Bijna weg uit Cusco! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Louise Schuur - WaarBenJij.nu Bijna weg uit Cusco! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Louise Schuur - WaarBenJij.nu

Bijna weg uit Cusco!

Door: Louise

Blijf op de hoogte en volg Louise

02 Oktober 2007 | Peru, Cusco


De laatse week in Cusco zit er voorlopig even op. Morgen avond met de nachtbus naar Arequipa, vertrek 9 uur s'avonds, aankomst 6 uur in de ochtend! Hopelijk kunnen we wel even tukken in de bus! :D
Vorige week weer wat meegemaakt. Dinsdag, na ´t werk op het project, gingen er 2 meiden even mee naar mijn appartement, want ze wilden het wel even zien. Diana was er inmiddels ook en we zaten gezellig te kletsen. Op een gegeven moment stonden we in de keuken en opeens valt één van van die meiden vet hard op de keuken vloer, als een plank gewoon! Flauw gevallen en we schrokken ons helemaal kapot! We dachten eerst aan een epileptische aanval, maar volgens ons was dat niet zo. Ze kwam vrij snel weer bij, even laten liggen en na een tijdje hebben we haar op een stoel gezet. De volgende 20 minuten was ze totaal in de war. Ze wist niet meer waar ze was, hoe ze bij ons was gekomen en ze vertelde wel 20 keer hetzelfde!
Beetje eng, dus we besloten om maar naar het ziekenhuis te gaan. Daar werd alles gecontroleerd, hartslag, bloeddruk, ze kreeg zuurstof en werd door verwezen naar een neuroloog. Die vertelde haar de volgende dag dat het inderdaad om een epileptische aanval ging en ze kreeg meteen hele zware medicijnen. Die mag ze niet nemen op aanraden van haar neuroloog in Nederland (ze heeft dit nl. ook al 2 keer meegemaakt thuis en is door de hele medische molen geweest en ze kunnen niet ontdekken wat er is)
Het gaat nu wel redelijk met haar, waarschijnlijk wel een hersenschudding er aan over gehouden. Was iig flink schrikken!!!
Verder had Diana een vreselijke off day afgelopen donderdag. Alle armoe op het ene project waar ze werkt werd haar een beetje te veel. Huilen, huilen was alles wat ze kon. Dus haar plannen voor de rest van de dag afgezegd en met mij mee naar mijn project. Was voorlopig even mijn laatste dag, dus ik had wat lekkere dingen meegenomen. Kwamen er ook nog een stel Amerikanen met allerlei donaties, (voornl. schoenen. sokken ondergoed en knuffels) Dus Janet, de vrouw des huizes, moest haar zelf even goed presenteren en riep alle kids naar beneden, (waar ze normaal nooit komen) en ging ze op de bank zitten met alle kinderen om haar heen alsof ze moeder Theresa was! Beetje schijn vertoning! Maar goed, na de ´ceremonie´ dacht ik, ben benieuwd of die donaties wel goed terecht komen, dus heb samen met haar man, Ronnie, bedacht welke kinderen het meeste schoenen nodig hadden. Ik ben erbij gebleven totdat elk paar schoenen een goed paar voeten had!
Helemaal goed gekomen! Ondertussen was Anna, tijdens de foto sessie, erg verdrietig. Zij is een 15 jarig albino meisje, dat nog wel eens geplaagd wordt en vaak verdrietig is. Er werd totaal niet naar haar omgekeken en dat raakte Diana ook nog even! En mij trouwens ook, want als ik een kind zie dat verdrietig is, breekt mijn hart.
Gelukkig was het wel een hele gezellig middag en ik ga ik zeker nog een paar keer langs als we weer
terug zijn van het reizen.
´Savonds zaten we allebei een beetje er door heen. Tja, Diana labiel dan wordt ik dat ook. Flink aan de borrel, emotionele momenten, lachen en huilen tegelijk, maar het heeft ons wel goed gedaan!
Morgen dus weg hier uit Cusco. We zijn er allebei wel aan toe om even iets anders te gaan doen. Heerlijk, lekker reizen. Vrijdag ga ik met Judith van El-fuego (zij is inmiddels ook in het land) naar de Circa projecten en dan gaan we beslissen wat ik met het geld ga doen. Spannend dus.
Momenteel heerlijk zonnig weer hier in Cusco! :cool: :biggrin: Sorry, maar hoor dat het bij jullie echt herfst is!!!
Vandaag hebben we trouwens ons ticket voor de terug reis naar Nederland veranderd. We willen nl. samen terug vliegen, is wel zo gezellig, wat inhoud dat ik iets eerder en Diana iets later weggaat.
We hebben het in ieder gval onwijs gezellig hier en we hebben VET zin om straks rond te gaan reizen!
Goed, dit was het weer even, volgende bericht vanuit Arequipa.
Hasta pronto!
Besos vanuit een prachtig, zonnig Cusco!
Louise


  • 02 Oktober 2007 - 09:00

    Ernie :

    Hallo Louise
    Nou zeg, je hebt al weer heel wat meegemaakt. In die paar weken, dat je er zit.En nou genieten van je rondreis. Heel veel plezier. Groetjes Ernie.

  • 02 Oktober 2007 - 09:12

    Ingrid B.:

    Hoi Lou,
    Wat jij allemaal meemaakt daar dat beleef ik in een jaar nog niet. Geniet lekker van jullie rondreis. Ik blijf je volgen.
    KUS

  • 02 Oktober 2007 - 09:26

    Monique:

    Wat een toestand allemaal weer! Jij maakt ook altijd wel weer van die gekke dingen mee!Ga maar lekker van je rond reis genieten! X

  • 02 Oktober 2007 - 12:18

    Carola Edel:

    Hoi Louise,

    Je kent mij niet. Ik heb in januari en februari 2007 ook gewerkt in het remar huis in Cuzco. Ik vind het erg leuk om op jouw website te lezen hoe het met de kinderen gaat (ook al is het nog steeds niet altijd even positief) en om de foto's van de kinderen te zien.

    Ik vroeg me af of je misschien weet of er op dit moment nog vrijwilligers zitten die ook zo'n site bijhouden?

    met vriendelijke groet,

    Carola Edel
    carolaedel@hotmail.com

  • 02 Oktober 2007 - 14:18

    Rebecca:

    he lou! Ik hoop dat alle emoties weer een beetje gesust zijn! Kan me er wel iets bij voorstellen hoor!
    Ga lekker genieten van de reis!
    Liefs rebec

  • 02 Oktober 2007 - 16:06

    Judith:

    He lieve Lou en Diana,

    Veilige rit naar Arequipa!! Wij volgen julie morgennacht en we gaan vrijdag lekker saampies op pad. Erg veel zin in!
    Geniet nog even van Cusco en tot snel!!
    Knuf
    Juut

    PS Diana heb nog e.a. voor je uitgezocht mbt het mannenhuis.

  • 02 Oktober 2007 - 16:18

    Nobody:

    Hi danke für die PK gelle hat mich total gefreut , die NDN werde ich auch nie vergessen so etwas gibt es nur einmal im Leben.
    Pass auf Dich auf und man sieht sich vielleicht mal irgendwo irgendwann gelle
    Grüssli aus Bayern

    Nobody

  • 02 Oktober 2007 - 18:06

    Mat:

    sorry voor de late reactie, wat een verhaal weer met dat meisje en het zieken huis.
    mijn computer doet weer raar(komt zeker door dr. sparky)
    geen id, laat hem ff checken.
    je hoort snel van mij Lou!
    veel liefs, Mat

  • 02 Oktober 2007 - 18:24

    Annelies:

    Hi there,

    Bedankt voor je kaartje, ik moest je ook van mijn moeder bedanken, vond ze errug leuk! Geweldig wat je weer meemaakt, ik kan me voorstellen dat je er af en toe wel ff doorheen zit hoor, dus ga maar lekker genieten!!! héé'l véél plezier en tot de volgende
    xxx

  • 03 Oktober 2007 - 16:34

    Mama:

    Je hebt van papa al een lange mail gekregen als antwoord op jouw e-mailwaarin we over de verdrietige situatie lazen.Gelukkig zien jullie het weer zitten.Wil je ons binnenkort berichten op welke dag en uur je terugkomt? Dit in verband met eventuele afspraken.Want we willen je toch wel afhalen op Schiphol.

  • 03 Oktober 2007 - 20:09

    Bram:

    Dag lieverd,

    Dapper van je. ga nu maar lekker genieten van het land en ook al is het moeilijk voor je maar probeer te genieten he. en ik blijf je volgen.
    greetz en een knuffel,

  • 04 Oktober 2007 - 07:09

    Tilly:

    Hola Louise,je moet een boek gaan schrijven en ik maar een zak vol schoenen wegdoen(Schalm)van collega"s,wat een periode van huilen en lachen,als jullie het maar een plekje kunnen geven .Leuk nieuws Tijn heeft een zusje Tessa alles is goed gegaan laatste weken had Chantal last van haar lever maar zoals ik al schreef een goede bevalling gehad.Tijn een beetje uit zijn doen maar ook hij komt er wel met een lach en een traan.Lou en Diana heel veel plezier deze weken en gezond weer terug en niet te vergeten heeeeeeeeeeeeel veel succes met het maken van je keuze waar heen jou donatie gaat.lieve groetje's Tilly.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Louise

After South America, twice, and New Zealand, now going to Australia!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 171401

Voorgaande reizen:

17 December 2014 - 22 Januari 2015

Going down under

13 Februari 2011 - 26 Maart 2011

Going to the Kiwi's!

30 November -0001 - 30 November -0001

Vrijwlligerswerk in Peru 2006 en 2007

Landen bezocht: