Nog 3 maanden en dan gaat het gebeuren! - Reisverslag uit Beverwijk, Nederland van Louise Schuur - WaarBenJij.nu Nog 3 maanden en dan gaat het gebeuren! - Reisverslag uit Beverwijk, Nederland van Louise Schuur - WaarBenJij.nu

Nog 3 maanden en dan gaat het gebeuren!

Door: Louise

Blijf op de hoogte en volg Louise

12 November 2005 | Nederland, Beverwijk

Ja ja, de tijd gaat nu wel erg hard! 23 februari vlieg ik via Sao Paulo naar Lima.
Voor de mensen die het nog niet weten, ik ga dus naar Peru en wel voor 3 maanden!
In Cusco, in het zuiden van Peru, zal ik grotendeels mijn tijd doorbrengen. Daar ga ik eerst 2 weken intensief spaanse les volgen. 4 uur per dag, ma. t/m vr. Na deze drilcursus ga ik 3 weken in een weeshuis werken en daarna ga ik me 4 weken bezig houden met de straatkinderen van Cusco. Geen idee wat me te wachten staat, maar ik heb er in ieder geval reuze veel zin in. Al die tijd, 9 weken, verblijf ik bij een Peruaans gastgezin. Goed voor mijn spaans,! JIPPIE!!
Na mijn "project" komt Irma, een vriendin, over en dan gaan we samen 2½ week door Peru reizen en dan nog een weekje genieten in Salvador da Bahia in Brazilië. Leuke vooruitzichten dus!
Jullie kunnen op de hoogte blijven van mijn avonturen via deze site.Als je je e-mail adres intoetst op deze pagina, krijg je automatisch een e-mail als ik een bericht plaats. En jullie kunnen ook terug reageren.
Aangezien ik straks 3 maanden weg ben, zoek ik eigenlijk iemand die in mijn appartement kan zitten en de katten kan verzorgen. Het liefst iemand die de huur of een gedeelte daarvan kan betalen. Als ik niemand kan vinden, betekent dat, dat ik de katten ergens anders moet onderbrengen en dat vinden ze helemaal niet leuk! Ze zijn erg lief, sociaal en gezellig! Dus...als jullie iemand kennen of zelf interesse hebben, let me know. Tot zover mijn eerste verhaaltje. Wordt vervolgd...

  • 12 November 2005 - 17:13

    Marjolein:

    Spannend Lou, drie maanden lijkt nog nog lang maar je zit er zo! Ik ga je zeker volgen hier op de site en ik moet je zeggen vindt het toppie dat je het allemaal gaat doen!!!!
    Groetjes Marjolein

  • 12 November 2005 - 17:37

    Tania:

    Hey Lou....wow je gaat ervoor!
    Goed hoor. Ik weet zeker dat het helemaal te gek zal zijn. mocht je nog naar de States komen.....you are welome!!!
    veel liefs tania

  • 12 November 2005 - 18:00

    LInda:

    Onwijs gaaf, en zeker spannend. Rustig aan Lous!
    Een IDEE!!
    Vraag ziplock bags met kinder speelgoed van je vrienden die je mee kan nemen!! Alles is voor die kinderen goud waard!! En de smile die je daar voor terug krijgt......
    We blijven zeker zo in contact!! Veel Liefs!!
    Linda in California

  • 12 November 2005 - 18:26

    Irma:

    leuk lou, zo'n site , zeker voor de thuisblijvers.
    We gaan er iets leuks vanmaken, enne....ik reken op jouw vloeiende spaans tegen de tijd dat ik kom hoor!
    gr,Ir

  • 12 November 2005 - 18:49

    Roy Schaaf:

    hej loe veel geluk daar in peru en have fun en leuk dat mijn tanta jeb nog effe komt opzoeken dat zal wel heeeel gezellig worden roetjes roy

  • 12 November 2005 - 18:50

    Droopy:

    Meid het is een mooi land ga genieten en leer afdingen niet teveel. ze verdienen al niet zo veel.
    Geniet van cusco vergeet om een 10 atractiekaart "Boleto turistico del Cusco"
    de kaart kost $ 10 of 35 nuevo soles en hij is 10 dagen geldig en zonder die kaart kom je sommige historische attractie niet binnen.te kopen bij MUSEO DE ARTE Y MONASTERIO DE SANTA CATALINA. Dit bevindt zich als je de katherdraal achter je hebt aan de straat links van je maar je vind het wel.
    Ik ga je volgen meid enne genieten he

    droopy

  • 12 November 2005 - 21:10

    Anne-Marie:

    Hartsikke leuk zo'n site. Wat gaat het snel zeg, over 3 maanden ben je al weg! Heel veel succes!ik ga je zeker volgen!
    Groetjes Anne-Marie

    ps. Dat collegaatje van me is al bezig met een koophuis, dus ze ziet ervanaf. Helaas, ik hoop dat je nog iemand vindt voor je appartement en de katten.

  • 12 November 2005 - 23:25

    Rj:

    Hoi Louise,

    wat een stoere site!! ;-) en erg gaaf (vet cool) dat je naar Peru gaat.

    heel veel plezier nu al!

    liefs Rj

  • 13 November 2005 - 07:10

    Rian:

    Hoi Louise,
    Wat leuk dat je dat allemaal gaat doen. Ik zet je alvast bij mijn "favorieten" zodat ik je kan volgen. Zo horen we dan weer meer van elkaar dan de afgelopen 20 jaar, haha.
    groetjes Rian

  • 13 November 2005 - 14:02

    Juliette Grimbergen:

    Leuk om van je te horen. Cusco is helemaal te gek. Vol met gekke backpackers, leuke terrasjes, restaurants, workshops. Heel veel plezier.

    Juliette

  • 13 November 2005 - 15:17

    Femke:

    he lou,
    stoer man dat je weggaat!!
    echt heel leuk voor je!
    leuk dat je ook zo'n dagboek aan heb gemaakt zodat we weten wat je meemaakt!!
    veel liefs xxx femmie

  • 13 November 2005 - 18:09

    Trudy:

    Reken maar dat je tennisgroupie je ook gaat volgen. Blijf je wel een beetje je slagen oefenen daar [tegen een muurtje ofzo; ze zullen dan wel denken "die is gek". Dan zeg je maar dat je in Heemskerk een bekende tennister bent!]Succes met de voorbereiding, Loui doeI[t] of Doei Loui?

  • 13 November 2005 - 19:28

    Anita Van Someren:

    Hoi Louise. Wat een spannende tijd ga je tegemoet jôh. Een hele uitdaging, echt iets voor jou, vind ik. Bij deze heb je eindelijk ook mijn juiste emailadres en kan je lhenneman@12move verwijderen. We spreken elkaar vast nog wel voordat je je avontuur gaat beginnen.
    Groetjes, Anita

  • 13 November 2005 - 21:09

    Elke:

    Wat een mooi verhaal, ik hoop dat het een hele mooie ervaring wordt waarbij je veel voor anderen kan betekenen. Good for you, Louise

  • 14 November 2005 - 07:33

    Annemieke Steeg:

    Hoi Louise, leuk hoor deze site ik heb je bericht dus wel ontvangen. Spannend allemaal vind het wel knap hoor dat je zoiets doet. Groetjes annemieke

  • 14 November 2005 - 08:03

    Philippe:

    Hey leuk hoor die site....ziet er heel goed uit en is heel overzichtelijk...handig eh zo een neefje!!
    nu ben benieuwd wat er allemaal gaan staan na 23 februari...spannend.

  • 14 November 2005 - 08:21

    Jessica:

    Lieve zus,
    Aan de voorbereiding zal het niet liggen zullen we maar zeggen. Ik weet zeker dat het een ervaring wordt waar je later met heel veel plezier aan terugdenkt. En als je het in het begin toch moeilijk hebt; weet dat Irma eraan komt en dat er een hoop mooie mannen op jullie wachten in Salvador!!!
    Liefs Knup

  • 14 November 2005 - 10:38

    Winnie:

    Gézoes!!!!!!!!(spreek ook 5 woorden spaans,hihi)
    Gaat het dan toch écht gebeuren???? Ontzéttend gaaf meis, je kunt zeker niet wachten!
    Inderdaad een professionele site zeg!
    Wat een ervaringen zal je opdoen........
    Wens je een SUPERtijd! XXXXXXX

  • 14 November 2005 - 13:26

    Karin Sinneger:

    he louise,
    super leuk dat je een site hebt gemaakt waarop we je allemaal kunnen volgen. ik vind het te gek dat je dit gaat doen. stoer wijf!! als je maar wel op tijd terug bent voor de dog.... haha
    heel veel succes en vooral veel plezier.
    groetjes karin

  • 14 November 2005 - 16:20

    Bas:

    Verrassende berichten Louise. Hoor ik eens van je, zit je gelijk een eind weg. Nou, ik zit helemaal in Brussel. Ook niet gek he? Maak er wat moois van en groetjes

  • 15 November 2005 - 01:43

    Mirtje Uit NYC:

    hey lou, het gaat nu erg snel he. ik zit al 3 maanden in new York dus moet je na gaan hoe snel dat allemaal kan gaan. Spannend hoor, en erg leuk om jou ook zo bij te kunnen. Heel veel plezier de aankomende maandjes. en even over Californie. ik laat het je wel ff weten, maar ik wil heel graag heen (2 januari vertrek) dus ik weet niet of je een beetje kan polsen of ik bij iemand kan verblijven voor een paar dagen. dat zou geweldig zijn. ik mail je er van de week meer over.
    Dikke kus uit de States xxxxx mir

  • 15 November 2005 - 13:49

    Monique:

    He loutje,
    Je hebt het weer goed voor elkaar!!!
    Ik ben trots op je en ga er wat van maken!!
    dikke zoen

  • 16 November 2005 - 02:30

    Hilde:

    hou louise, leuk je site te lezen straks. ik ben uiteraard enorm benieuwd hoe het je zal bevallen. hier loopt het goed maar het is wel pittig werken met de sri lankanen. de kids zijn leuk en je ziet ze opbloeien. heel mooi en soms ook wel emotioneel om te zien.
    Ik merk dat voorbereiden helpt tot op zekere hoogte. je moet het allemaal ervaren terplekke. Lekker van genieten. Misschien spreken we elkaar nog voor je vertrek. Ik ben eind december weer terug.

  • 17 November 2005 - 13:00

    Helene:

    Nou loutje, ik zou zo met je mee willen!! Ondertussen hou ik mijn oren open voor een kattenoppas-huurder voor je. Succes met al je verdere voorbereidingen en tot snel!! XX Helene

  • 19 November 2005 - 15:49

    Mama:

    Lieve Louise
    Ja, het gaat nu dus gebeuren.Dat je goed voorbereid bent is wel zeker.Hou de zonzij als het soms wat tegen zit.Ik weet zeker dat je het goed zult doen. Weet dat we allemaal met je meeleven.
    Je moeder is trots op je dat je dit gaat ondernemen.
    Liefs mama

  • 20 November 2005 - 14:01

    Pa:

    Lieve Louise,
    Je a.s. missie naar Peru doet mij vaak denken aan het werk van Unicef .Laat je daardoor mede inspireren! Pa

  • 24 November 2005 - 12:18

    Silvia:

    Gaaaaf hoor wat jij gaat doen. Het is nu echt voor het echie, als ik dit zo lees. Een hele leuke manier is die site om ons zo op de hoogte te houden!
    LiefssssSilvia

  • 24 November 2005 - 18:49

    Ilse:

    je maakt wat mee met louise,van Brussel naar San Francisco en nu weer naar peru ja het avontuur zit wel in je bloed,sjoer heel veel plezier, weet zeker dat je veel voor de kinderen kan betekenen.Pillie poost

  • 17 Februari 2006 - 11:16

    Annemieke:

    Hoi Louise, ik neem aan dat het gister gezellig was in Lokaal. Het is nu echt bijna zover. In ieder geval een hele goede reis en heel veel plezier en wie weet kom je ook nog wel een leuke vent tegen. Groetjes Annemieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Beverwijk

Louise

After South America, twice, and New Zealand, now going to Australia!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 171437

Voorgaande reizen:

17 December 2014 - 22 Januari 2015

Going down under

13 Februari 2011 - 26 Maart 2011

Going to the Kiwi's!

30 November -0001 - 30 November -0001

Vrijwlligerswerk in Peru 2006 en 2007

Landen bezocht: