Alweer 6 weken in Peru! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Louise Schuur - WaarBenJij.nu Alweer 6 weken in Peru! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Louise Schuur - WaarBenJij.nu

Alweer 6 weken in Peru!

Door: Louise

Blijf op de hoogte en volg Louise

06 April 2006 | Peru, Cusco

Hola, mis amigo´s!!! De tijd vliegt! Zit hier alweer bijna 6 weken! Vorige week op het project de muren afgeschilderd met de kids. Is onwijs leuk geworden! Zie foto´s! We hebben ook de poppenkast afgeschilderd en er zijn poppenkastpoppen gemaakt door de kinds en we hebben ook wat poppetjes gekocht. Die foto´s volgen nog. Heb inmiddels meer foto ruimte bijgekocht, want ik kon nog maar een paar foto´s bijplaatsen...... Met alle kinderen op het project gaat het goed. De meesten gaan nu naar school, een paar beginnen binnenkort ook met verschillende cursussen, waaronder, banketbakkerscursus, computercursus en engelse les. Dit wordt allemaal verzorgd door de stichting van Judith en Sabien. www.el-fuego.nl Ondertussen hebben Josefine en haar 2 kinderen van 2 en 3 jaar oud, het huis verlaten. Ze heeft dit al eerder gedaan en kwam dan na een aantal weken weer terug, zwanger. We denken dat dit nu ook het geval is. Heel triest, want haar 2 dochtertjes zijn schatten en die wonen nu dus waarschijnlijk ergens op straat. Deze 2 meisjes zijn van 2 verschillende vaders en moeders heeft ook nog een baby die ze aan een missionares heeft gegeven. Erg triest, maar het gebeurd gewoon hier! Gisteren kregen we ook nog te horen dat iedereen naar een ander huis gaat vehuizen aan het einde van de maand!!! Dit begrijpen we niet, want dit is een perfect huis! Met een grote tuin, die we nu aan het opknappen zijn, wasmachineaansluiting is net geinstalleerd! Morgen ga ik met Anton kijken naar de nieuwe locatie om te zien of het beter is. Als we er niet een goed gevoel over hebben, laten we dat zeker blijken. Het nieuwe pand is goedkoper, nu betalen ze geloof ik 600 soles, dat is voor ons natuurlijk een schijntje! Maar ik vind dat de kinderen er op vooruit moeten gaan en als dat niet het geval is, zal ik dat zeker laten blijken. Het nieuwe huis is op een eerste verdieping, dus een tuin is er al niet! Wel een patio, maar ik kan me niet voorstellen dat de kinderen (en de huisdieren) lekker buiten kunnen spelen. We hoorden ook dat ze maar 2 keer per week de wasmachine gebruiken en verder de was met de hand doen, omdat het te duur is!!! Nou, kwaaier kan je mij niet krijgen!!! Persy, de director, is ff out of town, maar als hij terug komt ,zal ik zeker eens vragen waarom dat is! Goed, dit wordt dus vervolgd:!: Er zijn ondertussen ook een paar nieuwe vrijwilligers bijgekomen. Voorlopig zitten we voor deze maand goed! In de weekenden vermaak ik me nog steeds. Twee weken geleden op zondag met een groep van 9 man, naar Chinchero geweest. Daar zijn mooie ruines en een leuke markt. Daarna gingen we naar Salineras, dat zijn zoutvelden. Je weet niet wat je ziet! Onwijs mooi, en allemaal zout! We konden er doorheen lopen en kwamen uit in Urubamba, een leuk dorpje. Daar stond onze privechauffeur, ons op te wachten. Ja, we hadden een 10 persoons busje kunnen regelen. Onze vriendelijkke chauffeur was de hele dag bij ons en we betaalden p.p. 10 sole, incl. fooi. Dat is dus 2 euro 50!....
Ik heb besloten om nog ff door te gaan met spaans. Want het is toch best wel ingewikkeld. Doe dat nu tot dat Irma komt, elke week 3 prive lesjes. Als ik nl. niks doe, gaat me spaans er zeker niet op voor uit.
Tja, en dan is het a.s. zondag zover: De presidents verkiezingen! Zal blij zijn als het over is, want ik word gek van al die demonstraties. Zal wel een tweede ronde worden, dat is meestal het geval. Het gaat tussen 3 personen, 2 mannen en een vrouw. Geen idee wie er gaat winnen, maar de meesten die ik spreek, wilen toch dat de vrouw wint. In Chili in er ook al een vrouwelijke president. Mijn spaans is nog niet goed genoeg, om jullie echt op de hoogte te houden van de politieke gebeurtenissen hier. Sorry, :-(
Oh,ja, Dina, de huishoudster is er ook van door. Nee, niet met de man des huizes... maar ze had het geloof ik wel gezien. Twee weken geleden op zaterdag is ze hem gepeerd. Waarschijnlijk terug naar de vader van haar dochtertje, die haar in de steek heeft gelaten! Dus de familie is druk op zoek naar een nieuwe huishoudster.
Afgelopen weekend ben ik twee keer naar de film geweest. Is wel een belevenis. Je bataald er niks voor en je zit gewoon in een niteclub. Je kunt kiezen uit verschillende films en er wordt dan gestemd. Meeste stemmen gelden dus, ;-), wel grappig! Heb "Munich" en "Brokeback mountain" gezien. Allebei goeie films.
Voor dit weekend waren er plannen om te gaan raften in Urubamba, maar vorig weekend zijn er 4 mensen verongelukt met raften, door het slechte weer, dus het wordt even uitgesteld. A.s. weekend ga ik met Bette naar Urubamba, nee, we gaan niet raften! We logeren in een soort van weeshuis, kijk op www.kuychi.com of .org Schijnt daat onwijs mooi te zijn.
OK, Dit was het weer, tot volgende keer.
Adios y hasta luego.
Liefs Louise

  • 06 April 2006 - 21:05

    Ineke:

    hoi louise, ik hoop toch echt dat jullie in het huis mogen blijven.
    voor ons een rare manier van zuinigheid om de wasmachine niet te gebruiken.
    succes de komende week!

  • 07 April 2006 - 08:50

    Irma:

    Heb weer genoten Lou! Prachtig!liefs,Ir

  • 07 April 2006 - 09:28

    Anneke:

    Leuke verhalen en mooie foto's! En wat gaat de tijd toch hard!
    Wat lees ik nu, een banketbakkerscursus....kanik me nog inschrijven?? Gr, Anneke

  • 07 April 2006 - 18:32

    Jeroen:

    Geweldige foto's Lou! Zeker die van de kerkdienst is een price winner! MA zit er bij te kwijlen denk ik. Kiki vraagt zich af waarom iedereen zwart haar heeft en bruine ogen en de kinderen allemaal een hoed of pet op hebben.
    Hoe zijn jullie in godsnaam op die zoutbergen geklommen?
    Nou, wij gaan even naar de crazy wave op de riante kleuterkermis in het dorp.
    Veel liefs uit Muiden

  • 08 April 2006 - 07:41

    Marjolein:

    Joehoe Lou,
    Dat zou toch zonde zijn als de kinderen weer zouden moeten verhuizen, en dan het verhaal rondom de wasmachine, dat kunnen wij ons toch haast echt niet voorstellen.
    Verder weer een mooi verhaal met weer mooie foto`s erbij. Blijf lekker genieten. Wat gaat de tijd hard zeg alweer zes weken dat je weg bent, nog even en Ir is gezellig bij je.
    Groetjes liefs Mar

  • 08 April 2006 - 10:34

    Stella:

    wat een verhaal,indrukwekkend.ik hoop dat de kinderen kunnen blijven in dat huis! jullie hebben het zo gezellig gemaakt. en wat een mooie foto s.veel sucses en heel veel plezier met de kinderen.veel liefs stella

  • 08 April 2006 - 15:28

    Helene:

    Hey Loutje,
    Dat kunnen ze die kids toch niet aandoen!! Hebben ze net ergens hun eigen plek en er met veel trots ook hun eigen plek van gemaakt met hun muurschilderingen, moeten ze dat weer achter laten. Ik kan me voorstellen dat ze hun volgende plek dan met minder respekt zullen gaan behandelen. Dusssss.... ZET JE TANDEN ERIN!! Go girl!!

  • 08 April 2006 - 18:57

    Hilde:

    wat een prachtige foto's.
    In je verhaal lees ik ook wat frustratie over de gang van zaken. Zo herkenbaar, dat zal zich wellicht overal afspelen en moeilijk te begrijpen. ik hoop dat de kinderen een goed huis zullen krijgen. Blijf vooral genieten!

  • 09 April 2006 - 20:32

    Anne-Marie:

    Wat een prachtige verhalen en dan die foto's erbij! Het geeft echt een geweldig beeld van je belevenissen in Cusco!!
    Geniet er nog even lekker van, want voor je het weet begint je oude leventje in Nederland weer!!
    Liefs Anne-Marie

  • 09 April 2006 - 21:13

    Philippe:

    heel leuk om jou leven mee te kunnen delen op dit manier. het is wel een prachtig omgeving. goed dat jij kan ervaren dat niet alleen nederlands moelijk is....haha nou het beste nog en blijf maar genieten. phil

  • 10 April 2006 - 10:08

    Marco P:

    Mooie foto's joh. Ik kan op de foto's aan je zien dat je zit te genieten daar. Lijkt me wel frustrerend dat je niet de middelen hebt om wat tegen het vreemde beleid kan doen. Je zou bijna zelf het verschil tussen de huren bijleggen. Misschien wat om gezamelijk te doen. Met 10man is het een schijntje (lijkt me). Kan je meteen het tekort voor de stroom van de wasmachine meenemen. Reken maar eens uit wat het de man kost. Succes...

  • 10 April 2006 - 20:11

    Diana:

    Volg je verhalen nog steeds op de voet! Geweldig toch allemaal. Ik lekker aan het werk tussen de gekken! Prachtige foto's! Heel veel plezier daar en doe iedereen de groeten! Een dikke x van mij!

  • 11 April 2006 - 07:28

    Annelies R.:

    He louisetje, geweldig weer, alles te zien en te lezen! Innderdaad allemaal errug bekrompen daar met al die regeltjes e.d.! Zou toch zonde zijn voor die kindertjes als ze daar weg moeten!! Ga zo door, geef ze van katoen!! Wat gaat de tijd toch snel zeg! Geniet nog lekker, dikke kus...

  • 12 April 2006 - 08:39

    Marianne:

    Hoi Louise,
    Leuke site maak je joh! ik ben een vrijwilligersvriendin van Hilde die je site doorgaf.
    Ik zou graag wat info van je willen hebben over je project, mag ik je eens mailen? Mucho suerte!!marlanka@hotmail.com

  • 14 April 2006 - 08:30

    Kiki:

    hoi louise, waarom hebben al die kinderen en mensen die in peru wonen zwart haar? nou behalve jij dan en een paar andere die jij kent misschien of misschien die nog komen' maar kan jij ook die taal praten die die mensen en kinderen in peru spreken? doei groetjes kiki

  • 15 April 2006 - 08:45

    Tilly:

    hola louise, te gek van woorden,alle kids hebben geholpen en nu het leuk aan het worden is voor ze moeten ze eruit,kunnen wij ook niet een beetje helpen met onze euros??? In alle gevallen geniet ervan xx Tilly.

  • 16 April 2006 - 15:33

    Jacob:

    Hoi Louise,
    leuk om je verhalen te lezen, zo lijk je toch niet zo ver weg te zijn. Aan de foto's te zien lijkt het mij een mooi land!

  • 17 April 2006 - 06:35

    Eva:

    He Lou!! Wat vliegt de tijd toch!Hoop dat je niet uit de raftboot bent gevlogen. Wel doorgegaan?
    de spaanse lessen zijn hier voorbij, al moet ik eerlijk toegeven de laatste keren niet meer te zijn geweest. Tja. Jij moet me maar bijpraten denk ik zo..
    dank jewel voor je kaartje! Leuk! Moest alleen lachen dat je er geen naam onder had gezet. Maar dat kwam wel goed. Liefs, Eva.

  • 18 April 2006 - 20:05

    Bram:

    Wegens drukte van de afgelopen weken moet ik aan een inhaalslag beginnen en meid wat zijn je foto's waanzinnig en je geeft een goed beeld over hoe het is daar. en ja er lopen daar veel schrijnende gevallen rond . hou het nog ff vol maar dat denk ik wel ik ga nu met terugwerkende kracht de vorige 3 berichten nog ff lezen en op reageren

    greetz en een knuffel van mei(2)

  • 20 April 2006 - 19:34

    Bregje:

    Wat een lap tekst weer! geweldig, wanneer komt de volgende???
    XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Louise

After South America, twice, and New Zealand, now going to Australia!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 171428

Voorgaande reizen:

17 December 2014 - 22 Januari 2015

Going down under

13 Februari 2011 - 26 Maart 2011

Going to the Kiwi's!

30 November -0001 - 30 November -0001

Vrijwlligerswerk in Peru 2006 en 2007

Landen bezocht: