Beroofd....maar goed afgelopen! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Louise Schuur - WaarBenJij.nu Beroofd....maar goed afgelopen! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Louise Schuur - WaarBenJij.nu

Beroofd....maar goed afgelopen!

Door: Louise

Blijf op de hoogte en volg Louise

06 December 2007 | Peru, Cusco

Tjonge, jonge, wat ik nou weer heb meegemaakt!!!
Gister ging ik even naar een klein winkeltje, waar je van alles kunt kopen en ik had problemen met mijn opwaardeerkaart van mijn mobiele telefoon.
Dus de aardige meneer van het winkeltje ging mij daar even bij helpen. Bellen naar de KPN van Peru, CLARO, maar het mocht niet lukken. Dus ik kreeg mijn telefoon terug en kocht ook nog wat water en een fles wijn voor onze huisbaas. Ondertussen waren er een paar mannen binnengekomen om kratten bier te bezorgen. Zij stonden achter mij. Goed, ik betaald en naar huis. Kom ik daar tot de ontdekking dat mijn telefoon niet in mijn tas zit! Dus ik als een gek terug naar de winkel, gelukkig vlakbij en vragen of mijn telefoon misschien nog op de toonbank ligt. Nee hoor, zei de eigenaar, ik heb hem aan je terug gegeven. Er stond ook een ander man die zei dat hij hem ook niet gezien had, ondertussen ook in zijn zakken voelen...
Ik weer terug naar huis, misschien niet goed in mijn tas gekeken. Nou, echt wel goed gekeken, want nergens een telefoon te bekennen. Ondertussen het nummer gebeld, maar er werd niet opgenomen. Ik weer terug naar de winkel en gezegd dat ik denk dat die gasten van het bierbedrijf waarschijnlijk de telefoon hebben gejat! Ik was helemaal pissed off en ben weer naar huis gegaan hopen dat Diana inmiddels thuis zou zijn. Ik kwam huilend binnen en zei in tranen dat mijn telefoon gejat was en DAT in de laatste week! Ik flink balen natuurlijk! Wilde niet NOG een keer aangifte gaan doen! Maar goed, wij eerst terug naar de winkel met de eigenaar praten. Die had ook wel het idee dat die kerels van het bier bedrijf het hadden gedaan! Wij zeiden dat we naar de politie zouden gaan, maar dat vond hij niet zo´n goed idee. Hij ging eerst wel even bellen naar het bedrijf! "Ze zijn aan het lunchen en komen hier weer terug om 3 uur", zei hij. Het was inmiddels net 2 uur geweest, dus wij zeiden dat we dan wel terug zouden komen.
Tegen drieen gingen we terug en ondertussen had ik een plannetje bedacht.
Diana ging op de uitkijk staan en ik om de hoek, zodat niemand mij kon zien die de winkel in ging. Zodra er een vent van dat bedrijf naar binnen ging, zou Diana mij een seintje geven en ook naar binnen gaan en ik zou dan mijn nummer bellen!
Het leek wel een film, :biggrin:
Ik op de ene hoek en Diana op de andere hoek die de boel in de gaten hield!
Op een gegeven moment gaf ze me een seintje en zei "nu bellen" en ze ging naar binnen. Ik als een gek bij een payphone naast de winkel bellen en wat denk je? De telefoon ging af in de winkel en die vent had hem gewoon in zijn handen! Diana gristte hem meteen uit zijn handen en toen kwam ik binnen! Nou, je had me moeten zien! Helemaal over de rooie en ik begon meteen te tieren en te schelden in het spaans en engels. Zegt hij nog dood leuk dat hij de telefoon op de toonbank had gevonden! En het was notabene dezelfde vent die eerder in de winkel stond met zijn handen in zijn zakken en zei dat hij niets gezien had!
Jemig, wat was ik pissig! Schold hem uit voor leugenaar en dat ik zeker wist dat hij die telefoon gejat had! Ik wilde hem bijna een roei verkopen, maar kon me gelukkig beheersen. Ondertussen waren er meer mensen de winkel binnengekomen en die vroegen zich natuurlijk af wat er gaande was! Ik kalmeerde een beetje en realiseerde me dat ik onwijs mazzel had dat ik mijn telefoon terug had. Wat een verhaal weer he? We kunnen wel prive detectives worden! :biggrin:
Dacht dat we alles hadden meegemaakt, komt dit er ook nog bij! :D
Verder deze week, vooral zaterdag, beetje in een mega dip gezeten. Eind van de middag, en begin van de avond, zaten we er allebei een beetje doorheen! Weer zo´n emotionele en labiele bui! Werd weer huilen en lachen tegelijk! We zijn ook nonstop bezig geweest de laatste weken en dat werd ons toch een beetje te veel denk ik. En dan ook nog het idee dat we snel weer naar Nederland gaan, waar we allebei eigenlijk niet zoveel zin in hebben. Alhoewel, best wel een beetje, maar ben er nog niet echt klaar voor. De tijd gaat veel te snel. Maar goed, zaterdag avond met wat vrienden een paar borrels gedronken, zondag nog even een feestje gehad op het project van Diana en maandag gingen we richting Urubamba, waar we 2 dagen lekker gingen relaxen bij het regenbooghuisjes project. En... wat wat dat heerlijk! Hele middag in de zon gezeten, het project niet afgeweest, s'avonds lekker gebadderd, was een heerlijke luxe, wat we even nodig hadden en zeker verdienden!
De tuinman van het project heeft nog even mogen genieten van mijn ontbloot boven lijf toen ik in de badkamer liep met alle ramen en gordijnen open! :D De volgende dag was hij erg geinteresseerd in een babbeltje met mij en even later zag ik hem met zijn collega tuinman kletsen en ze waren erg in hun hum zo te zien! Ach, heeft hij ook weer een leuk moment gehad! :smile:
Dinsdag middag terug naar Cusco in een taxi......het was een dodemansrit! Onze vriend de taxichauffeur reed gemiddeld 100 km. per uur op hobbelige landweggetjes door kleine dorpjes. Ik keek af en toe maar niet naar voren, want soms was het doodeng. Ik denk dat hij een record wilde vestigen hoe snel van Urubamba naar Cusco! Nou, volgens mij heeft hij dat gebroken. In 50 minuten waren we op plaats van bestemming!
Gister, behalve het gejatte telefoon incident, een mega drukke dag gehad. Mannenhuis bezocht van Remar! En wat ziet de keuken er prachtig uit! Wat een verschil! Victor, the cook, is dagen bezig geweest met schoonmaken. Onze nieuwe spulen staan er nu en alles ziet er veel beter en schoner uit.
De daggoot hangt ook, dus de rest moesten we nog even afbetalen. Nu is al het gedoneerde geld op. We hebben veel voor iedereen gedaan hier en we vinden het op het moment welletjes.
We gaan nu nog even genieten en trakteren ons zelfs vanavond op een lekkere maaltijd in een chique tent!
Spullen inpakken zien we tegen op, omdat we veel te veel hebben! Hopelijk geen overbagage. Heb al een aantal oude
t-shirts gedoneerd aan de volwassen vrouwen in het kids huis van Remar. Ze waren er helemaal happy the peppy mee!
Gister avond in een nederlands restaurantje heerlijk kip met rijst en sate gegeten. Restaurant is hier al een jaar, maar we kwamen er deze week pas achter. Was ook nog Sinterklaas, dus de pepernoten ontbraken niet!
Nou, ik denk dat dit het laatste bericht is uit Cusco, volgende vanuit een koud en regenachtig Holland! :cry:
Hasta luego,
Liefs Lou


  • 06 December 2007 - 19:29

    Marjolein:

    Loutje,

    Jeetje wat een verhaal weer zeg en inspector clouseau is er niks bij. Wat een mazzel zeg dat je je telefoon weer terug hebt en jullie hadden wel een super plan bedacht, goed hoor en mazzel dat het niet op knokken uit gelopen is....ben blij dat het allemaal goed is afgelopen.
    Nou dat je qua weer niet terug wilt kan me goed voorstellen hoor want is hier op zijn zachts gezegt Kl*** weer, regen wind en koud, niks voor jou in ieder geval maar dat neemt niet weg dat het wel weer erg gezellig is hoor als je terug bent.
    Geniet er toch nog even van daar en goeie vlucht(en) naar huis en zie je gauw weer.
    groetjes liefs Mar

  • 06 December 2007 - 19:31

    Marjolein:

    heb net nog even de foto`s gekeken, wat een make over zeg in die keuken je herkent het bijna niet. Helemaal super wat zullen ze daar blij zijn

  • 06 December 2007 - 19:32

    Anne-Marie:

    Jemig Lou, wat is dat snel gegaan! Van je verhalen heb ik genoten en wat een enorm slimme actie van jullie met die telefoon, petje af hoor!
    In ieder geval een goede reis terug en tot gauw!

    Groetjes Anne-Marie

  • 06 December 2007 - 19:36

    Tania:

    Wow! Wat een verhaal zeg....zo zie je maar als je slim bent win je aan het eind. Petje af meid. Ben blij dat je je telefoon terug hebt. take it easy de laatste dagen. Veel liefs! Tania

  • 06 December 2007 - 19:52

    Ingrid:

    Jeempie hee. Nou goede vlucht!!

  • 06 December 2007 - 20:00

    Mirjam:

    hey lieve lou, jeetje zit het er al bijna weer op, wat is dat snel gegaan. ik heb elke keer weer genoten van je verhalen en nou zeg wat een verhaal met je telefoon zeg...
    ik heb ook een nieuwtje voor je... miss weet je het wel al... maar ik ben zwanger en al 12 weken en 3 dgn. Voel me niet echt goed,ben al 6 weken mega misselijk en overgeven ,maar ja alleen maar een goed teken denk ik dan maar. en nu lig ik al 3 dgn ziek op bed, heb de griep ook nog eens dubbel te pakken.!!!!

    lieverd. we spreken elkaar snel ,nog genieten daar
    kus mir

  • 06 December 2007 - 22:10

    Lieke :

    hey louise,

    wat een verhalen heb je weer!leuk om te lezen, zelfs van die beroving je bent net jessica fletcher, ben ik ook weer een beetje in cusco.
    die mixed feelings horen er nu eenmaal bij....
    geniet nog van je laatste dagen

    liefs

  • 06 December 2007 - 22:32

    Bram:

    Meissie meissie meissie wat hebben jullie een enerverende trip gehad zeg. nog even en je verruilt het warme zonnetje voor een natte bui. doe voorzichtig en ik hoor van je

    greetz en een knuffel,

    Bram

  • 07 December 2007 - 07:24

    Irma:

    lieve Lou,
    JA what shall I say! Genoeg meegemaakt denk ik! Tijd om naar huis te komen Toos!
    Gezellig . drinken snel een wijntje en even bij kletsen.Liefs Ir

  • 07 December 2007 - 09:03

    Ingrid B.:

    Wat een gebeurtenis weer! Al je verhalen en ervaringen zijn niet in 1 dag te vertellen!
    Zie je snel,
    X Ing

  • 07 December 2007 - 09:03

    Eva:

    Hoi Lou,
    Djiezus, dat had heel anders kunnen aflopen, dat telefoonakkefietje!! Maar: eind goed al goed, en soms is het gewoon klaar met niet leuke dingen die je overkomen - en ben je tot veel in staat -. Hihi! Had D. wel eens willen zien, al grissend :)! En jij, schelden.. Haha!
    Hier aan t pakken voor weekendje groningen... Stuur maar goed vasthouden, want is me tog n een storm en regenweer :(.. Wens je een heel goede vlucht back home... Tot gauw! Dikke zoen, Eva

  • 07 December 2007 - 09:15

    Tilly:

    Hola Loutje,spannend en wat een oplossing hebben jullie hierop gevonden,gaan jullie nu ook deze aflevering bij Flikken later uitzenden.Het waait hier enorm,niet koud wel nat.Maar de warmte haal je binnen met een kerstboom en heel veel warme foto"s.Goede vlucht naar huis terug,Hasta Hollanda Tilly.

  • 07 December 2007 - 15:58

    Ernie :

    Tjonge Jullie kunnen wel een detective bureau beginnen. Geweldig hoor. Maar ja nu weer terug naar dat koude kikkerlandje.Goeie reis terug. groetjes.

  • 07 December 2007 - 16:09

    Annelies:

    oke wijffie, blijf nu maar ff binnen voordat er weer van alles gaat gebeuren, wel spannend hoor, allemaal!!
    een hele goeie en veilige reis trug, en we spreken gauw wat af!!

    dikke pakkerds

  • 07 December 2007 - 21:05

    Willem:

    Ja dat is toch wel weer even wat anders dan Argentinië of Chili. Lijkt me inderdaad zwaar kl....om weer terug te moeten. Ik wens jullie een goede terugreis en sterkte de komende weken in Nederland.

  • 09 December 2007 - 14:53

    Patrick:

    Goeie en slimme actie van jullie! Jullie hadden die man flink tuk!
    Verder succes met het wennen aan het Nederlandse leven! Jullie hebben goed werk geleverd voor de Peraanse samenleving!

    Groetjes Patrick

  • 09 December 2007 - 20:45

    Judith:

    He lieve Lou en Diane,

    jeetje wat een verhaal toch weer!! Gelukkig is het goed afgelopen.
    Heel veel sterkte met het afscheid nemen van Peru!! Zin om jullie weer te zien.

    Veel liefs
    Juut

  • 10 December 2007 - 22:04

    Sabien:



    Welkom terug Lou!!!!!! Wat een verhaal weer...en een topactie naar de dieven, kunnen inderdaad zo een detective bureau opstarten! Hoop dat je niet teveel in een dip komt nu je hier bent...Neem de tijd om te wennen en alles te verwerken, want het was weer intensief.Als je weer geinstalleerd betn lijkt het me super je weer te zien!
    Hele goede thuiskomst en we zien elkaar snel! wanneer moet je trouwens weer aan de bak?
    Liefs uit n druilerig nederland vanachter de pc...beeehhhh.
    xxbien

  • 11 December 2007 - 14:00

    Diana V. Roon:

    He meiden! Stoere actie zeg!!! Hebben jullie ff toppie gedaan. Nemen jullie wat zon mee uit Peru? Kunnen we hier wel weer goed gebruiken! Goede terugreis en tot gauw! Liefs Diaan.

  • 14 Oktober 2008 - 20:55

    Mayra:

    hola luise , espero q estes mas q bien y q puedas estar con los chikos en remar
    bueno te dejo besos
    nos vemos te quiero mucho
    by by

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Louise

After South America, twice, and New Zealand, now going to Australia!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 171411

Voorgaande reizen:

17 December 2014 - 22 Januari 2015

Going down under

13 Februari 2011 - 26 Maart 2011

Going to the Kiwi's!

30 November -0001 - 30 November -0001

Vrijwlligerswerk in Peru 2006 en 2007

Landen bezocht: