Nog maar 1 week op het project!!! :-( - Reisverslag uit Cusco, Peru van Louise Schuur - WaarBenJij.nu Nog maar 1 week op het project!!! :-( - Reisverslag uit Cusco, Peru van Louise Schuur - WaarBenJij.nu

Nog maar 1 week op het project!!! :-(

Door: Louise

Blijf op de hoogte en volg Louise

21 April 2006 | Peru, Cusco

Hola allemaal! De tijd gaat veel te snel! Nog maar een weekje werken op het project en over 2 weken verlaat ik Cusco al!!! Daar heb ik helemaal geen zin in! Is veel te leuk hier in Cusco! 5 mei vertrek ik nl. naar Puno, dan begint mijn rondreisje met Irma. Daar heb ik wel zin in hoor, maar wil eigenlijk hier nog wel langer blijven:!: Misschien verleng ik mijn ticket wel.......
Anyway, is alweer 2 weken geleden dat ik iets heb geschreven, dus hoog tijd voor een up-date! Vandaag was de dag van de bijna dodemansritten in de taxi! Verschillende malen bijna een hond overreden en af en toe leek het wel of ik op het circuit van Zandvoort was! Die gasten, taxichauffeurs, rijden echt als gekken! Maar ik heb het weer overleefd!
Goed, laat ik eerst maar eens bij het project beginnen. Afgelopen maandag was er een nieuwe gezicht op het project, een meisje van 9 jaar, Karen. Gedropt door haar moeder wat ik begreep. Ze zit onder de wratten, dus we gaan morgen met haar naar de dokter, want volgens mij is dat wel besmettelijk! Op armen, gezicht en mond. Vanmiddag ook weer nieuwe gezichten, een moeder met 2 van haar kinderen. Weet nog niet wat precies de achtergrond is, maar nu moet Willie bij zijn broer in bed slapen, omdat er anders geen bedden genoeg zijn! Zaterdag gaan Milagros en haar moeder weg, die gaan naar Taqna, bij de chileense grens, dus dan zijn er weer 2 bedden vrij. Maar ja, er kan weer van alles gebeuren dat dat niet doorgaat of dat er weer nieuwe kinderen bijkomen.... We´ll see.........
Gister heb ik allemaal spulletjes gekocht voor de kids. Ik heb nog geld over van al jullie donaties en wil daar wel iets nuttigs van doen! Heb héél véél knutsel materialen gekocht,o.a. verf, lijm, scharen, engels karton, ander knutsel papier etc. Ook 10 hoepels, 10 springtouwen, Twister met cd, spelletjes, honden, katten, duiven en kippenvoer. Ja, die beesten moeten ook eten, hihi. Maandag ga ik met de hond, nou ja, puppy, naar een kliniek om hem te laten inenten. Moet toch ook gebeuren, helemaal als ze gaan verhuizen, waar de hond waarschijnlijk veel op straat zal zijn. JA, de verhuizing gaat door, maar we hebben ze wel zover weten te krijgen dat ze toch echt pas moeten gaan verhuizen als het huis klaar is. 15 mei gaat het gebeuren, helaas kan ik daar niet bij aanwezig zijn, want dan vlieg ik naar Brazilie. Ook erg vervelend... :badgrin:
Vorige week hebben wij, alle vrijwilligers, gekookt voor iedereen op het project. Voor een man of 40 pasta salade met tonijn. Was erg geslaagd. Morgen gaan we pannekoeken bakken, want we vieren de verjaardag van 2 kinderen. Het wordt dus een feest en de kids hebben er onwijs veel zin in! We gaan een disco doen, marshmellow´s roasten bij een kampvuur, heb er helemaal zin in!
Vandaag zou ik met 5 mensen naar Inca Educa gan om hun te laten inschrijven voor engelse les, maar uiteindelijk ging ik maar met 1 jongen en die was te jong, je moet 15 zijn en hij is 14. Héél jammer, want hij is erg enthousiast. Hij staat nu wel op de wachtlijst. De rest wilde niet of kan niet. Dolores, het meisje van 16 en haar anderhalf jaar oude dochtertje, gaan 1 mei naar Lima voor 3 maanden. Ze gaat daar geloof ik een cursus doen. Richard gaat ook voor 3 maanden naar Lima. Het komt en gaat maar............ Soms word ik er een beetje moedeloos van... en niet alleen ik... We hadden ook Joanna (de vrouw van de director) opgegeven voor een cursus, maar ze is nog niet één keer geweest. Elke keer heeft ze weer een excuus. geen zin om daar mijn energie in te steken, ik ben hier tenslotte voor de kinderen! En die zal ik zeker gaan missen. Ben volgende week donderdag voor het laatst op het project! Héél jammer, maar ja...
Ik ga er wel een soort van feestje van maken. Volgende week woensdag neem ik ook afscheid van mijn gastfamilie hier, want dan is Irma er al! We gaan dan in hostels bivakkeren........ Wel zin in hoor! Ik houd jullie op de hoogte van onze avonturen!
2 weekenden geleden ben ik met Bette een weekend naar Urubamba geweest. Was heerlijk! We sliepen bij dat weeshuis project. www.kuychi.org Vreselijke mooie natuur daar. Alleen maar bergen, bergen en bergen. Opde toppen sneeuw!!!
Op de terug weg in de lokale bus kreeg ik mijn eerste akafietje met een Peruaanse mama! De bus zat overvol, er kon echt geen mens meer bij, maar daar doen ze hier niet moeilijk over. Gewoon volstampen die bussen! Maar goed, er kwamen nogal wat stevige Peruaanse vrouwen de bus in met giga achterwerken!! Die ene ging bijna op mijn schoot zitten dus ik vriendelijk vragen of ze even opzij wilde gaan. Nou nee hoor.... ze ging expres tegen mij aanduwen, nou dan moet je niet bij mijn zijn, haha. Ik terug duwen, voor zover dat kon, en toen begon ze in het Quechua te schelden, waar ik geen moer van begreep. Toen ging die vriendin van haar ook nog pontificaal haar kind de borst geven recht in mijn gezicht en even later kwam er een stomdronken knul naast me staan die niet op zijn benen kon blijven staan! Was dus een interessante busrit! Het was het weekend wel waard, dus Irma, bereid je maar voor op deze busreis, want hij is gepland voor 28 april!
Afgelopen weekend niet veel bijzonders gedaan, want het was rot weer. Uit geweest en véél te véél gedronken en véél te laat thuis, maar dat mag ook wel een keer, toch?
OK, dit was het weer even. Groetjes en haste luego, tchau. liefs Louise
ps. de foto´s komen later vandaag of morgen.

  • 21 April 2006 - 02:17

    Frank Bijenveld:

    Goh, wat ging het allemaal snel die tijd ! Maar je hebt wel heel wat gedaan... wees maar trots ! Wees veilig, Frank.

  • 21 April 2006 - 06:57

    Ineke:

    wat gaat de tijd toch snel,jammer voor je dat het er bijna op zit en dat de kinderen toch moeten verhuizen. ik wens je nog veel plezier daar en ze zullen je vast niet vergeten!!
    doe de groeten aan irma volgende week en veel lol samen! wees dankbaar en trots dat je dit allemaal heb mogen doen!!!

  • 21 April 2006 - 07:40

    Helene:

    Hey Loutje, heb je niet de neiging om een paar van die kids (of puppies... zo schattig!!) in je koffer te proppen? Geniet nog van je laatste dagen en veel plezier met Irma!! Take care!

  • 21 April 2006 - 09:11

    Monique:

    Wat gaat het snel allemaal! Nog even en dan is het weer voorbij. Geniet er maar van en veel plezier met Irma. x

  • 21 April 2006 - 10:10

    Marjolein:

    He Loutje,
    Wat een verhaal weer en prachtige foto`s....als je het zo leest en ziet kan ik me voorstellen dat je nog geen zin hebt om daar weg te gaan...Geniet daarom nog maar extra van de laatste tijd in cusco de rest van peru en brasil!
    Groetjes liefs Mar

  • 21 April 2006 - 10:51

    Ernie:

    hey Louise,Weer van die prachtige foto's. En Ik geniet van je verhalen. Jammer dat de tijd zo snel gaat. En zal best wel moeilijk zijn, om afscheid te nemen. Geniet nog maar van je laatste week. En veel plezier met Irma. Groetjes

  • 21 April 2006 - 11:56

    Ingrid:

    Indrukwekkend allemaal! Maar veel te kort. Geniet er nog maar van!

  • 21 April 2006 - 13:11

    Stella:

    bedankt voor weer een prachtig verhaal,ik heb er van genoten en jij hebt het ervaren.te gek hoor
    veel plezier met irma in brazilie.doei en de gr uit schermerhorn

  • 21 April 2006 - 17:01

    Irma:

    Yoehoe Lou!!!! Ben er bijna hoor!zZie al dat iedereen ons samen veel plezier wenst, dat gaat zeker lukken!Vandaag laatste werkdag en dus ...vakantie!!Ben al druk bezig met spulletjes verzamelen en rugzak inpakken.Heb er echt ontzettend zin in. Eerst die lange vlucht, knock out met slaappil! en dan gaat het feest beginnen.Tot heeeeeeeeel gauw.liefs en groetjes,Ir xx

  • 21 April 2006 - 20:54

    Robbert-jan:

    Hoi Louise, wat een prachtige foto's weer. hier alles goed en zeker ook met de poezen. veel plezier nog..

    gr. Rj

  • 21 April 2006 - 21:04

    Anita Van Someren:

    Hallo Louise!!
    Jeeeeeeeeee, wat heb jij een boel meegemaakt zeg. Elke keer was ik weer erg onder de indruk van jouw ervaringen. Die was die buiten hing op de foto, dat lijkt onze hoeveelheid wel, alleen hebben ze daar meer ophangruimte.
    We hebben twee competitieweekenden achter de rug en allebei met 4-1 gewonnen. Ben benieuwd of we deze uitslag komende zondag weer kunnen evenaren.
    Nou, Loutje, doe je best nog even deze laatste week en geniet de laatste 2 weken nog maar flink van het prachtige verweggistan met Irma.
    Heel veel lieve groetjes van Anita, Frank, Fons, Lucie, Maurice en Lisanne

  • 21 April 2006 - 21:39

    Tilly:

    hola louise,wat gaat de tijd toch snel en langer weg blijven kan echt niet de Dolfijnenkids zitten met smart op jou te wachten tenzij het niet anders kan dan mag je best nog wel even blijven.Als het even kan neem jij voor mij3 polsbandjes mee please,Volgend bus rit een kussen op jou billen wie weet blijven ze dan wel op een afstand,liefs Tilly.

  • 22 April 2006 - 06:51

    Jessica:

    ik sta elke keer versteld van de foto's die je maakt, je hebt er echt oog voor want ze zijn prachtig! De tijd vliegt echt voorbij! Geniet er nog maar flink van! Groetjes Jessica

  • 22 April 2006 - 10:30

    Mark Alexander:

    ik sluit me bij al het voorgaande aan!. Heel veel plezier nog, samen met Irma straks in Brazilie (krijgen we daar ook foto's van te zien??). De mooie herinneringen neemt niemand je meer af.

  • 22 April 2006 - 14:45

    Tanja Dekkers:

    Hallo! ik heb je site gevonden via www.waarbenjij.nu. Ik ga namelijk samen met een vriendin in november dit jaar naar Cusco om ook in het project Remar te werken. We hebben dit geregeld via hetanderereizen.nl. Ben nog bezig al je verhalen te lezen en je foto's te bekijken! Maar het lijkt me echt helemaal geweldig! Het lijkt me erg leuk om wat informatie te krijgen van iemand die werkelijk in het project heeft gewerkt. Heb je nog goede tips? Als ik alles lees krijg ik er echt ontzettend veel zin in! In ieder geval heel veel plezier met de rest van je reis! Groetjes Tanja (meelme_us@hotmail.com)

  • 23 April 2006 - 07:41

    Ingrid B.:

    Jee Louise je maakt toch wat mee. Echt geweldig. Hoe die boom heet weet ik niet maar dat oranje plantje(bloem) is een Kniphofia of hier genoemd vuurpijl. zijn hier ook te koop. Spreek Irma regelmatig en ze is er helemaal vol van. Hoop dat jullie samen veel plezier gaan beleven en mooie dingen gaan zien. Groetjes van hier en tot horens, X

  • 23 April 2006 - 09:21

    Leonie Wolkje:

    hey lou!!

    Zo hou ons maar goed op de hoogte! het gaat allemaal supper snel! nou nog even en jij bent terug en ga ik weg! dan is het aan mij de taak om jou goed op de hoogte te houden.
    Nog veel plezier daar!!
    Kus

  • 24 April 2006 - 08:40

    Annelies R.:

    He louise, helemaal weer te gek, al je ervaringen en foto's. En inderdaad, wat gaat de tijd toch snel!! Nog héél véél plezier, sterkte bij het afscheid straks!!! En natuurlijk heel veel plezier met Irma, ook in Brazil!! Beijos

  • 24 April 2006 - 17:08

    Marjolein:

    Hoi Lou,

    Nou Ir is onderweg naar je toe hoor,heb haar net naar schiphol gebracht!!!
    groetjes Mar

  • 25 April 2006 - 14:39

    Trudy,Anita, Marco, Bart, Ernst:

    Zo,om je geheugen nog even op te frissen: in Heemskerk wordt getennist! Tot nu toe hebben we alles gewonnen.Je zult het niet geloven, maar dit jaar spelen we 5x thuis en 2x uit.We missen je volle stem op de baan. Het zijn dan ook rustige wedstrijden! [Op Marco na.]Verder is er weinig verandert. Anita komt nog steeds te laat; Bart knuffelt nog steeds na de wedstrijd; Ernst rommelt ook wat aan en ik loop nog wat te pielen op het graffel. Misschien ben je nog op tijd terug voor de laatste wedstrijd? Bye en geniet ze nog even....

  • 26 April 2006 - 07:06

    Bianca:

    He lou, gaaf man die foto's en wat gaat dat snel. Fijn de t je het zo naar je zin hebt. Zag op het journaal iets over een vulkaan, Das vast niet bij jou in de buurt. Heb niet goed opgelet waar het precies was, maar moest gelijk aan jou denken. He toppertje, geniet ervan!!!

  • 26 April 2006 - 07:35

    Basvandenberg:

    Wat een prachtervaringen allemaal. Je moet onderhand een rijk mens geworden zijn. De onbekende boom op de foto is, zover ik kan zien, een eucalyptus. En het bloemetje op de maisakker een soort eremurus, denk ik.Wens je alle geluk, maar ik geloof dat je dat al hebt daar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Louise

After South America, twice, and New Zealand, now going to Australia!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 171430

Voorgaande reizen:

17 December 2014 - 22 Januari 2015

Going down under

13 Februari 2011 - 26 Maart 2011

Going to the Kiwi's!

30 November -0001 - 30 November -0001

Vrijwlligerswerk in Peru 2006 en 2007

Landen bezocht: