CUY!!! en nog meer............ - Reisverslag uit Cusco, Peru van Louise Schuur - WaarBenJij.nu CUY!!! en nog meer............ - Reisverslag uit Cusco, Peru van Louise Schuur - WaarBenJij.nu

CUY!!! en nog meer............

Door: Louise

Blijf op de hoogte en volg Louise

25 April 2006 | Peru, Cusco

Mensen, mensen, ik heb het gedaan!!! Ik heb Cuy gegeten! DE delicatesse van hier! Oftewel, cavia! Ik was het niet van plan, maar ik heb me over laten halen door een Peruaanse vriend. Hij zou me wel even laten zien hoe je cuy moet eten! Dus wij afgelopen zondag naar Tipon, heel leuk klein dorpje 20 minuten buiten Cusco. Onwijs mooie omgeving daar en het barst er van de Cuy restaurantjes! Natuurlijk krioelt het er ook van de cavia´s:!: Levende en dode....
Het beest werd met kop en al geserveerd, zie foto´s. Op de tafel werd hij door een serveerster ff in kleinere stukjes gehakt, daar kan je om vragen en aangezien ik niet wist hoe je zo´n ding moet fileren, vond ik dat prima. De kop werd er meteen afgehakt en op mijn bord gegooid, :badgrin: Eet u smakelijk, maar die kop eet ik niet hoor! Op zich viel het allemaal reuze mee, wel lekker vlees, alleen er zit niet zoveel aan. Ik denk dat je ze flink moet VET mesten voordat je ze slacht:!: Maar goed, ik heb het gegeten, maar weet niet of ik dat nog een keer zal doen.
Verder weer even een paar nieuwtjes wat betreft mijn project. Ik zei maandag nog voordat we naar ons werk gingen, goh, ben benieuwd hoe veel nieuwe kids er zijn na het weekend... Nou, dat had ik beter niet kunnen zeggen, want bij ankomst zagen we maar liefst 8 nieuwe gezichten plus een uitgemergelde Boxer die hoogzwanger is:!:
Voor het weekend waren er ook al nieuwe kids gekomen, dus dat wordt een dolle boel! Er zijn nu 33 personen en 24 slaapplaatsen............... Beetje te veel van het goeie denken wij allemaal. Maar er kwam een geschenk uit de hemel vallen.... de director van het Remar huis in Arequipa, kwam "toevallig" even op bezoek! En toen kwam Manfred, de coordinator van onze school en het andere reizen ook langs, op ons verzoek welliswaar, en konden we meteen spijkers met koppen slaan over het één en ander waar wij het niet mee eens zijn!
We hebben even vergaderd en dat wordt deze week voortgezet. De boxer by the way, heeft Pecy, de director meegenomen naar het project..... Begint een beetje op een kinderboerderij te lijken onderhand....... Maar goed, er is niet veel meer dat ik kan doen, aangezien ik deze week voor het laatst op het project ben. Heb nog wat leuke dingen voor de kids in de planning! Hierbij wil ik alvast iedereen bedanken die een bijdrage hebben geleverd wat betreft donaties! Hartelijk dank. Ik heb er heel veel nuttige dingen van kunnen doen en aanschaffen!
Afgelopen vrijdag hadden we een feestje georganiseerd voor alle kinderen! We hebben pannekoeken gebakken, wat ongeveer 3 en een half uur duurde, aangezien het gas hier een beetje traag is :badgrin: Maar het was een onwijs succes! Kampvuur erbij, marshmellow´s, disco en salsa dansen, was helemaal leuk!
Vind het echt jammer dat ik wegga bij het project en ik denk dat ik zoiets zeker nog een keer ga doen. Een onwijs mooie ervaring!
Maar ik ben hier nog een maandje om gezellig met Irma te reizen en veel lol te hebben. Ze zit nu bijna in Lima en woensdag ochtend haal ik haar op van het vliegveld. Heb een heel leuk hostel gevonden, waar meer vrienden van mij zitten. Wordt vast een gezellige boel!
Goed, dit was het even voor nu, laatste verslag van project volgt later deze week.
Hasta luego!
Liefs Louise

  • 25 April 2006 - 16:29

    Anneke:

    Begon echt net een broodje te smeren nog even snel voor de tennisles, heb er nu niet zo'n trek meer in haha! Getverdemme, maar toch wel stoer dat je het gegeten hebt!!! Gr, Anneke

  • 25 April 2006 - 17:19

    Eva:

    Jee Lou, ik heb zitten griezelen bij je foto´s van de caviakop... Vind je een held! Wens je veel plezier met irma en wat betreft je inschrijving voor het invitatie± dat zit wel goed. Liefs, Eva.

  • 25 April 2006 - 18:00

    Marjolein:

    JOEHOEEEE....
    ja hoor heeft ze het toch gedaan met die cavia...ziet er niet echt lekker uit moet ik zeggen! Rest van de foto`s en verhaal weer leuk. De banjers wil ik hier op mijn groepje "de banjers" ook wel hebben!
    Tegen de tijd dat ik dit zit te schrijven zal Ir wel zo`n beetje in Lima zijn en morgen mag je haar gezellig begroeten in Cusco, samen mog een super tijd he!!!
    Groetjes liefs Mar

  • 25 April 2006 - 18:26

    Ingrid B.:

    Jakkes, ik vind het stoer van je hoor maar mij niet gezien. Bij dit aanblik heb ik gegeten en gedronken... Heb ik je weleens verteld dat ik vroeger een hele lieve cavia heb gehad? hi hi.
    Irma is al lekker een stuk onderweg naar je toe. Ik wens jullie heel veel reisplezier. Maak er wat moois van samen. Vind het heel mooi wat je allemaal met de donaties heb gedaan. Kan me voorstellend dat je dit weer wilt gaan doen...
    Groetjes,

  • 25 April 2006 - 19:04

    Marco:

    Lou vs Cavia 1-0
    Marquette vs Obdam 4-1, Marquette vs Assumburg 4-1, Marquette vs wognum 4-1. Ja Lou, terwijl jij de wereld van een heel andere kant bekijkt, zwoegen wij ons door de competitie zonder jou. Het is zwaar maar we verweren ons kranig :-). Ik zou maar vast bijles gaan nemen want de eerste klasse wordt volgend jaar vast pittig :-). Jammer he dat het alweer bijna over is. wel lekker dat je nog een maand mag nagenieten. Ik heb straks als je terug bent ook nog wel wat te vertellen ;-) Ik zie je later, cuscoaantje. Groet uit Heemschurch

  • 25 April 2006 - 19:20

    Karin M:

    Holi Loes,

    ik vind de foto's echt heel mooi. Je lijkt wel een natuurtalent qua fotograferen, heeft Mark er tenminste een concurrent bij.
    Geniet met Irma, een maand. Wouw, wat je daarin allemaal kan doen?
    tot snel in Amsterdam meidenavond?

  • 25 April 2006 - 20:34

    Mir:

    JAKKIE cavia, nou ik vind je dapper!!!!!!! tja en je moet toch alles geprobeerd hebben niet dan ;-) Jeetje wat is dat snel gegaan, nu al weer je laatste week op het project en dan lekker reizen met irma, nou geniet ervan. Ik geniet hier ook nog steeds, alleen de zon moet weer ff terug komen, ben net terug van een weekendje Lake Tahoe, ff wezen skien in april HEERLIJK. dit weekend naar San Francisco voor QUEENSday en ik hoorde dat deze vrijdag carl cox komt en in mei DJ TIESTO!!! allemaal leuke dingen dus. Dikke kus mir

  • 26 April 2006 - 07:33

    Annelies R.:

    Hoi Lou, Eet smakelijk!!! nou, ik wacht ff een rondje hoor! Doe Irma de hartelijke groeten, ik had nog bij haar ingesproken, maar ze was dus al weg, in ieder geval héél véél plezier saampjes!!!
    keep in touch!!

  • 26 April 2006 - 12:15

    Tilly:

    Hola Lou,dat zal lekker gesmaakt hebben,arm diertje zo klein en dan iemand met zon klein mondje,ach eens moet de eerste x zijn.Veel plezier met Irma geniet er samen van,liefs Tilly.

  • 26 April 2006 - 18:59

    Leonie Wolkje:

    hey lieve lou!

    GATVER!!!! Cavia! ik vind het echt heel zielig! wel dapper dat je het geprobeerd hebt! Ik denk dat ik ze allemaal maar ga adopteren!
    Veel plezier met irma! en hopen op mooie plekken die je mag gaan bezoeken!
    Kus leo

  • 29 April 2006 - 07:48

    Bram:

    Dapper van je om de cavia aan te vallen ik heb me zelf er niet aan gewaagd...wat gaat de tijd toch snel zeg het is nog maar een maandje. nou ga lekker genieten van je rondreis. en in Arequipa niet vergeten naar HET klooster te gaan in die stad zeker de moeite waard. fijne laaste maand nog spreek je later dikke kus,

  • 29 April 2006 - 16:45

    Diaantje(zeester):

    He Lou!
    Wat leuk om die verjaardagsmutsen van jou nu ook in het verre Peru te zien;GEWELDIG! Lekker vooruitzicht zeg; nog een maand vakantie vieren! Ik wens jullie veel plezier, zon, fun, drank(!)enz. Dag lieve Lou, hou je taai.Liefs van Diaan.

  • 30 April 2006 - 08:29

    Jeroen:

    Prachtige foto's Loes! neem je het recept van die cavia mee? Lijkt me echt een succesnummer hier. Wel even aan de koningin denken he! Gisteren weer eens even met de kids in het Vondelpark geweest, ik zag alleen kip op het rooster en nog geen hamsters ofzo
    Groet, Muiden

  • 30 April 2006 - 11:44

    Stella:

    ik moest meteen denken aan de cavia van kiki(dochter van mij zus)ik zal de foto s maar niet laten ziet zien.je bent wel mans hoor om het op te eten,ik moet er niet aan denken.nogmaals veel plezier met irma gr uit schermerhorn

  • 30 April 2006 - 20:32

    Irene W.:

    Hoi Lou,

    Tja, dan denk ik aan de cavia's van de koters die ik ken en dan denk ik... zal ik het vertellen? Maar op de foto ziet het er toch anders uit en je moet toch mee- eten met de rest toch? Heb genoten van de verhalen en de foto's, op Marquette is het rustig zonder jou en dat willen we nog even zo houden dus... lekker genieten met Irma, sterkte met de boel loslaten daar en we zien je wel weer in juni met de Flori Cultura ofzo??
    p.s moeten we je voot dit toernooi nog aanmelden of ga je aan de kant genieten?

    Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Louise

After South America, twice, and New Zealand, now going to Australia!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 171432

Voorgaande reizen:

17 December 2014 - 22 Januari 2015

Going down under

13 Februari 2011 - 26 Maart 2011

Going to the Kiwi's!

30 November -0001 - 30 November -0001

Vrijwlligerswerk in Peru 2006 en 2007

Landen bezocht: