Eindelijk in Brazil!!! - Reisverslag uit Salvador, Brazilië van Louise Schuur - WaarBenJij.nu Eindelijk in Brazil!!! - Reisverslag uit Salvador, Brazilië van Louise Schuur - WaarBenJij.nu

Eindelijk in Brazil!!!

Door: Louise

Blijf op de hoogte en volg Louise

18 Mei 2006 | Brazilië, Salvador

Hallo allemaal, tja, met veel omwegen zijn we dan eindelijk in Salvador. Het begon maandag na arrival op de luchthaven van Lima met het bericht, vlucht geannuleerd:!: Dit betekende dat wij 24 uur later pas weer een vlucht hadden. Na lang wachten en administratieve rompslomp vertrok de bus met gestrandde passagiers richting centrum Lima, 5 sterren Sheraton hotel! :badgrin: Lekker luxe!
Lunch, diner en ontbijt buffet inbegrepen! Volgende dag weer naar vliegveld, ditmaal vertraging van ander half uur! Eindelijk dan toch op weg, dachten we. Irma kreeg pas haar instapkaart nadat ze eerst bij het medisch centrum een inenting voor gele koorts MOEST halen, ondanks dat de artsen in nederland beweerden dat dit niet nodig was! $22.00!
Toen moesten we ook nog een lokale belasting betalen van $30.00 p.p.! Pin en cc verkeer lag plat, geen enkele atm deed het. De dollar voorraad maar aangebroken. Toen bleek bij paspoort controle dat ik een visum van 60 dagen had gekregen en dit niet had opgemerkt. Al mijn vrienden kregen 90 dagen, Irma ook. Boos worden had geen zin, $1.00 per dag boete betaald: $22.00! 22 dagen illegaal in Peru gezeten!
Na al dit gezeur hadden we nog 30 soles en erg trek in een borrel om de chagerijnigheid weg te drinken! Echter, 1 borrel kostte bijna 30 soles, creditkaart en pin werkten nog niet en happy hour, 2 for 1, trapte de barman niet in! Er zat een aardige zuid afrikaan aan de bar die ontzettend om ons moest lachen en ons vervolgens 2 heerlijke cocktails heeft aangeboden. Dat sloegen wij niet af. Verder is alles goed verlopen en stonden Jos (de vriend van Jessica, mijn zus, die hier een appartement heeft) en zijn braziliaanse pleegzoon, Luiz, ons op te wachten, woensdagochtend om 2 uur. Inmiddels zitten we 2 dagen in Salvador. Jos is inmiddels helemaal gek geluld! Maar hij vind het wel heel gezellig en is een goede gids. Gisteren na het ontbijt de stad ingelopen in de stromende regen. Temperatuur 25 graden celcius, echter hoge luchtvochtigheid. Dus voelt erg benauwd en klam aan. Jos heeft ons meegenomen naar een aantal buurten en wijken. Met Senor Ielson als prive chauffeur in Jos zijn nieuwe auto. Gisteravond bij een vriendin van Jos gegeten en lekker wijntje gedronken op het prachtige dakterras met zwembad van haar nieuwe appartement. We zijn er ook achter dat mannenproblemen toch echt internationaal zijn! :badgrin:
Vandaag was het beter weer, de zon scheen en een beetje bewolking. Op naar praia de forte. een heel gezellig beachresort zo´n anderhalf uur hier vandaan. Rond gelopen en gelunched. Morgen gaan Ir en ik naar een eilandje hier niet ver van de kust. We gaan daar overnachten en hopen op mooi weer, zodat we lekker kunnen relaxen op het strand. Ik zal deze week nog éénmaal verslag uitbrengen en foto´s plaatsen, voordat we jullie weer live zien! Time flies when you are having fun. Woensdagavond zijn we weer terug in het land als alles tenminste goed gaat. :badgrin:
Groetjes en kus van ons, Ir en Lou. xxx

• 18 Mei 2006 - 23:16

Louise:

De fots´die bij dit bericht staan, zijn genomen in Arequipa en de colca canyon. Als ik thuis ben, zal ik alles in volgorde zetten en benoemen.

• 19 Mei 2006 - 04:33

Mark Alexander:

Wat een gedoe allemaal... maar dan heb je tenminste wat te vertellen. Doe Jos de hartelijke groeten, nog veel plezier en tot gauw.

• 19 Mei 2006 - 10:02

Leonie Wolkje:

hey lou!
    Leuk zeg dat je zo lekker vertraging had!
    Maar wel lux dat je dan in zo'n hotel terecht kwam!!
    Vorr mij gaat het nu echt bijna gebeuren! ik hoop dat ik ook zulke mooie foto's mag gaan maken als jij! Ik krijg nu wel erg de kriebels hoor! Maar als ik het allemaal lees moet je er gewoon van genieten want het is zo voorbij.
    Ik vind het wel jammer dat ik je niet even zie, maar als ik terug ben dan zien we elkaar weer na een jaar!!!!!!
    Kus,
    Leo

• 19 Mei 2006 - 13:08

Bregje:

Oi gatinha!
    Heeeel veel plezier deze laatste dagen, geniet van de caipirinha's en tropische temperaturen!
    KUS

• 20 Mei 2006 - 06:02

Marjolein:

Hey Girls,
    Wat een gedoe zeg op de luchthaven,je was toch al via brasil gevlogen Ir,vreemd hoor.Nu nog even lekker genieten van de dagen in Brasil en aan de smsjes telezen doen jullie dat ook.....
    groetjes liefs Mar

• 20 Mei 2006 - 06:09

Ingrid B.:

Hoi meiden, wat een toestanden daar allemaal met jullie! Gelukkig kwam het allemaal nog op de pootjes terecht. Ga nog lekker genieten van de resterende dagen daar het is zo voorbij. Bedankt voor jullie kaart, heel leuk om wat te ontvangen.

Dikke kus

• 20 Mei 2006 - 12:27

Stella:

dat is echt wat voor jou om ilegaal in peru te zitten,maar je hebt er van genoten en als toetje zitje lekker in brazil.wij gaan misschien ook!!!veel plezier samen met irma
    gr uit schermerhorn

• 20 Mei 2006 - 12:59

Bianca:

Ik zie je al helemaal zitten aan die bar te smeken voor een borrel. En ik kan me ecvjt voorstellen dat jullie een coktail krijgen aangeboden. En wauw, wat een onwijs mooi land. Mooie foto's. Geniet nog even van de tijd dat je er bent. Want de tijd gaat inderdaad erg snel voorbij. Wel weer gezellig als je weer op het Kootertje bent. Maar daar moet jij nog lang niet aan denken. Kus kus

• 20 Mei 2006 - 14:45

Diana:

Wat geweldig weer even de foto's kijken. Zit op het werk lekker duf te zijn en dan kijkt het heerlijk weg. Zag veel bekende plaatsen, leuk hoor! Je laatste dagen alweer, ongelofelijk. Wat gaat de tijd toch snel zeg! Nou, ik hou je site in de gaten en tot in het Hollandse dan! Een dikke x van mij!

• 20 Mei 2006 - 20:53

Spek:

mooi Loes, eindelijk arrivee, hier de groeten van pama, want wij gaan met 2 naar Barca voor de huldiging van Ronaldinho en zijn vrienden en Frenk natuurlijk, held! Groeten aan Jos van Wieke en mij enzo, tot woensdag, pama komen je halen
    kus
    Spek, Muiden

• 21 Mei 2006 - 11:21

Sas:

Hi louise!
    jeetje zeg wat maak jij veel mee! en inderdaad tijd gaat heel snel..heb er al weer twee weken Nederland opzitten en morgenochtend om 11.00 alweer een vlucht terug naar Lima! Ik zal uit het raampje zwaaien hoor! haha! Heel veel plezier en geniet er nog van! groetjes!

• 22 Mei 2006 - 08:45

Annelies R.:

Hoi Meiden, jullie kunnne wel een boek gaan schrijven over alles wat jullie meegemaakt hebben! Wordt beslist een bestseller! niet te geloven dat jullie alweer terugkomen! Spreek jullie gauw als jullie terug zijn, geniet nog lekker van de rust als je thuis bent, en geniet vooral nog ff in Brazil!!
    beijos

• 22 Mei 2006 - 13:04

Silvia:

Nog ff, time flies when you're having fun!! Geniet er dus nog maar ff van. LiefsssS