Eindelijk op de plaats van bestemming! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Louise Schuur - WaarBenJij.nu Eindelijk op de plaats van bestemming! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Louise Schuur - WaarBenJij.nu

Eindelijk op de plaats van bestemming!

Door: Louise

Blijf op de hoogte en volg Louise

25 Februari 2006 | Peru, Cusco

Mensen, ik ben in Cusco! Zit hier in een krakkemikkig internetcafé vlakbij mijn nieuwe huis, het toetsenbord is nogal wazig! In het centrum is het beter, dus volgende keer maar daar. Dan heb ik ook gelegenheid om foto´s te plaatsen, dus die komen nog.
Vanmorgen om 4 uur opgehaald bij hostel in Lima, samen met William een jonge knul uit Missouri. Op vliegveld kwam stel naar me toe en die zeiden Hey, we saw you yesterday at the airport in Sau Paulo! Heb ik dat weer, :badgrin: Ze kennen me overal! Was een echtpaar uit Noorwegen, ff leuk met hen geklests over wat ik ga doen enzo.
In Cusco opgewacht door weer iemand met me naambord, dat er wederom uitsprong! ;-)
Was inmiddels weer een wijziging w.b.t. mijn gastgezin. Uitleg niet nodig, maar een aardig gezin so far! Vader Marcos, moeder Linda, Dochter Johanna, 27 jr en zoon Marco, 23 jaar. Kleinzoon van 7 komt er ook regelmatig. Zit niet in het centrum, ook niet vlakbij de school, maar met de taxi nog geen 10 minuten voor maar 2 soles (50 euro cent) ´savonds na tienen is het 3 soles. Tassen uitgepakt, wel ff wennen hoor in een vreemd huis en in een vreemd land! Mijn spaans is op zijn zacht gezegd klote, :shock: :!: Gelukkig spreken ze een beetje engels, behalve mams, maar maandag begint het echte werk, dan heb ik spaanse les! Na het ontbijt werd ik meegenomen door de jongelui naar het centrum van Cusco. Mobiele telefoonkaart geregeld, maar sms-sen werkt nog niet. Misschien duurt het even wat langer. Het nummer geef ik nog wel als ik zeker weet dat ie het doet. Morgen ga ik het centrum even in, is carnaval, wil ik wel even meemaken. Even mijn eerste indrukken hier: Het barst hier van de straat honden! Dat is echt niet normaal meer. Daar zouden ze eigenlijk ook een project voor moeten beginnen! Die honden lopen overal, steken de straat over, worden bijna overreden! Mijn familie hier heeft ook een hond, maar die leeft in de tuin, en dat is net een bouwput! Zielig hoor vind ik dat! Het verkeer is één chaos, net als in Lima. Naar hier toch wat schoner! En ook onwijs mooi! Heb de eerste lama´s al gezien! Staan uiteraard op camera, moest natuurlijk 1 sole betalen, want dat is normaal hier als je mensen fotografeerd. Nog een paar gekleurde moeders met kids op de foto gezet. De coca thee heb ik al geprobeerd en die is lekker! Ze drinken hier de hele dag thee, dus Ir, als je hier bent, kun je ook aan de thee:!:
Verder zat ik vanmiddag om 14.00 uur aan de lunch gewoon kip, rijst en een aardappel te eten! Dat is wennen! Lunchen is de hoofdmaaltijd hier! Zal ik wel aan wennen.
Morgen nog even een dagje rustig aan, alhoewel ik er wel klaar voor ben om aan het echte, serieuze werk te beginnen. Als ik even niks te doen heb, krijg ik het een beetje moeilijk! Ben hier tenslotte in me uppie en ken nog geen mensen. Maar dat komt allemaal wel goed, zodra ik maandag naar school ga. Heb ik wel zin in, want moet nodig spaans gaan lullen! OK dan, de foto´s komen binnenkort! Mis jullie en ben blij dat ik al die reacties van jullie kan lezen! Helemaal top:!:
Adios y hasta luego :p

  • 25 Februari 2006 - 22:04

    Rj:

    Lieve Louise,

    hartstikke goed van je, nu kun je relaxen! en je tijd goed benutten...heerlijk...wederon geniet ervan!

    Heel veel plezier en leuk je berichtjes te lezen.

    Rj

  • 26 Februari 2006 - 00:43

    Mirjam:

    hey loutje, ja hoor daar zit ze dan, helemaal verweg!!!! spannend hoor, morgen beginnen, je ken mij meteen ook ff spaans bijleren ;-)(hier spreken ze namelijk ook veel Spaans!!!) nou wijfie geniet er van en ik vind het ook erg leuk om je berichten te lezen.
    dikke kus Mir

  • 26 Februari 2006 - 08:10

    Jessica:

    Hey Louise,
    Nu is het echt begonnen!Ontzettend leuk om nu al zoveel van je te lezen! Heel veel plezier en geniet ervan!
    Liefs Jess

  • 26 Februari 2006 - 08:41

    Elke:

    ha mop, klinkt allemaal goed, vind t heel knap van je. Begrijpelijk dat je aan de slag wilt..Gek idee dat je zover bent maar door de mail ook weer dichtbij. Mooi stuk techniek, nou lieverd geniet van carnaval, succes met je 1e werkdag. Dikke kus uit Bakkum

  • 26 Februari 2006 - 10:23

    Leonie:

    Hey lou!

    ja ja daar zit je dan! Wel een beetje je spaans bij spijkeren he! Het komt vast allemaal wel goed!hou je sterk!! dikke kus!

  • 26 Februari 2006 - 11:26

    Sophie:

    gaaf man ,gewoon lekker genieten.
    dikke kus sophie

  • 26 Februari 2006 - 12:12

    Mark Alexander:

    Hoi Louise,
    leuk die berichtjes zo... ben erg benieuwd naar de foto's!. Liefs MN

  • 26 Februari 2006 - 12:22

    Rian:

    hoi,
    Leuk om je te volgen, nog leuker....Peru heeft dezelfde vlag als Dordrecht!! Dus als ik hier de vlag zie wapperen, denk ik meteen aan jou! Veel plezier

  • 26 Februari 2006 - 15:06

    Jane:

    Hoi
    vind ik echt geweldig voor je, geniet van je tijd daar.
    dikke knuffel jane x

  • 26 Februari 2006 - 15:46

    Femke:

    hey loutje,
    jemig wat een reis zeg.
    Fijn dat je goed bent aangekomen en geniet maar lekker he!!
    kus Femke

  • 26 Februari 2006 - 16:23

    Jeroen:

    Nou Loes, de kop is er af! Goed te horen dat thee de huisdrank is voor iedereen. En kip met rijst en aardappelen. Wat een gezondheid! Ik hoop dat je ergens een illegaal blikje bier kunt regelen, zal toch wel? We zijn net terug van een midweekje Vlieland, als ik het zo lees iets andere omgeving dan bij jou. Hoewel, ook hier loopt iedereen kris kras over straat, met dat verschil dat er geen auto's rijden. Ben benieuwd naar je eerste Spaanse woorden, ik zou zeggen, alle liefs van ons uit Muiden en astelavista ofzo.
    Kus, Spek

  • 26 Februari 2006 - 18:42

    Marjolein:

    Leuk je verhaal weer te lezen, die lama heeft toch niet gespuugd he....
    Succes met je spaans morgen.
    Ben je al bekogeld met waterballon of valt het allemaal wel een beetje mee?
    Groetjes liefs Mar

  • 26 Februari 2006 - 21:21

    Mama:

    lBen een beetje laat met mijn reactie, maar ik had vergeten door te sturen.l iHet hondje van papa hzzft je tot nu toe beschermd en anders doen de honden uit oeru het wel.fantasties om zo snel alles van je te horen.Morgen begint het dus echtBen benieuwd hoe het spaans gaat Liefs mama en tot de volgende keer.
    eve louise,

  • 26 Februari 2006 - 21:26

    Philippe:

    hey loutje,

    Dus eerste dag op pad in cusco, geniet van de schiterend omgeving en van jou vrije dag...morgen is de vakantie afgelopen en moet jij alweer aan de slag...leuk toch ..mensen leren kennen en lekker bezig zijn met jou project. het zal zeker jou helpen om thuis te voelen ook is het voor een paar maanden. tot gauw phil.

  • 27 Februari 2006 - 07:47

    Silvia:

    Hai Toos.
    Het begin is er, en dat is altijd ff moeilijk en wennen. Maar jouw kennende ben je zo gewend. En de taal, tja met handen en voeten kom je heel ver (spreek ik uit kroatische ervaring...).
    Have fun there!
    GroetjessssSilvia

  • 27 Februari 2006 - 09:05

    Basvandenberg:

    Hey Louise, met al jouw moed en al je talenten, zeker ook je talen talent, ga je het helemaal maken, al was het zelfs in 't portugees. Dat zullen ze ook wel verstaan. Ik vind 't indrukwekkend wat je allemaal uitkuurt. Ik wens je alle geluk van die wereld.

  • 27 Februari 2006 - 11:40

    CARLA SPANOUDAKIS:

    HOLA LOUISE,
    IK BEN DE ZUS VAN MARJOLEIN (WE HEBBEN ELKAAR 1X ONTMOET OP HAAR 40E VERJAARDAG IN JULLIE STAMKROEG. VIA MAR HEB IK AL DIVERSE KEREN OVER JE PLANNEN VOOR PERU GEHOORD EN NU ZIT JE ER DAN TOCH ECHT !!GEWELDIG MEID, BIJ DEZE WENS IK JE DAN OOK HEEL VEEL SUCCES MET AL HET MOOIE WERK WAT JE DAAR GAAT DOEN EN ALS JE HET AF EN TOE EEN BEETJE MOEILIJK HEBT BEDENK DAN MAAR DAT DIT EEN ERVARING ZAL WORDEN DIE JE NOOIT MEER ZULT VERGETEN!!!
    NOGMAALS VEEL SUCCES EN GENIET ERVAN
    HARTELIJKE GROETEN
    CARLA SPANOUDAKIS-SCHIPPERUS

  • 27 Februari 2006 - 11:57

    Eva:

    Terwijl de sneeuwvlokken hier smelten op de straatstenen, denk ik aan jou Lou! Je eerste dag op school zit er straks op, weer iets wijzer geworden wat betreft je spaans... Het mijne zal net zo klote blijven als dat van jou van gister... Jij gaat alleen maar vooruit!! Hm... En ik vraag me af hoe ik ooit gemotiveerd zal blijven om in dit natte, kouwe K-weer naar de spaanse les in Castricim te gaan..! Como es la qualidad de los guapos peruanos alli?? Liefs en hou je haaks! Eva.

  • 27 Februari 2006 - 12:25

    Karin:

    Grappig om dit allemaal van je te volgen. Daar steekt ons Frankrijk avontuur / verhaal maar erg mager tegen af. How about de vogelgriep aldaar (lekker kippetje?) , ten oosten massaal epidemietje.
    Kan de warmte bijna voelen uit je beschrijving, hier typ ik in het ritme van de hagel. Couleur local!

  • 27 Februari 2006 - 16:04

    Irma:

    Que tal Louise? Ola, ola de Hollanda!Jeetje lou, daar zit je dan met je goede gedrag! Je stapt in, beetje slapen, film kijken en vervelen aan boord en voila, zit je zomaar aan de andere kant van de aardbol, blijft een vreemde gewaarwording! Ben ontzettend trots op je omdat je dit toch allemaal ëventjes" doet. Goed geregeld en uitgezocht, lang naar uitgekeken en NU zit je er midden in, je Peru avontuur. Gaaf hoor! Geniet en je zult zien dat Remi, alleen op de wereled gevoel"zal snel over zijn. Jou kennende heb je zo een aantal leuke vrienden ontmoet a la Amerika. Succes op school en met het alles uitzoeken en beleven.GENIET!! Tot over 9 weken!gr xx liefs Irma
    PS heerlijk vooruitzicht , ook daar kan ik met een koppie thee en mijn benen omhoog genieten dus?! :.)!!!

  • 27 Februari 2006 - 20:38

    Marco Peters:

    Hoi Loe,

    Leuke missie hoor, denk dat de ervaring een verrijking voor je is. Zolang je dit soort dingen doet, leef je echt. Toppie en veel succes.

  • 27 Februari 2006 - 21:03

    Trudy:

    Tjee, wij hebben net de Aletsch gletcher bevochten en jij zit in een heel ander gebergte. Niet voor te stellen dat het daar zo warm is terwijl het op de berg mintens -6 was. Jammer dat we niet in lokaal afscheid konden nemen. Jou kennende zul je wel snel contact maken! Je komt vast door de eerste dagen heen. Alle geluk en pas goed op jezelf.....

  • 28 Februari 2006 - 12:24

    Adri V/d Spaanse Les:

    Hoi Louise,

    Heel leuk om zo jouw avonturen te kunnen volgen in Peru. Prachtige foto's ook. Ik vind het heel moedig van je. Kom regelmatig terug om je belevenissen te volgen. Veel succes toegewenst.

  • 28 Februari 2006 - 13:08

    Ineke Verhoeven:

    Francia 27-02-2006

    Quertida Louise:


    Bienvenida,

    Por fin en Peru.
    Te deseo una estancia muy buena. Que estudies mucho ue tengas mucha suerte.

  • 01 Maart 2006 - 18:07

    Irma Z:

    He Loutje, net even al je mailtjes gelezen. Had ik nog niet gelezen heb nl.net als jij carnaval gevierd in het Oldenzaal. Erg gezellig. Ben benieuwd hoe dat er daar aan toe gaat. Fijn om te lezen dat je veilig bent aangekomen en wat heb je een paar prachtige foto's gemaakt! Heel mooi. Leuk om meteen te kunnen zien in welke omgeving je zit. Wel vandaag heb je er al een paar lessen spaans op zitten. Hoop dat het al een beetje lukt. Het ga je en tot snel! Dikke kus Irma Z

  • 02 Maart 2006 - 08:35

    Annelies:

    Hoi Loutje, wat leuk om te lezen dat alles goed gegaan is, errug spannend!! ik mail je ook nog ff gewoon, maar dit is ook wel erg makkelijk. héél véél success, BOA SORTE!! geniet lekker, ik weet dat je het kan en dat het gaat lukken. love :)

  • 05 April 2006 - 08:04

    Carin:

    hi lou,even via deze weg een berichtje.Echt heel leuk om alles te volgen.Geniet lekker van de tijd daar.Kinderen daar boffen maar met jou,liefs Carin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Louise

After South America, twice, and New Zealand, now going to Australia!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 171433

Voorgaande reizen:

17 December 2014 - 22 Januari 2015

Going down under

13 Februari 2011 - 26 Maart 2011

Going to the Kiwi's!

30 November -0001 - 30 November -0001

Vrijwlligerswerk in Peru 2006 en 2007

Landen bezocht: