Pisco sour!!! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Louise Schuur - WaarBenJij.nu Pisco sour!!! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Louise Schuur - WaarBenJij.nu

Pisco sour!!!

Door: Louise

Blijf op de hoogte en volg Louise

25 September 2007 | Peru, Cusco

O jee, als ik eieren sta te bakken om half 5 ´smorgens, dan weten de meesten van jullie wel hoe laat het is!!! :D
Vrijdag avond eerst even naar mijn gastfamilie, waar ik vorig jaar in huis zat. Was gezellig. Daarna was ´t plan om naar huis te gaan, maar we hadden wel zin in één borrel. Pisco sour hadden we wel trek in, een typisch peruaans drankje. De taxi chauffeur zette ons af bij een chique tent op de Plaza, waar ze de beste pisco in town hebben. Wij meteen aanschuiven aan de bar, komen we tot de ontdekking dat we haast geen geld hebben, nog niet eens genoeg voor 2 drankjes! Wij onder de bar als ons klein geld tellen... we lagen helemaal in een deuk en gingen toen maar weg ff naar huis om geld te halen. Eenmaal terug lieten we ons de pisco´s goed smaken. Was erg gezellig, maar om 11 uur ging die tent dicht en werden we er om half 12 uitgeveegd. Helemaal geen zin om naar huis te gaan, dus naar Mythologie, een leuke disco, waar we vorig jaar vaak kwamen. Onderweg nog even op een bakfiets gezeten, ik wilde rondje plaza, maar men vond dat geen goed idee.......
Gedanst met pisco´s tot we niet meer konden, riching huis nog verschillende stops gemaakt bij o.a. security/politie, die volgens Diana een gebouw moesten bewaken waar veel geld in lag.......
Verderop nog even een duister, lokaal kroegje ingeweest, kregen tasje om ons nek geworpen, biertje erbij en toen was ´t welletjes. Naar huis en toch nog even bij onze buren, de politie, naar binnen.
Thuis om half 5 en ja, dan moet Lou even nog wat eieren bakken. Ze smaakten heerlijk en de rest van het weekend hebben we weinig gedaan. Wel een top avondje gehad, is op de foto´s wel te zien. :biggrin:
Verder deze afgelopen week leuk gehad op het project. Met 2 andere vrijwilligsters heb ik schoonmaak spullen gekocht. De badkamers en de wc´s worden nl. schoongemaakt met koud water en waspoeder, met kleding en de vloer wordt gedweild met de pleeborstel! Geen schoonmaak middel te bekennen in het huis, dus tijd voor wat inkopen. Meteen aan de slag en de kids hadden er zin in. Daarna een aantal kinderen onder de douche gezet, vervolgens even de bergen in om wat te gaan wandelen, gevolg, ze waren weer lekker smerig, :O maar maakt niet uit.
Tussen onze bedrijven door is ex president Fujimori van een Chileense gevangenis over geplaatst naar een kazerne in Lima, Peru, waar hij onder strenge bewaking staat, heeft Peru van Belarus gewonnen met de Davis cup tennis, kun je hier voor nog geen euro 8 eieren en 6 broodjes kopen, doen we onze was voor een habbekrats, 8 kilo voor 5 euro, heeft Diana allemaal bultjes op haar lijf, vlooeienbeten, insectenbeten, allergie, we weten het niet en was er afgelopen zondag avond een aardschok te voelen, maar alles gaat verder goed hier. :razz:
Volgende week verlaten we Cusco en gaan we on tour! :wink: Helemaal zin in!
Tot volgende week.
Besos uit een alweer zonnig Cusco! 8)
Louise

• 25 September 2007 - 17:49

Vesna:

Hallo Lou, lou,
    Long time no see, hihi, zie dat je het top naar je zin hebt. Geniet ervan.
    Leuk dat je ons zo op de hoogte houdt.

Liefs Vesna
    p.s Gave foto´s

• 25 September 2007 - 17:58

Anita:

Hé Lou !!!
    Echt fantastisch om al je verhalen te lezen. Op dit moment hoost het hier en er was nog een onweersklap. Fons, Lucie en Maurice hebben we net naar bed gebracht. Hopelijk blijven ze er wel in.
    Lekker dat jullie zo genoten hebben. Dat is zéker wel te zien op de foto's. Nog effies en dan gaat de tour beginnen voor jullie. Veel succes.
    Hartelijke groeten en een héle dikke knuffel van ons allezes.
    X X X X X X

• 25 September 2007 - 18:14

Mat:

heel erg leuk die foto s
    vooral die ene van jullie op de bakfiets!
    (zeker een pisco teveel op)
    nee echt erg leuk.
    spreek je snel weer.

• 25 September 2007 - 18:20

Bette:

Oooh woehoe! Jullie zijn naar de Myth geweest! En? De fotos zien er weer geweldig uit!!
    Have fun!
    besos

• 25 September 2007 - 19:15

Es:

Hoi Loutje,
    Fijn om te horen dat je het weer naar je zin hebt.
    De foto's zijn weer erg leuk.
    En dat smoeltje van Christiaan.......om op te eten.
    Zijn de twee weggelopen jongens nog gevonden?
    Liefs van Rene en Es

• 25 September 2007 - 20:42

Marjolein:

Hola Lou,
    Dat klinkt allemaal weer erg gezellig en aan de foto`s te zien was het ook erg gezellig, Lou met de handjes en een glas in de lucht,dat was zeker niet de eerst pisco sour hihihi,doen jullie goed meiden lekker genieten! Jammer dat de foto op de bakfiets zo donker is....have fun straks met jullie reis en blijf ons met de heerlijke verhalen op de hoogte houden want dan is het net of we toch een beetje over je schouder kunnen mee genieten!!!!! Buen viaje :-)Dale mis saludas a Diana!

Hasta pronto
    Liefs Mar

• 25 September 2007 - 20:59

M.A.:

Sjoer en eieren bakken... als dat maar goed gaat. Heb je wel je shirt aangehouden deze keer... ;-)

• 25 September 2007 - 21:02

Droppie:

hadden die bewakers het zo koud dat ze zulke dikke jassen aanhadden? Jullie voelden zeker niets vanwege de drank?!

• 25 September 2007 - 21:29

Patrick:

He Louise,

Wederom een leuk verhaal en als ik die foto's van Cusco zie krijg ik weer veel zin om terug te gaan! Mijn tijd komt wel weer...
    Veel plezier op je reis en tot het volgende verhaal!

Groetjes Patrick

• 26 September 2007 - 12:04

Jolijn:

Heerlijk om je verhalen te lezen!!! Doet het deprimerende regenachtige weer hier in Holanda weer voor paar minuten vergeten! Was de Myth nog een beetje hetzelfde qua DJ en barmannen etc? Veel plezier op jullie tour! Benieuwd waar jullie allemaal terechtkomen!
    Beso Jo

• 26 September 2007 - 12:14

Corrie:

Hee !!!! buurtje hihi. Je heb het dus goed naar je zin en het bevalt dus weer erg goed om daar te zijn. Hier alles rustig in de hal.Geniet ervan. Foto's zijn leuk. Gr corrie

• 26 September 2007 - 16:43

Mama:

Louise Schuur,je hebtwel een voorkeur voor een bakfiets als je wat teveel gedronken hebt he? Je bent toch geen 20 meer.Weet je nog dat ik in de kamer zat toen jullie om 7uur s'morgens thuis kwamen uit Amsterdam? Daar hadden jullie ook met een bakfiets door de stad gereden.Jullie hebben je even uitgeleefd.Fijn dat je met plezier met de kinderen bezig bent.Je bentnatuurlijk wel benieuwd hoe het er uit zal zien als je na je vacantie weer terugkomt.Dit week-end komt M.A. logeren Hij neemt een c.d.met de foto's van mijn feest mee.Ook hartelijke groeten aan Diana.

Liefs mama en natuurlijk ook van papa.Tot de volgende keer
    Veel plezier op jullie trektocht

• 27 September 2007 - 18:51

Tilly:

Hola Louise,dit had je zker nog tegoed van de feestweek,heerlijk even jezelf onderdompelen maar volgens jou moeder deed je dit ook vroeger,de tijd stond even stil of zijn het de jaren.Leuke foto vooral Christiaan is een snoepje.Geniet van de aankomende tocht/en horen,zien maar niet zwijgen wij lezen je verhalen met veel plezier,groetjes Tilly.

• 28 September 2007 - 10:55

Diana V. Roon:

Zo, gezellie meiden! Jullie weten ook overal een feesie te bouwen! Geweldig om te zien dat jullie zo'n lol hebben gehad. En dat ze daar ook nog eens een disco hebben vind ik helemaal te grappig voor woorden. Misschien kunnen jullie de mensen daar nog leren jumpen!! Ik wens jullie alvast veel plezier voor de rondreis enne...ik wacht met spanning de leuke foto's weer af. Veel liefs van Diaan.