De eerste donaties!!! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Louise Schuur - WaarBenJij.nu De eerste donaties!!! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Louise Schuur - WaarBenJij.nu

De eerste donaties!!!

Door: Louise

Blijf op de hoogte en volg Louise

16 Maart 2006 | Peru, Cusco

Hola!!! Nou, weet eigenlijk niet waar ik moet beginnen! Heb zoveel gedaan de laatste dagen! Eerst maar eens bij het project beginnen, daarvoor ben ik tenslotte hier;-) Maandag, na spaanse les, begonnen met mijn eerste werkdag met de wees en straat kinderen. Ik was nog niet gearriveerd, of één van de kinderen ging een beetje uit zijn dak. Helemaal huilend rende hij de slaapkamer in en begon met spullen te gooien, met als gevolg een paar ramen stuk. Wat bleek nou, hij is te oud voor dit huis,(bijna 16) en werd dus overgeplaatst naar een ander huis. Dat wilde hij helemaal niet, want hij zat al 2 en een half jaar hier en voelde zich heel erg veilig. Hij is nl. een beetje autistisch en heeft nogal het één en ander voor z´n kiezen gehad. Hij is uiteindelijk toch weg gegaan met de nodige trammelant. Heel erg hartverscheurend. Maar goed, dat was dus nodig, want nu zit hij in een huis met jongens van zijn eigen leeftijd.
Deze middag ben ik op stap geweest met alle kids om school uniformen te kopen. School is begonnen en geen enkel kind had een goed school uniform en dat is verplicht. Ik naar een overdekte markt met nog een paar vrijwilligers en alle kinderen. Pantalons voor de jongens, jurken voor de meisjes en voor beiden, blouses, riemen, sokken, schoenen en rugzakken! Nou, je had die smoeltjes moeten zien van die kids! Helemaal in hun sas! "Gracias Louise, gracias Louise!" Kreeg zoenen van alle kinderen. Leuk hoor om te zien dat ze zo blij zijn met zoiets heel simpels eigenlijk! In totaal voor 16 kinderen spullen gekocht! De kinderen die nog niet naar school gaan,(de hele kleintjes) kregen ook een broek, shirt, schoenen en een rugzak. Ze mochten allemaal hun eigen rugzak uitkiezen! Vonden ze helemaal te gek! Meteen werden alle gekochtte spullen in de rugzak gestopt!
Vandaag ben ik weer op het project geweest en heb ik ze de school spullen gegeven die ze nodig hadden. Schriften, pennen, potloden, stikkers, gummen etc. Ook hier gekocht. Kreeg weer dikke zoenen van het hele spul!!! De foto´s spreken voor zich! Volgende week komt waarschijnlijk de wasmachine! Pilar, de moeder van één van de kinderen die daar ook woont(zij doet bijna alles daar, ook de was MET de hand) vind alles leuk om te doen, behalve de was doen! Daar heeft ze een grote hekel aan vertelde ze me vandaag! Nou, zal zij even vreemd opkijken als ik volgende week met een wasmachine kom aanzetten:!: Niemand van de volwassenen die daar wonen, weten dat, dus ik denk dat ze allemaal flauw zullen vallen! Het is nl. een verrassing :badgrin: Judith en Sabien, de twee nederlandse meiden die zo´n beetje het hele project hebben opgezet, zijn dan ook erg blij met al deze donaties! Oh ja, de douche heb ik ook maar laten maken. Er was geen warm water meer en er was geloof ik van alles mis met die douche. De loodgieter geweest en alles is nu in orde. Heb nog geld over, ook als de wasmachine is betaald en daar kan ik zeker nog iets goeds van doen! Voordat de wasmachine geplaatst kan worden, moet er natuurlijk nog het één en ander gebeuren. Hij komt op een soort van heel groot balkon te staan (ja, de meeste wasmachines hier staan buiten)en dan moet er natuurlijk nog een soort van afdak geplaatst gemaakt worden. Plus leidingen, electriciteit etc. Dus er moet golfplaat gekocht worden en iets stevigs, houten balken of ijzeren en dat moet natuurlijk in elkaar getimmerd worden. Maar goed, dat zal allemaal wel goed komen. Wordt vervolgd!
Behalve op het project werken doe ik ook nog andere dingen. Ga deze week ook nog de hele week naar school tussendoor, wat steeds moeilijker wordt. (het spaans dus.) Word een beetje gek van al die onregelmatige werkwoorden en alles wat daar bij hoort! Heel veel uitzonderingen natuurlijk! Neem denk ik nog wel een aantal keren prive lessen van 2 uur per keer. Ga vanaf volgende week 4 dagen op het project werken, vanaf 11 uur ´smorgens, dus daarvoor kan ik mooi nog een paar lesjes nemen van half 9 tot half 11.
Het afgelopen weekend heb ik samen met een paar (inmiddels) vriendinnen ruines bezocht. Helemaal top! Wat mooi is het hier! De foto´s spreken voor zich! A.S. weekend plannen om naar Pisac te gaan, op zondag´s is daar een hele leuke markt en er zijn daar ook hele mooie ruines. Kan ik eindelijk DE delicatesse van Cusco zien en misschien proeven! Cui oftewel cavia! Vrijdag ga ik samen met Anton, ook een nederlandse vrijwilliger, schminken met alle kids op het project. Ik heb schmink meegenomen uit Nederland plus een paar schminkboekjes. Die kinderen weten waarschijnlijk helemaal niet wat het is! Zal alles op foto afleggen!
Verder alles goed hier. Her weer is mooi, veel zon, af en toe een bui, maar die zijn heel kort, maar wel erg krachtig. De straten zijn dat net rivieren, want van rioleringen hebben ze hier nog niet gehoord.
Zit alweer bijna 3 weken hier, maar het lijkt veel langer! Vermaak me nog steeds prima, dus maak jullie maar geen zorgen. Ik red me wel hier. Adios y hasta pronto!
Liefs Louise

  • 16 Maart 2006 - 07:45

    Marjolein:

    Wooooh Lou gaaf wat je voor al dat geld kan doen zeg,ben er gewoon stil van......en wat heerlijk al die koppies te zien van die kids toppie.
    Foto`s van de omgeving zien er ook goed uit en zelf heb je volgens mij al een lekker kleurtje
    Groetjes liefs Mar

  • 16 Maart 2006 - 07:45

    Ineke:

    wat ben je toch weer goed bezig!
    ze zijn daar heel blij met jou.
    gisteren kon je weer je pasjes ophalen voor het nieuwe tennisseizoen.
    blijf jij nog maar ff daar want je doet mooi werk!

  • 16 Maart 2006 - 08:32

    Jessica:

    Lieve Loes,

    Ik krijg een brok in mijn keel als ik je verhaal lees en de bijbehorende foto's zie. Wat een dankbaarheid, dat moet heerlijk voelen. En dan die foto's van die bergen en de natuur, prachtig. Dat wordt wat als je straks weer hier terug bent, wat een tegenstellingen. Geniet lekker en fantastisch dat je ons zo op de hoogte houdt.
    Dikke kus, knup

  • 16 Maart 2006 - 08:53

    Stella:

    wat een mooi verhaal en leuke foto s er bij.en de kinderen zo blij met al die spullen.ga zo lekker door.zo te zien heb je het naar je zin.geniet van deze bijzondere tijd.veel liefs en gr stella

  • 16 Maart 2006 - 11:37

    Annelies R.:

    Hoi Loutje,

    GEWELDIG!!!!! Leuke foto's joh! en wat een poepies van kinderen! Leuk dat je van die goeie dingen doet daar, en wat je er allemaal niet van kan doen!
    Jij komt volgens mij niet meer terug!! héél véél plezier nog, en je geniet er in ieder geval goed van.
    dikke kus

  • 16 Maart 2006 - 11:45

    Leonie:

    Het lieve lou!

    Wat een gewelidige dingen doe je daar zeg! Het is echt heel dankbaar denk ik! ik vind die bloemen meisjes echt heel schattig! je hebt toch wel even een bossie nasrcissen gekocht he?
    Heel veel plezier!
    Kus leonie!

  • 16 Maart 2006 - 11:47

    CARLA (zus Van Mar):

    Woorden schieten inderdaad tekort als je zo al je verhalen leest en de foto's ziet. Wat hebben we het toch goed in dit landje (en wat zeurt iedereen nou over het dure leven etc. - gewoon dankbaar zijn met wat wij allemaal hebben !!!) Echt geweldig om dit allemaal mee te maken voor je - ga zo door. Ik blijf je volgen (en inmiddels ook een aantal collega's van mij) Adios y muy feliz, Carla

  • 16 Maart 2006 - 12:03

    Ernie:

    Hey Louise, Wat een mooie foto's, enig die kinderen .Zo te zien en te lezen, heb je het daar wel naar je zin. Je hebt je draai wel gevonden, denk ik. Geweldig wat je met geld kan doen. En dan die blije gezichtjes. En wat een prachtige omgeving.Het is leuk om je te volgen op het internet. Groetjes.

  • 16 Maart 2006 - 17:02

    Hilde:

    Wat mooi wat je doet!!
    Als ik de foto's zie dan roept dat zoveel gevoel op dat ik heimwee krijg naar "mijn kinderen"in het weeshuis. Geniet ervan en geniet vooral van hen want het is zo belangrijk wat je doet
    groetjes

  • 17 Maart 2006 - 09:15

    Mark Alexander:

    Daar is je gulden (euro) nog een daalder waard zo te lezen!! Mooie foto's van al die kinderen en dat Christus beeld van verre met de bergen in de achtergrond.

  • 17 Maart 2006 - 12:38

    Monique:

    lieve lou,
    wat super gaaf allemaal. Leuk om te lezen hoe dankbaar ze allemaal zijn met hun spullejes. Ben helemaal benieuwd hoe ze op de wasmachine reageren!
    Je mag trots op jezelf zijn dat je dit allemaal doet en dat zijn wij natuurlijk ook! dikke kus

  • 17 Maart 2006 - 17:48

    Irma:

    Noi Lou, daar doe je het dan voor he! Die kids met een glimlach van oor tot oor! Goed voor het relativeringsvermogen hier en weten dat er veel is om dankbaar voor te zijn! Ga zo door, ben ontzettend trots op je!!! Liefs,Irxx

  • 18 Maart 2006 - 07:06

    Jessica (lieveheersbeestjes):

    Je straalt gewoon op die foto's, wat zal al dat goeds je een lekker gevoel geven! Ben idd ook erg benieuwd naar de reactie op de wasmachine en natuurlijk naar de cavia (jegh, moet er niet aan denken!)!
    Groetjes Jess

  • 18 Maart 2006 - 10:36

    Ingrid B:

    Hoi Louise, Ik heb weer genoten van je verhaal en van je mooie foto's! Vind het helemaal leuk dat ik je op deze manier kan blijven volgen. Echt helemaal top wat je met je centen daar kan doen. Ik ben ook zeker benieuwd naar de reactie's als dan uiteindelijk de wasmachine staat. Goed werk! Groetjes en liefs

  • 18 Maart 2006 - 13:51

    Esther:

    Hey Lou,
    Wat een leuke foto,s en een mooie omgeving en idd wat een dankbare kinderen echt super.
    Gelukkig heb je het daar naar je zin.

    Groetjes Esther

  • 18 Maart 2006 - 15:56

    Diaantje:

    He Louise!
    Wat gaaf allemaal zeg, en super mooie foto's!! Op dit moment zijn we bij mijn vader en kan ik even je site bekijken;handig! Op het werk had ik al een reactie geplaatst maar hij deed het blijkbaar niet? Nou, hou je taai en GENIET! Liefs, Diaan

  • 19 Maart 2006 - 10:52

    Rian:

    Hoi Louise,
    Wat heerlijk om al die blije gezichtjes te zien! Ik denk dat ik morgen die foto's maar eens aan de kinderen uit mijn klas laat zien, dan zijn ze misschien ook een keer blij met hun nieuwe rekenschrift (haha).
    Keep up the good work!
    Liefs Rian

  • 19 Maart 2006 - 13:46

    Femke:

    hai die lou,
    jemig zeg wat onwijs gaaf!! Echt schattig al die kinderen zo blij te zien. nou rustig aan en geniet ervan he!!
    kuzz Femke

  • 20 Maart 2006 - 19:17

    Bram:

    Toppertje meid en ja weer mooie foto's
    knuf, Droopy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Louise

After South America, twice, and New Zealand, now going to Australia!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 171434

Voorgaande reizen:

17 December 2014 - 22 Januari 2015

Going down under

13 Februari 2011 - 26 Maart 2011

Going to the Kiwi's!

30 November -0001 - 30 November -0001

Vrijwlligerswerk in Peru 2006 en 2007

Landen bezocht: