Helaas, Cusco zit erop! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Louise Schuur - WaarBenJij.nu Helaas, Cusco zit erop! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Louise Schuur - WaarBenJij.nu

Helaas, Cusco zit erop!

Door: Louise

Blijf op de hoogte en volg Louise

04 Mei 2006 | Peru, Cusco

Tja, mijn tijd in Cusco zit erop. Morgenochtend om 7 uur vertrekken we met de bus naar Puno. Op naar een volgend avontuur. De laatste week hier was erg gezellig en we hebben leuke dingen gedaan. Maandagochtend zouden we worden opgehaald om half 6, om vervolgens met de trein van kwart over 6 richting de Machu Pichu te gaan. Wij wachten, maar geen meneer van het resiburo. Komt er om kwart voor 6 een taxi richting ons hostel rijden, dus wij natuurlijk denken dat die voor ons was. Ingestapt en gevraagd of hij via het Carlos kwam, de man van het reisburo. We kregen geen duidelijk antwoord, dus ik maar eens vragen of hij wel spaans kon praten! Nou, nee dus, hij sprak alleen maar Quechua! De sukkel! Wij terug naar de hostel en toen maar naar beneden gaan lopen, richting Plaza. Komen we onderweg Carlos tegen, ook zo´n sukkel, die de hostel niet kon vinden! Goed, toch nog de trein kunnen halen. Duurde ruim 4 uur naar Aqaus Calientes, dorp vlakbij de Machu Pichu. Het was een interessante treinrit. Echt een boemeltrein. Kwart over 10 waren we op de plaats van bestemming, werden daar opgewacht door een juffie van het geweldige hostel waar we 1 nacht sliepen. Het was één pot nat! Het stonk in de kamer, het plafond zat onder de schimmel en er was haast geen warm water. Smerig gewoon! Hebben inmiddels klacht ingediend bij Carlos, en ga aan iedereen vertellen dat ze NIET MOETEN BOEKEN BIJ "PUMA TREK CUSCO"!!! Dat is een reisburootje op de Plaza de Armes, bij cafe "Cappucino" Dus NIET boeken daar!!!
Anyway, de eerste dag verbleven we in Aquas Calientes. s´middags begon het te gieten van de lucht, wij een poncho gekocht, tegen mijn principes in! Vreselijk charmante dingen zijn het! Zie foto! We hebben wel genoten van de hotsprings, die daar erg populair zijn. Weliswaar in de regen in die baden gelegen, maar het was wel heerlijk!
De volgend morgen naar de Machu Pichu. We waren er om half 9, gelukkig was het net gestopt met regenen. Eerst een paar uur in de mist, wel mysterieus, daarna kwam de zon door. Blauwe lucht. Geweldig mooi die stad, Machu Pichu. Onwijs indrukwekkend, soms leek het alsof je in een film zat! We hadden een gids, die het allemaal leuk vertelde. Veel trappetjes op en af en maar goed opletten of je niet pootje over ging, en ja hoor, me myself ging dus vet onderuit, ging weer door mijn enkel en Irma hoorde me al vloeken. Ik viel in een modderpoel en lag dus te kreperen van de pijn! Maar goed, ik leef nog, heb wel een dikke enkel, dus moet het ff rustig aan doen. Maar dat kan ik niet!!! Probeer het wel, dus maak jullie maar geen zorgen over mij. Morgen zit ik 7 uur in een bus, dus kan het pootje omhoog! Desondanks, was het geweldig om de Machu Pichu te zien. Om 16.00 uur weer terug met de trein naar Cusco. Gister zijn we naar een aantal dorpjes hier in de buurt geweest, Andawaylillas, ruines vsn Pikilacta gezien, ook erg mooi, en Tipon, ook ruines. Veel te veel gelopen natuurlijk en gister avond, laatste avondje in de kroeg, ook nog (te)veel gedanst, met als gevolg nog een dikkere enkel, hihi. Nu is het beter, dus pa en ma, maak je maar geen zorgen. Vandaag latste dingetjes doen hier in Cusco en vanavond etentje met wat vrienden. Vanaf morgen geen verslagen meer vanuit Cusco. Heb het hier ontzettend naar mijn zin gehad en kom hier zeker nog eens terug. Heb zin in het volgende avontuur, reizen door Peru en daarna nog een week in Salvador da Bahia in Brazilie! Zal iedereen hier missen, but we´ll keep in touch! Mensen in Nederland, ik geniet nog steeds, ook van jullie reacties. En tenninsteam, blijf winnen, misschien speel ik de laatste dag een dubbeltje mee, als het goed gaat met mijn voet! Hasta luego!
Liefs Louise

  • 04 Mei 2006 - 18:23

    Rian:

    Heel veel plezier met het vervolg van je avontuur!
    Liefs Rian

  • 04 Mei 2006 - 19:27

    Louise:

    Een beschrijving van de foto´s volgt binnenkort!

  • 04 Mei 2006 - 21:46

    Frank Bijenveld:

    Enkel of niet...gewoon doorstomen ! Veel lol !

  • 05 Mei 2006 - 05:33

    Mir:

    hey lou, echt geweldig om je verhalen te lezen,heerlijk en dan die foto's zien er echt mooi uit. K vind het altijd erg leuk om ff op msn met je te zitten (soms wat korter dan de andere keer,maar is erg leuk ;-) ) hier gaat alles nog steeds goed. Heel veel plezier op de volgend avontuur. Veel liefs mir

  • 05 Mei 2006 - 06:56

    Ineke:

    doe rustig aan met je enkel! veel plezier met irma, doe haar de groeten, ze zit toch naast je!
    de foto,s waren weer prachtig!!

  • 05 Mei 2006 - 07:34

    Leonie Wolkje:

    Hey lou,
    Gister even gesproken maar je was druk met de foto's. Maar ik heb de foto gemist met de poncho! ik verheugde mij er al op! jammer hoor!!! Haha jij valt weer in een modderpoel!! moet jij ook weer hebben! ik moest wel lachen toen ik het las! ik zag het al helemaal voor me! rustig aan met je enkel! en oh ja beetje lullig dat je niet op mijn borrel komt!!!
    Nou kus,
    Leonie

  • 05 Mei 2006 - 17:27

    Tilly:

    Hola Lou,wel jij laat de mensen hier tenminste wel lachen en ach een flinke borrel en het leed is verleden tijd.Kopy hangt aan voor de ouders leesbaar dus benieuwd naar hun reacties.Maak dikke pret met Irma en neem er maar een op mijn naam Tillyxx.

  • 06 Mei 2006 - 20:31

    Marco:

    See you back in Holland

  • 07 Mei 2006 - 07:48

    Marjolein:

    joehoeeee
    Ja hoor moet jij weer door je enkel gaan...balen hoor maar voor de rest fun fun fun...genieten jullie nog maar lekker want het aftellen is helaas toch wel begonnen. De foto`s zien er weer toppie uit!!
    groetjes liefs Mar

  • 08 Mei 2006 - 09:25

    Annelies:

    Hé meisjes, jullie hebben het in ieder geval goed naar jullie zin!! Wat een ervaringen zeg, genieten nog even hé, heel veel plezier, de foto's zijn inderdaar geweldig!! kusje

  • 08 Mei 2006 - 09:54

    Mama:

    We hebben weer genoten van je verhalen.Je bent nu waarschijnlijk niet bereikbaar? Laat tijdens de tocht door Peru eens wat van je horen.Genieten jullie maar,want straks is het weer aanpakken geblazen.We wensen jullie nog fijne weken toe.En doe Jos de groeten he?.Sterkte met je pootje Liefs Pa e, Ma

  • 08 Mei 2006 - 15:39

    Diana:

    Hallo daar!
    Wat jammer dat het erop zit! Wens je nog heel veel plezier daar en tot in Holanda!
    x Diana

  • 10 Mei 2006 - 09:29

    Stella:

    te gek verhaal en wat een prachtige foto s,veel plezier en geniet je er nog lekker van
    gr uit schermerhorn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Louise

After South America, twice, and New Zealand, now going to Australia!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 171398

Voorgaande reizen:

17 December 2014 - 22 Januari 2015

Going down under

13 Februari 2011 - 26 Maart 2011

Going to the Kiwi's!

30 November -0001 - 30 November -0001

Vrijwlligerswerk in Peru 2006 en 2007

Landen bezocht: