Adios Peru!!! - Reisverslag uit Lima, Peru van Louise Schuur - WaarBenJij.nu Adios Peru!!! - Reisverslag uit Lima, Peru van Louise Schuur - WaarBenJij.nu

Adios Peru!!!

Door: Louise

Blijf op de hoogte en volg Louise

15 Mei 2006 | Peru, Lima

Hola, we zitten nu in Lima en vertrekken morgen naar, jaja, Brazil! Jos, we komen eraan! De laatste week veel gedaan. Maandag en dinsdag dus in Arequipa in een zalig, relaxed hotelletje gezeten met prachtige grote tuin. Het bekende klooster Catelina bezocht, ook naar het museum geweest van de bekende mummie Juanita. Erg interessant. Woensdag gingen we met een, alweer verrotte bus, naar chivay, richting de Colca Canyon. De busrit duurde ruim 3 en een half uur en de weg was grotendeels een dirt road. Geen plee aan boord, lekker voor Irma, want die was al 2 dagen aan de race... We hebben de rit overleefd. In Chivay werden we opgewacht door Judith en Sabien, de 2 meiden die bij mij op het project waren in Cusco. Zij zitten nu Chivay en doen daar vrijwilligerswerk. Chivay ligt op ruim 3700 meter, lekker hoog dus en vreselijk koud. Wel een tegenvaller, want Arequipa was lekker warm. We konden in het hostel van de meiden bivakkeren, alweer een huisdier, yes, ditmaal een (spugende) alpaca! Irma gaf hem een broodje en als dank spuugde het beest naar haar. :badgrin: Natuurlijk spuugden wij terug:!: De volgende morgen was het vroeg dag! 5 uur de wekker, half 6 ontbijt wat er niet was, koude douche, om daarna in een ijzige kou de taxi in te gaan, incl. gids, richting de Colca Canyon. Ja, we gingen de condors bekijken! Het was zo koud, dat het ijs op de ramen zat aan de binnenkant van de taxi. Natuurlijk was dit ook geen 100% functinerende auto, wat betekent dat de ventilator het ook niet deed. Halverwege kwam de auto ook nog stil te staan, maar na even met steentjes e.d. te hebben geknoeid onder de motorkap, deed de bak het weer! Onderweg gestopt in verschillende gehuchten, wat wonen die mensen daar primitief! Maar wel leuk om dat allemaal te zien. Overal langs de weg zie je beesten, stieren, varkens, llama's, geiten, kippen, alpaca's, noem maar op! Tegen een uurtje of 8 waren we op het beste uitkijk punt om de condors te bewonderen. Wel ff wachten, want je weet nooit wanneer die vogels langs scheren. De vleugelwijdte van deze condors is tussen de 2 en 3 meter. We hebben er een stuk op 12 uit de vallei omhoog zien zweven totdat ze boven ons hoofd langs scheerden. Prachtig om te zien! Daarna zijn we met onze privegids, terug gelopen langs de richel van de vallei, om vervolgens met de taxi weer terug te gaan over die hobbelige weg. Nog enkele stops aangedaan en uitleg gekregen over de landbouw in het gebied, verdeling van het land en over de bevolking. Eenmaal terug in Civay dook Irma haar bed in, nog steeds aan de dunne, en ik ging lekker lunchen met Judith en Sabien. 4 soles voor een 3 gangen lunch! en nog lekker ook! Oftwel 1 euro! s'middags met z´n vieren naar de hotsprings. Water was 40 graden celcius. Heerlijk!! S'avonds voor 7 soles gegeten, 3 gangen menu. Daarna met 3 kruiken in bed, zelfs Irma, die nooit iets aan heeft! Ditmaal lag ze in bed met sokken, trui, lange pyama broek! De volgende morgen nog even geshopt bij de lokale handcrafted markt, souveniertjes gekocht! En uiteraard, leuke dingen voor ons zelf! We worden allebei gek hier, want er zijn zoveel leuke dingen om mee te nemen! Ik heb al een extra weekend tas gekocht! Zit al bijna vol! Afscheid genomen van die meiden op hun project en vervolgens op bus gestapt naar Arequipa. Inmiddels had ook ik de racekak! In de bus geen baño, dus weinig gegeten en gedronken. Alweer overleefd.
Laatste avond Arequipa in hotel gegeten en genoten van de luxe kamer. Zaterdag ochtend vroeg naar vliegveld, ondanks dat er al bekend was dat ons vliegtuig nog niet uit Lima vertrokken was vanwege de lokale mist aldaar. 3 en een half uur vertraging. Tijd om naar de medische dienst te gaan, want we waren allebei nog steeds aan de race! Consult, 2 antibiotica kuren een liter ORS voor Ir, voor de prijs van slechts...8 soles!!! Daar hoefden we geen bonnetje voor de verzekering van te hebben :!: Dan, eindelijk op weg naar Lima.
De door Judith en Sabien aangeraden hostel, "home Peru" bleek niet meer te bestaan! Bedankt meiden :!: Zitten nu in jeugdherberg met alweer een huisdier, ditmaal een schat van een labrador! Aquira! Leuk beest! Gistermiddag was het shopping time! Nou, dat hebben we dan ook gedaan! Voornamelijk op kleine marktjes met overal dezelfde, leuke dingen! "Vreselijk", maar wel leuk! S'avonds heerlijk gegeten, de magen werken weer wat beter! Vanochtend, zondag, liepen we al om half 10 in het centrum van Lima op zoek naar een ontbijt tent. Moeilijk te vinden, uiteindelijk gegeten, niet eens zo lekker en nog duur ook! Lima is de "duurste" stad van Peru. Het centrum van Lima viel ons tegen, dus vlug weer terug naar Miraflores. Vanmiddag een citytour gedaan in zo'n leuke dubbeldekbus! Een uurtje door de wijk Miraflores gereden, waar wij zitten. Inmiddels was de zon door de mist heen gekomen en hebben we, na toch weer wat geshopt te hebben, langs de boulevard gelopen, bovenop de klippen. Snappen jullie het nog:?:
Ja ja, dan is het morgen zover. We gaan naar Brazil! Dus het volgende verhaal komt uit Salvador! Groetjes en liefs van ons beiden.
Irma en Louise xxx

• 14 Mei 2006 - 23:00

Louise:

Mensen, de foto's komen op een later tijdstip. Ff geen tijd en zin meer. groetjes xxx

• 15 Mei 2006 - 06:33

Marjolein:

Weer een heerlijk verhaal,kijk weer uit naar de foto`s. Goeie vlucht naar Brasil en geniet ze daar van jullie laatste vakantie daagjes.
    Groetjes liefs Mar

• 15 Mei 2006 - 06:58

Ineke:

hopelijk knappen jullie snel weer op.
    veel plezier in Brasil

• 15 Mei 2006 - 08:19

Elke:

jeetje louise, ik lees alles met heel interesse en plezier. Voel me helemaal een beetje op reis als ik je verhalen lees. Wat maak je een mooie dingen mee, en wat heerlijk om naar brasil te gaan. Geniet ervan, dat doe je ook wel en ben weer benieuwd naar je volgende verslag vanuit salvador...kijk je wel uit daar..hoe is je spaans? hasta luego...xxElke

• 15 Mei 2006 - 09:17

Annelies:

Oi, tudo bem! nou ff over op het Portugees hé! Ik hoop dat jullie je wel wat beter voelen na al die "racekak". Geniet lekker van Brazil,héél véél plezier nog, en tot gauw dan, wat gaat de tijd toch snel!! xxx

• 15 Mei 2006 - 09:22

Marco:

Tja, je moet ook nooit naar een vreemd land gaan zonder Norit :-). In Brazilie moet je wel een beetje bukken voor de rondvliegende kogels. Er was eergister of zo een vreselijke schietpartij tussen de grootste maffiabende daar en de politie, gloof een dode of 16. Voor de rest een prachtig land. Red je het wel de laatste partij ;-)
    Groetjessssss

• 15 Mei 2006 - 15:04

Roy Schaaf:

heej irma en lou hoe gaat ie daar meto ns wel goed maar met oma minder maar hoe is het daar sker heel mooi kom maag gauw weer trug ik mis jullie leuke foto.s tot gauw xoxoxoxoxoxoxox roy

• 15 Mei 2006 - 17:28

Leonie Wolkje:

He lou!
    Haha ik zie het al voor mij! jullie terug spugen naar zo'n beest! Ik zie dat lachende hoofd van jou al weer voor mij!
    Leuk dat je nog steeds lekker door shopt! nou ik weet het al dus, legen koffer mee en vol terug?!! dat is de tip van jou? Veel plezier in Salvador!!
    Kus,
    Leo

• 15 Mei 2006 - 19:16

Mark Alexander:

Ben wel heeel benieuwd naar de foto's van die condors! groetjes en veel plezier met Jos in Brazilie.

• 15 Mei 2006 - 23:49

Juut En Bien Vanuit Een Heel Koud Chivay...:

Lieve meiden,
    Nou jullie zijn niet de enigen die aan de race zijn :-(
    Inmiddels zijn wij ook weer aan de antibiotica.
    Wat betreft home Peru.. dat bestaat nog hoor! Heb contact met ze gehad en Vic zou er zelfs gaan slapen zaterdag.. Wat is er mis gegaan?
    Heel veel plezier in Brazil!!! Geniet ze!
    Kus ook voor Irma

• 16 Mei 2006 - 11:44

Gaby:

ja hoi louise ik dacht je komt bijna terug dus laat ik jou nou maar (eindelijk)eens een berichtje sturen. ik vond het erg leuk om je belevingen te volgen via de computer en vindt het heel stoer wat je allemaal gedaan hebt,maar vind het ook leuk je weer bijna te zien. nog 1 week en het avontuur is voorbijen begint het gewone leven weer. nou de groeten daar en tot gauw geniet er nog even van !!! dikke kus gaby

• 17 Mei 2006 - 14:57

De Schaafies:

hee irma en louise hoe gaat ie daar genieten jullie nog een beetje? eindelijk even tijd om te mailen. zit veel aan huiswerk. ja erg he van oma zijn er ook erg verdrietig van. hebben het erg druk met naar et ziekenhuis gaan.zeer vermoeiend voor ons allemaal. dit sloopt je echt.maar goed we moeten proberen positief te blijven. maar dat lukt niet altijd.vandaag naar AVL geweest met mam moet nu 5 weken bestralen maar moeten nog uitslagen afwachten of er nog chemo bij moet. erg onzeker dus. groetjes karin xox PS:hebben jullie mijn smsjes nog ontvangen?? hier roy weer ik miss jullie egt hoep jullie gauw weer te zien jmmr dat je vlucht was geanuleerd:( xoxoxoxoxoxoxoxoxxoxoxoxoxoxox roy en de rest