal zijn dan nu. Ik zeg ook: grote kans op gezelligheid en borrels ook!! Als je klaar bent met dansen dan hé. Kussie en liefs, Eva

  • 07 November 2007 - 12:36

    Monique:

    Hoi lou!
    ik ben gewoon een beetje jaloers op je!!
    Dikke zoen

  • 07 November 2007 - 17:25

    Ingrid B.:

    He Lou,

    Zit ik hier dan in dat frisse regenachtige kikkerlandje! Als ik dit dan zo allemaal zie ben ik gewoon jaloers.
    Onwijs om dan ook zo'n stukje video te zien en weer hele mooie foto's
    Geniet er tot in de toppen van je tenen van, hier mis je volgens mij niks...

    Groetjes,

    Ingrid

  • 07 November 2007 - 21:19

    Jeroen Luger:

    Mooi Lou, toch weer overtreffen hé, wij naar de Noordkaap, jij naar de Zuidkaap. Je hebt er nu weer wat filmruimte bij geloof ik. Take care!! Liefs Jeroen en Linda

  • 07 November 2007 - 21:57

    Mama:

    Lieve Lou, het is ongelooflijk wat jullie allemaal voor moois zien.En al die prachtige foto's.Doe je het een beetje kalm aan in B? Dank voor je mailtje.Ik mail wel even na de operatie hoehet gaat.

    Liefs mama

  • 08 November 2007 - 15:31

    Ernie:

    Hey Louise
    Geweldig weer die foto's.ik heb al zoveel op vakantie's van de wereld gezien. maar nog nooit gletsers en dan van zo dichtbij. Echt prachtig. Ik ben benieuwd, naar de filmpjes. En verder geniet ze van buenos aires. Groetjes Ernie

  • 08 November 2007 - 15:38

    Tilly:

    Hola Lou,vet-gaaf-cool-blijf genieten van je foto"s zo kom je nog eens wat tegen(zelfde stel Ned.) wel leuk dit doe je maar 1x in je leven of jij 3x-4x wie weet waar je volgend project heengaat,tijd zal het leren,intussen geniet van ieder moment met Diana,hefstknuffel van mij.

  • 08 November 2007 - 15:39

    Ernie:

    Sorry ik zag te laat dat je het filmpje er ook al op had staan. Prachtig. Groetjes

  • 10 November 2007 - 16:28

    Stella:

    wat een mooie foto s heb je weer gemaakt.lekker meegenieten van jullie avontuur.en dan naar b-a.heel veel plezier.
    gr uit schermerhorn

  • 11 November 2007 - 10:38

    Diana V. Roon:

    Wow, schitterende foto's en video. En als je die gletsjer ziet, wat stelt de mens ernaast dan voor he?! Wat een gevaarte! Shade zit nu bij me op schoot en zij vindt de foto's ook erg mooi. Dat het ijs zo blauw is he, ongelofelijk. En straks weer op naar de Tango; Ole! Ik neem alvast een rood wijntje, om voor jullie te proosten,sante. Liefs Diaan.

  • 12 November 2007 - 23:02

    Hans En Dominique:

    hoi louise
    hoe gaat het met jullie, zijn jullie nu buenos aires? Wij zijn nu in bariloche morgen gaan we met de stoeltjeslift de berg op. nog bedankt voor de tip. Is het niet gelukt om met de boot naar antartica te gaan hahaaa...
    we wensen jullie nog een goede reis en geniet er nog van.
    Groetjes het gezellige stel uit ushuaia

  • 13 November 2007 - 01:25

    Tim:

    De groetjes uit het koude Ushuaia. Vandaag pinguins gezien, was heel gaaf! Ik ga woensdag naar Puerto Natales. Veel plezier nog. Koog aan de Zaan Rules! ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Ushuaia

Louise

After South America, twice, and New Zealand, now going to Australia!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 171411

Voorgaande reizen:

17 December 2014 - 22 Januari 2015

Going down under

13 Februari 2011 - 26 Maart 2011

Going to the Kiwi's!

30 November -0001 - 30 November -0001

Vrijwlligerswerk in Peru 2006 en 2007

Landen bezocht: