Leuke dagen met de kids! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Louise Schuur - WaarBenJij.nu Leuke dagen met de kids! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Louise Schuur - WaarBenJij.nu

Leuke dagen met de kids!

Door: Louise

Blijf op de hoogte en volg Louise

23 Maart 2006 | Peru, Cusco

Hola!!! Hier weer even een bericht vanuit Cusco! Heb de laatste week veel gedaan, maar nu alleen even berichten over het werken met de kinderen! De andere dingen die ik gedaan heb, komen een volgende keer, plus uiteraard foto´s!
Vorige week vrijdag hebben we geschminkd met de kids! Vonden ze natuurlijk helemaal geweldig! Als je een foto van ze hebt gemaakt, willen ze de foto meteen zien, ze snappen er werkelijk niets van hoe dat allemaal gaat met zo´n digitale camera. Dinsdag ging ik samen met Anton naar het project en hebben we plannen gemaakt om de tuin een beetje op te knappen. Ook gaan we van een loze ruimte, dat is nu een soort van balkon, een kamer maken, zodat de kinderen binnen kunnen spelen en knutselen als het regent. Ze kunnen nu nl. nergens heen, behalve naar hun slaapkamers als het rot weer is of in de keuken. We hebben een begroting laten maken en ik heb nog genoeg geld over om dat daarvoor te betalen. We willen ook een soort van patio laten maken, met een ophoging van stenen, want als het regent is het nu één grote modderpoel! Deze plannen gaan hopelijk volgende week van start! De wasmachine komt morgen of overmorgen, foto´s volgen dan uiteraard!
Vandaag de muren in de tuin geschilderd samen met Nikki en Eline, ook 2 nederlandse vrijwilligsters. De kinderen gaan volgende week zelf de muren afschilderen. Iedereen krijgt een eigen stukje, waar ze zich op kunnen uitleven! Ze zijn nu al helemaal enthousiast! Het washok, oftewel de lavenderia, hebben we ook meteen meegenomen. Zie foto´s! Deze week zijn Judith, Sabien en Ann voor het laatst en daarom hebben ze alle kinderen plus de mannen van het andere Remar huis uitgenodigd om mee uit eten te gaan. We waren met een man of 50 en gingen naar een "restaurante de pollos" in de buurt. We gingen met het openbaar vervoer, wilden eerst met taxi´s, maar er stopte een busje, waar je met een man of 15 in kan, mar wij zaten er met maar liefst 34 man in!!! :badgrin: Ik heb 3 keer koppen geteld en kwam elke keer weer uit op 34 hoofden! Niet te geloven! Snap nog steeds niet dat we met zoveel mensen in zo´n busje konden! ;-) De kids gedroegen zich uitermate netjes in het restaurant! Echt, niet te geloven. Ze waren volgens mij nog nooit uit eten geweest! Ze genoten ontzettend! En eten dat ze kunnen!!! Was geweldig om te zien! Het menu was kip met patat en salade vooraf. De stukken kip die niet werden opgegeten, gingen mee naar huis in een "doggiebag"! Elk kind had zijn eigen plastic zakje met "leftovers" en dat wordt morgen opgepeuzeld!!! Goed, dit was het even voor deze keer. Heb het erg naar mijn zin met al die kids! Volgende week begin ik weer met spaanse les, heb deze week even een break genomen, maar kan nog wel wat lessen gebruiken. Neem 3 prive lessen, 2 uur per ochtend, ma./wo./vr. en dat doe ik denk ik nog een paar weken. Het spaans is toch wel moeilijk hoor!!!
OK, geniet van de foto´s en tot gauw maar weer!
Tchau! Liefs Louise

• 23 Maart 2006 - 09:14

Marjolein:

Joehoe Lou,
    Wat een geweldig verhaal weer, en vindt het nog steeds ongelofelijk wat je met al het gedoneerde geld kunt doen daar.Fijn dat je er zo van geniet en dat je ons laat meegenieten met je verhalen en de....foto`s maar die zal je er vast snel opzetten hoop ik want dan is het net of we om dat hoekje mee kunnen kijken.
    Groetjes Liefs Mar

• 23 Maart 2006 - 10:50

Ineke:

wat kan je toch veel doen voor dat geld, dat is hier wel even anders.
    heel mooi voor vooral de kinderen dat het opknapt.
    succes met de wasmachine
    heel veel groetjes van mij.

• 23 Maart 2006 - 16:32

Diana:

Je bent nog steeds erg goed bezig lees ik! Ik mis jullie wel daar, maar het is ook wel leuk om weer terug te zijn. Morgen een borrel op je drinken in Amsterdam! Doe je best en ik hou je in de gaten!
    Een dikke kus van mij!
    P.s: Ik weet nog een hele leuke tent daar, Los.....haha!

• 23 Maart 2006 - 18:04

Marjolein:

Leuke foto`s Lou!!! lachen hoor met al die mensen en dat busje........

Mar

• 23 Maart 2006 - 19:39

Ingrid B.:

Hoi Louise,

Heb weer genoten van je foto's. Na al jullie inspanning word het toch een kleurrijk en gezellig geheel! Je kan jullie wel opgeven voor het Quinnes Book of Records: hoeveel mensen krijg je in een busje?
    groetjes en succes verder

• 23 Maart 2006 - 20:44

Philippe:

Heel bijzonder, Lou. ben wel onder de indruk. het is niet te voorstellen hoe kinderen zo armkans kunnen zijn. gelukkig zijn er wel mensen zoals jij en de andere vrijwillers. aanpassing vermorgen, heb jij zeker..
    kus uit verwent holland.
    Phil

• 24 Maart 2006 - 15:15

Peter:

Haha, 34 man in een busje!!! Ik vond een stuk of 25 al veel. Super om je verhalen te lezen, ik blijf je volgen...

• 24 Maart 2006 - 16:10

Mama:

ongelooflijk die verhalen van jou.Fantastisch wat jullie daar allemaal doen.
    Wat moet dat een fijn gevoel zijn om kinderen zo blij te maken.Even een korte reactie.Morgen sturen we je wel een lange mail.Liefs

• 24 Maart 2006 - 18:03

Tilly:

Hola Louise,benieuwd ben je zeker "Tom heeft gelopen ",wat een kanjer he,van de buitendeur helemaal naar de schuur en het gaat steeds beter.Wat een leuke fotos zijn er weerbij ,benieuwd naar de gezichten als de wasmachine eraan komt.Geniet er maar van.Groetjes lief Tilly.

• 24 Maart 2006 - 19:20

Roy Jamy En Karin:

he lou,net je foto,s ff bekeken ziet er leuk uit allemaal je hebt het erg naar je zin zo te zien!! maandag komt edith, kom je ook nog???!!!geintje!! groetjes en succes met alles wat je nog gaat doen liefs de schaafjes