Even een up-date... - Reisverslag uit Cusco, Peru van Louise Schuur - WaarBenJij.nu Even een up-date... - Reisverslag uit Cusco, Peru van Louise Schuur - WaarBenJij.nu

Even een up-date...

Door: Louise

Blijf op de hoogte en volg Louise

09 Maart 2006 | Peru, Cusco

Hola, even een klein berichtje met de gang van zaken. Heb gister een bezoekje gebracht aan het project waar ik ga werken. Het heet Remar en is een combinatie van wees en straat kinderen. Beetje aan de rand van Cusco, dus ga er met de taxi heen. Kost 4 sole. (1 euro) In het huis wonen ongeveer 20 kinderen in de leeftijd van 2 tot 21 jaar. Ook een paar jonge moeders die al kinderen hebben, wonen daar met hun kroost. De preciese achtergronden van die kinderen weet ik niet, maar het zijn stuk voor stuk trieste verhalen. Momenteel hebben 2 meiden het project een beetje opgestart, zie de website van www.el-fuego.nl Het geld is op van die stichting, dus ze kunnen veel finaciele hulp gebruiken. Ze waren dan ook erg blij dat ik al 1500 euro heb ingezameld! Daar ga ik in ieder geval een wasmachine van kopen, want alle was wordt met de hand gedaan. Als je nagaat dat er 20 kids wonen, moet er veel gewassen worden. Een wasmachine is een goeie investering vind ik zelf. Al die uren die ze gebruikten om te wassen, kunnen ze nu gebruiken om met de kinderen dingen te doen. Vanavond heb ik een soort van vergadering met andere vrijwilligers die daar ook gaan werken en dan gaan we wat ideeen op tafel gooien. Volgende week gaan de kinderen weer naar school, na een vakantie van 3 maanden, en ze hebben ook schooluniformen nodig, les materiaal, etc. Iedereen zit vol met ideeen en plannen. Volgende week heb ik nog spaanse les in de ochtend en dan ga ik waarschijnlijk 2 middagen naar het project om een beetje ingewerkt te worden en dan vanaf 21 maart ga ik er fulltime aan de slag. Ik zie dit als een geweldige uitdaging en heb dan ook heel veel zin om daar te gaan werken. Verder heb ik het hier enorm naar mijn zin. Mooi weer, al wat leuke mensen ontmoet en het weekend is al volgeboekt. Morgen met een paar meiden een ander straatkinderen project bezoeken van een nederlandse. Zie www.ninoshotel.nl Ook erg interessant. Morgen avond krijgen we lessen in salsa dansen en hoe je pisco sour moet maken. Dat is HET drankje hier in Peru. Van het weekend naar "Sacsayhuaman" spreek uit "Sexy woman" Dat zijn ruines hier in Cusco. OK, ik neem aan dat alles in Nederland ook ok is.....;-)
Adios y hasta luego,
Liefs van Louise

  • 09 Maart 2006 - 20:07

    Mark Alexander:

    Klikt gaaf. Die wasmachine lijkt me zeker een goede investering. Hopelijk blijft er nog wat over voor andere goede dingen. Enne, maak je over ons maar geen zorgen ;-)

  • 10 Maart 2006 - 01:15

    Marjolein:

    Hee Lou,
    Gaaf hoor een wasmachine kopen hoop dat je voor de rest ook nog geld hebt.
    Top dat je voor dit project hebt gekozen!! Geniet van de omgeving van het weekend!!! kijk al weer uit naar een nieuw bericht van je uit Peru. Mail was al onderweg van de week, maar niet aangekomen denk ik helaas en heb net weer een nieuwe mail naar je gestuurd en jammer hoor dat het bellen niet lukt vanuit hier, jou berichtje op voicemail is wel overgekomen!!
    Groetjes Liefs Mar

  • 10 Maart 2006 - 12:27

    Tilly:

    Hola Louise,grote wasjes/kleine wasjes kan men beter in de wasmachine doen,goed idee van jou en blij dat het geld goed heel goed besteed gaat worden,benieuwd wat de volgende plannen zijn .Veel plezier met de salsa en hoeveel procent zit er in dat drankje?Proost -Til.

  • 10 Maart 2006 - 14:22

    Annelies (HMS):

    Leuk hoor om alles te lezen!! Wasmachine lijkt me top!!
    Wat zal je genieten daar...ben jaloers hier in de regen!!
    Groetjes

  • 10 Maart 2006 - 15:12

    Hilde:

    Zo te horen heb je een goed project gekozen waar nog veel gedaan moet worden. Een wasmaschine is geweldig. In Sri Lanka hadden we er ook één maar wel voor de grote dingen zoals de lakens. de rest deden de kinderen zelf omdat ze wanneer ze het huis verlaten vaak meestal niet zo bevoorrecht zijn dat ze een machine hebben. Ik hoop dat jullie met de ideeen die jullie hebben blijvend iets moois kunnen neerzetten de komende weken. Wat in onze ogen zo normaal en logisch is, kan daar heel anders werken. Ik ben erg benieuwd hoe je ervaringen zullen zijn en verheug me dan ook op je verhalen. Ik ga zeker even op de site kijken van ze want ik ben erg benieuwd. Heel veel succes en super wat je doet!

  • 11 Maart 2006 - 08:35

    Debbie Duurland:

    hoi louise. hoe vind je het op peru .ik mis je wel hoor. is het daar warm hier niet iedege val.wij misen je wel.groetjes debbie en marieke

  • 11 Maart 2006 - 10:54

    Jose:

    O, louise wat ben je fantastisch werk aan het doen. Het lijkt mij ook een perfecte in vestering die wasmachine! En verder krijg ik de indruk dat je veel gekke dingen doet daar. Je dagen zijn in elk geval gevuld. ga zo door. We blijven je volgen.
    Liefs Ballet Jose

  • 12 Maart 2006 - 10:47

    Leonie Wolkje:

    Hey lou!

    Nou nou dat word wat he! salsa! ach jij kan dat vast wel, en pikt het vast snel op! in ieder geval veel dans plezier! En die wasmachine komt vast heel goed, voor die arme wasvrouwtjes! doe je er ook een beetje waspoeder bij??
    Kus leonie

  • 12 Maart 2006 - 13:02

    Mirjam Rotman:

    hoi schat Lees met plezier je mailtjes en kan zien en horen dat je het naar je zin hebt. Mooi zijn de foto's ook Blijft toch wel heel bijzonder wat je daar allemaal doet en t inspireerd mij ook |Goed idee van die wasmachine. Ik zal je binnenkort effe een echte mail sturen of effe msn-nen dikke knuffel Mirjam R

    p.s. mark alexander benje mailadres weer eens kwijt ...de mijne mirjam.rotman@supermail.nl

  • 13 Maart 2006 - 12:17

    Eva:

    Jeetje Lou, gaat goed daar! Wat een superplan om een wasmachine voor hen aan te schaffen. Bijzonder hoor. Fijn om te horen dat het goed met je gaat. Enne: hoe gaat t met je spaans? Hier ben ik ijverig aan het studeren om toch vooral a.s. vrijdag in Havana een goed figuur te slaan..! Haha! En: die Salsa heb ik er ook te goed..! Liefs y muchos besamanos! , Eva

  • 13 Maart 2006 - 12:40

    Karin Sinneger:

    ha die louise,
    je gaat een drukke tijd tegenmoet als ik het allemaal zo lees. je zit vol met plannen. ze zullen daar in ieder geval heel blij met je zijn. lekker dat je het zo naar je zin hebt. geniet er volop van.
    hier in nederland gaat alles gewoon door, je mist niets hoor. en voor je het weet ben je alweer hier.
    louise, ik heb een nieuw emailadres. deze heb ik aangemeld, maar de oude mag verwijderd worden, want daar ben ik niet meer op te bereiken.
    dat is: plksr@slz.nl
    nou louise, ik wacht met plezier op je volgende bericht.
    groetjes karin

  • 13 Maart 2006 - 22:51

    Marjolein:

    Gaaaaf die foto`s Lou.....kunnen we weer een beetje mee genieten.

    groetjes liefs Mar

  • 14 Maart 2006 - 09:20

    Gwendelien:

    Hoi Louise, leuk al die foto's, ik ben aan het genieten. Ik hoop dat alles goed gaat met je en je project.
    Groetjes Gwendelien

  • 14 Maart 2006 - 16:38

    Femke:

    ha die lou,
    wat een foto's zeg!!!!
    maare die wasmachine is een goed idee man.
    Nou lou heel veel plezier daar
    dikke kus Femke

  • 15 Maart 2006 - 18:50

    Irma:

    lieve lou, wat gaat de tijd toch snel!!!Je bent morgen hier al weer 3 weken weg.Tijd zal daar voor jou wel dubbel zo snel omgaan met al die nieuwe indrukken,spaanse les en zo'n interresant project.Tijd welbesteed zou ik zeggen.Zalik ook nog iets over die wasmachine zeggen? Strak plan! Wil je me niet meer zo chockeren met die foto's!! Deed me denken aan markten in Egypte en de Filipijnen.Moet dus nog uitkijken met wat we bestellen in een reataurant daar.Al cavia geprobeerd? GA je zo nog een email sturen.Liefs Ir xx PS je komt aan aandacht niet te kort loutje!!

  • 15 April 2006 - 18:42

    Linda Van Zeijl:

    Hoi Lou,

    Echt helemaal toppie! Wat een mooie fotos en leuke verhalen.
    Hee wie komt er nu online? Hahahaha die Lou, misschien spreek ik je nog ff zo! Doeiiiiii

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Louise

After South America, twice, and New Zealand, now going to Australia!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 171436

Voorgaande reizen:

17 December 2014 - 22 Januari 2015

Going down under

13 Februari 2011 - 26 Maart 2011

Going to the Kiwi's!

30 November -0001 - 30 November -0001

Vrijwlligerswerk in Peru 2006 en 2007

Landen bezocht: