Het zit er bijna op! - Reisverslag uit Salvador, Brazilië van Louise Schuur - WaarBenJij.nu Het zit er bijna op! - Reisverslag uit Salvador, Brazilië van Louise Schuur - WaarBenJij.nu

Het zit er bijna op!

Door: Louise

Blijf op de hoogte en volg Louise

22 Mei 2006 | Brazilië, Salvador

Oi!!!
Hier het laatste bericht vanuit Brazilie. Vrijdagochtend op de veerboot gezet door Luiz om 9 uur. Plannen om een dagje op een zonnig eiland door te brengen. Bij aankomst hadden we al gauw in de gaten dat we hier langer wilden blijven. Prachtig weer, veel zon,lekker strand en tijd om te relaxen!! Dus Jos meteen gebeld en gezegd dat we pas zondag terug zouden komen. Was een goeie keus,want het was daar ook voor het eerst in lange tijd mooi weer. Een posada opgezocht en heerlijk op het strand gelegen. Twee dagen, zon, caipirinha´s, bier, eten en mooi mannen! We werden goed verzorgd door de lokale boys!
S´avonds lekker verse vis gegeten, beetje geslenterd over het strand en verder niets gedaan. Heerlijk! Op tijd in bed, ieder een eigen stapelbed. Later bleek waarom het hostel zo goedkoop was. De lokale disco stond in de voortuin! Lekker ons bed uitgedreund en ook nog lek gestoken door de muggen. Volgende dag verkast naar een ander hostel. Pal aan het strand. Helemaal top. Erg genoten van het weer en rust! Zondag terug naar Salvador met een snelle catamaran, binnen 2 uur aan de overkant. Niet zeeziek geworden. Wel pilletje ingenomen op aanraden van verschillende mensen.
S´middags met Jos gelunched aan het strand, spaghetti en bier, dat erg zwaar op de maag viel. S´avonds naar het concert gebouw geweest, waar een muziek festival was. Jazz en moderne invulling van caipoera muziek. 3 verschillende bands. Erg leuk!
Vandaag met Jos en Luiz op stap geweest en naar een typische bahiaanse wijk geweest. Leuke straatjes, gekleurde huisjes en we vielen met onze neus in de boter, want er waren opnames van een lokale drumband! Onwijs leuk om dat te zien en horen. Vanmiddag met een bootje op een meertje gevaren hier in de buurt. Vanavond nog even op stap met Jos en Luiz en dan is het morgen zover! We vertrekken dan naar Nederland waar, ik hoor, het weer slecht is! :badgrin:
Volgende bericht komt vanuit Beverwijk. Groetjes van ons en tot gauw.
Ir en Lou

• 22 Mei 2006 - 20:21

Anne-Marie:

Jeetje wat is de tijd snel gegaan! Ik vond het geweldig om je verhalen steeds te lezen. Je zal vast erg bruin geworden zijn. Geniet nog heeeeel even van het zonnetje, want hier in Beverwijk waait/stormt het en is het koud!
    Groetjes aan Irma!
    Anne-Marie

• 22 Mei 2006 - 20:27

Ingrid B.:

Ola dames, ja helaas zit het er voor jullie bijna op. vind het nog steeds erg leuk jullie zo te kunnen volgen maar nog veel gezelliger om jullie te zien. Dus geniet nog maar ff en tot in Beverwijk. P.s. Neem wat lekker weer mee voor hier

Kussssss

• 22 Mei 2006 - 20:33

Mark Alexander:

Ben erg benieuwd naar de verhalen van het eiland... met foto's ;-). Alvast goede reis terug.

• 22 Mei 2006 - 20:47

Ingrid (nso):

Wat gaat het snel maar wat een fantastische ervaring moet het geweest zijn.Wordt weer wennen bij de nso, maar prachtige herinneringen neem je mee.Geniet van de laatste avond en voor morgen goede vlucht. Beverwijk is ook leuk. Toch?

• 22 Mei 2006 - 21:38

Bette En Lieke:

Wow dat klinkt goed!!!
    Maar nu ga je dan echt weg uit Zuid Amerika! Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
    Veel plezier dan in Nederland!
    Beso Lieke en Bette

• 22 Mei 2006 - 21:43

Anita:

Hoi Louise en Irma.
    Zo vlak voor het slapen gaan dacht ik nog even de mail te checken en ja hoor: weer een berichtje van jullie. Daar ga ik natuurlijk nog even voor zitten. Wat een prachtig reisverslag en een schitterende foto's. Je hebt volgens mij een voldaan gevoel. Geniet vooral nog even van jullie vakantie en ik hoop jullie gauw weer te zien. Kom je a.s. zondag nog naar Marquette? Laatste dag van de competitie. Een hele voorspoedige terugreis toegewenst en de hartelijke groeten en een dikke kus van Anita en Frank en Fons en Lucie en Maurice en Lisanne (die loopt sinds een week helemaal los).
    XXXXXX

• 23 Mei 2006 - 03:05

Mirjam:

hey wijfie,jeetje het zit er gewoon al bijna op voor jou, echt snel gegaan! een hele fijne vlucht. mijn moeder gaat morgen (dinsdag) ook alweer naar huis. heb het erg leuk gehad met haar.
    xxxxxx mir

• 23 Mei 2006 - 09:39

Bregje:

Ha ha, ja Morro do Sao Paulo is het hele jaar door in trek bij de discogangers van Brazil :-). Goed dat er ergens anders ook nog een plekkie was. En die activiteiten in de stad klinken ook prima, Olodum gespot dus?? Tis hier inderdaad geen superweer, neem je wat zonneschijn mee voor ons???
    Groetjes!

• 23 Mei 2006 - 14:38

Marjolein:

Hey Chica`s
    Jaja het is nu bijna echt gedaan met het geluier helaas is het weer tijd om naar huis te gaan...maar er zijn hier weer een hoop mensen blij om jullie eindelijk weer is te zien en te spreken.
    Goeie vluchten straks en morgen en tot op schiphol!!
    Groetjes liefs Mar

• 23 Mei 2006 - 15:01

Hilde:

Heb het erg leuk gevonden om je verhalen te lezen en heb me een beetje kunnen inleven in je leventje daar.
    Blijf thuis lekker lang na genieten!!!

• 23 Mei 2006 - 19:38

Helene:

Hey Girlssss!
    Jammer hoor dat het er weer op zit. Op dit moment zitten jullie als het goed is in het vliegtuig. Hopelijk niet weeeer vertraging. Als je dan toch weg moet, laat het dan ook maar voorspoedig gaan! Ik vond het heel leuk om bij te kunnen houden wat je (jullie) allemaal bezig heeft gehouden en kan me voorstellen dat je er ziek van bent om weer thuis te komen. Succes met je jetlag en het acclematiseren hier in NL!

• 23 Mei 2006 - 20:02

Ineke:

geniet nog van de laatste paar dagen en kom veilig weer thuis!

• 24 Mei 2006 - 11:23

Annelies R.:

Nou Meiden, het is hier inderdaad echt hollands weer! Wat hebben we allemaal genoten van jullie ervaringen en vertellingen, zo leuk allemaal. EN inderdaad, de tijd is omgevlogen, maar je bent in ieder geval een hele leuke ervaring rijker, dat pikken ze nooit meer van je af!!. Tot gauw hoors, spreeks xxx

• 25 Mei 2006 - 10:18

Nico Sanders:

Louise,heb met veel belangstelling je berichtjes gelezen.Wilde altijd al een keer naar Peru en mede door jou berichtjes gaat dat zeker gebeuren.Zal niet meevallen om de draad weer op te pakken in Nederland na zo'n avontuur.Kom je misschien nog wel eens tegen met Marjolein.Misschien tot ziens.Groetjes,Nico

• 25 Mei 2006 - 11:46

CARLA (zus Van Mar):

Welkom terug in Nederland wereldreizigsters !! Hoorde net van Marjolein dat jullie weer veilig terug zijn op Nederlandse bodem en een leuk en uiteraard emotioneel weerzien met familie en vrienden op Schiphol hadden gisteravond. Met aansluitend een gezellig welkomstfeest!!! Wat een wereld van verschil zal het voor jullie, en vooral voor jou Louise, zijn om na zo'n lange tijd weer hier te zijn. Klimaat (lekker he?? haha), natuur, mensen kortom alles! Ik vond het heel erg leuk om jou, en de laatste weken ook Irma, zo via deze site te volgen en heb genoten van alle belevenissen en de mooie foto's. Het was net of ik er zelf ook een beetje bij ben geweest. Dank je wel daarvoor. Het zal voor jullie een ervaring zijn om nooit meer te vergeten. Veel plezier met het weerzien van al jullie vrienden en bekenden.
    Hasta la vista !!
    Carla

• 26 Mei 2006 - 00:12

Bette:

louise?!!?!?
    hoe is t ermee!?! mis je wel hier, tis nog steeds leuk hoor, gister weer aan je gedacht toen ik tainded love hoorde in de myth!
    maar hoe is het in NEderland???????
    let me know!
    xxx

• 26 Mei 2006 - 18:21

Jose Ballet:

Wat jammer , wat jammer, Louise ik heb genoten van al je belevenissen. Moet ik weer een echt boek gaan lezen! Hoop dat je het laatste stukje naar NEDERLAND goed doorstaat en see you soon. X jose

• 27 Mei 2006 - 07:17

Tilly:

Hola Lou,als ik dit laatste stukje lees ben je allang terug en heb ik je al gesproken ,raar eigenlijk vond het zo leuk om jou verhalen telezen,zal dit wel een beetje missen.Voor het mooie weer hoefde je niet terug tekomen maar misschien kan je nog wel de laatste comp.wed.meespelen?Hoe heeft Irma het gehad en gaat er ook nog een vervolg op komen wie weet waar naar toe?Geniet nog even van je vrije dagen en zie je de 13 wel weer bij de Kooters maar voor die tijd drinken we nog wel een biertje in jou kroeg.Lou jammer dat het erop zit maar wat fijn dat jullie weer gezond en met heel veel ervaringen rijker terug zijn ,xxxTilly.