Bootreizen achter de rug! - Reisverslag uit Puerto Natales, Chili van Louise Schuur - WaarBenJij.nu Bootreizen achter de rug! - Reisverslag uit Puerto Natales, Chili van Louise Schuur - WaarBenJij.nu

Bootreizen achter de rug!

Door: Louise

Blijf op de hoogte en volg Louise

26 Oktober 2007 | Chili, Puerto Natales

Hoi allemaal, laatste bericht kwam vanuit Bariloche, Argentinie en nu zitten we in Chili! Jawel, veel op boten gezeten en zeebenen heb ik niet! :D
Vanuit Bariloche de Andes Lake crossing gedaan. In 10 uur tijd naar Puerto Varas, Chili, met 3 verschilende bussen en 3 verschillende boten. Door een prachtige natuur kom je en natuurlijk is het nog mooier als je schitterend weer hebt, want de meren en bergen zijn werkelijk waar wonderschoon! Maar ja, wij hebben dus de hele dag regen gehad! :sad:
Maar evengoed genoten van al het moois. Zelfs met een bus door prachtig regenwoud gereden! Zeer de moeite waard!
Leuk hostel opgezocht in Puerto Varas waar we 2 dagen verbleven. Hostel met echte donzen dekbedden, dus we hebben gigantisch lekker liggen snurken!
Zondag een auto gehuurd, mooie kar! De watervallen bezocht in de buurt van Puerto Varas en daarna een vulkaan bezocht. Wauw!!! Een weg die kris kras omhoog gaat, mist erbij, losse stenen op de weg, af en toe best wel eng, maar Diana reed keurig naar boven en ik reed keurig weer naar beneden. Bovenop zelfs in de sneeuw gestaan! Later in de middag naar Puerto Montt gereden, waar we de laatste nacht een hostel hadden en de volgende morgen konden we daar ook de auto inleveren. Het hostel konden we natuurlijk niet vinden, ruim een uur rond gekrost in de stad en op een gegeven moment maar aan de politie gevraagd, die toevallig op straat stonden.
Wij met politie escorte, sirenes en zwaailichten naar de hostel geloosd, maar ze moesten wel even 3 keer informeren waar nou precies de straat was van het hostel! :D
De volgende dag richting haven, onze bagage afleveren op de Navimag boot, waar we 3 dagen op zouden vertoeven.
Even bij de bewaking van een andere haven vragen of we goed zaten, rijdt er een klootviool keihard achter op onze auto!
Wij schrokken ons helemaal kapot. Nog net niet de airbag eruit gevlogen, maar wij wel vet last van onze nek, hoofd en rug! En natuurlijk de auto flink beschadigd! Gelukkig was het niet onze schuld en waren we er voor verzekerd.
Maar wat een gedoe weer. Bij verhuur bedrijf zeiden ze dat we een politie rapport moesten hebben, dus op naar de Chileense politie. Die waren erg behulpzaam en al gauw was alles geregeld.
En dan was het eindenlijk tijd om aan boord te gaan van ons lux vracht c.q. cruise schip! We hadden een eigen hut met 2 stapelbedden en een eigen badkamer. Lekker lux dus!
Nou, dat werd lekker 3 dagen relaxen op de boot. Was heerijk, alleen het weer zat weer niet mee! Tweede dag veel wind en op volle zee, dus hoge golven! Zeeziek pilletjes ingenomen, maar het enige wat ik kon doen, was liggen in me bedje! Staan, lopen, zitten hielp niet, werd ik alleen maar misselijk en duizelig of ik viel bijna om. Diana had minder last, maar er waren mensen die echt ziek werden, dus ik had mazzel dat ik gewoon lekker in bed kon blijven. Beetje boekje lezen, muziek luisteren, goed om te relaxen dus, had de dokter ook gezegd dat ik dat moest doen! :biggrin:
Drie dagen en drie nachten later kwamen we aan in Puerto Natales. Onderweg veel mooie bergen en fjorden gezien.
We blijven hier ongeveer een week, gaan het park Torres del Paine bezoeken en weer een boottochtje doen en wat gletsjers bekijken.
Daarna gaan we naar "Het einde van de wereld" Ushuaia op Tierra del Fuego oftewel Vuurland!
Daar schrijf ik verder!
Goed, de zon schijnt, dus daar ga ik even van genieten.
Hasta luego en besos uit Chili!
Louise

• 25 Oktober 2007 - 21:30

Marjolein:

Wooooooooooooh Lou dat ziet er goed uit ondanks het wat mindere weer, en je ziet dat jullie genieten!!!!!!!! Jeetje hebben jullie dat weer een klootviool tegen komen maar gelukkig dat alles netjes werd geregeld!!! Prachtige foto`s hoor zeker die met de zon door de wolken op zee.
    Meiden geniet er nog van en Lou persoonlijke mail volgt morgen

Groetjes liefs Mar

• 26 Oktober 2007 - 09:04

Juliette Grimbergen:

Hoi Louise,

Deze reis heb je nog niets van me gehoord, maar hier dan ook een berichtje van mij. Het ziet er allemaal heerlijk uit daar. Ik ga vanavond met je zus bijkletsen ,dus dan zal je wel weer over de tong gaan.

Geniet ervan!
    Gr.
    Juliette

• 26 Oktober 2007 - 09:49

Eva:

Hoi avontuurlijke dames!! Sjonge jonge, jullie hebben stof voor een boek gewoon! Boot/ politie escorte, aangereden..! Pff! Ik hoop heel erg dat t goed met jullie gaat na die aanrijding van achter; ff letten op klachten strax!
    Maar; wat ziet dat bed er lekker uit zeg. Zo te zien aan je gezicht Lou, ben je helemaal klaar voor een lekker n8tje. Hier is t vandaag grijs en vervelend buiten... Komende dagen werken; komt goed uit ;).
    Veel liefs en plezier, Eva.

• 28 Oktober 2007 - 15:20

Diana V. Roon:

Wat een mega-mooie foto's van die vulkaan en de watervallen!! Echt geweldig. En jij achter dat raampje op de boot:Je lijkt 'Jomanda' wel! Met aura en al! Wel gaaf weer wat jullie nu meemaken hoor. Was gezellie he Lou, van de week ff op msn. Meiden; fijne voortzetting en tot t volgende bericht maar weer!!! Liefs, Diaan.

• 28 Oktober 2007 - 15:23

Diana V. Roon:

Nog ff een stukje van mij. Het is wel frappant(schrijf ik dit nu goed???), dat de Politie als een rode draad door jullie reis loopt!?! Elke keer gebeurt er wel wat waardoor jullie ze weer tegen t lijf lopen of (helaas)nodig hebben. Hmmm....

• 29 Oktober 2007 - 06:36

Irma:

Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeetje LOU!! Wat een avontuur weer zeg! Je wordt toch ook echt een dagje ouder Toos, haha! Rustig aan dus he! Enjoy enne...nog bedankt voor je kaart, prachtig beeld stond erop!!
    liefs en knuffel voor jullie allebei

• 29 Oktober 2007 - 09:56

Chantal:

Ooooh wat een mooie natuur zeg!!! Hele mooie foto's van die watervallen en die berg/vulkaan met sneeuw erop echt heeeeel mooi zeg, Ik wens jullie nog meer mooie avonturen toe en doe voorzichtig he?

De groetjes

• 29 Oktober 2007 - 21:03

Mama:

Lieve Louise, fijn om weer goeie berichten te klrijgen. Wat zien jullie toch een prachtige natuur.En die foto's zijn ook fantastisch.Minder mooi was de botsing met de auto.Alles goed afgelopen gelukkig.Wees voorzichtig op die enge wegen.Je mail ook gekregen. Je moet de groetjes hebben van tante Aaf en van Eefje.We hebben gezellige dagen gehad.We kijken alweer uit naar het volgende bericht.
    Liefs ma

• 29 Oktober 2007 - 21:50

Bram:

WAANZINNIG GEWOON een andere bewoording kan ik er niet van maken. wat ben jij een reis van je leven aan het maken zeg in zuid-amerika. Wat een waanzinnig foto's zeg vooral die vulkaan vind ik erg mooi en ja een waterval blijft je fasineren en je blijft foto's maken ik ken dat heb al menig waterval gezien in de wereld. Ik ben echt benieuwd hoe jij van dit alles een compilatie gaat maken wat eigenlijk erg moeilijk zal worden. ik hoef niet te zeggen dat je moet genieten want dat doen jullie zeker. ik wacht met smart op je volgende bericht

knuf van mij

• 30 Oktober 2007 - 09:47

Anita:

Hé Louise!!!
    Ik had je al op de msn gesproken, maar kan het niet laten om ook hier een berichtje achter te laten.
    Hoe gaat het nu met jullie nek en rug? Kijk goed uit hoor. Mijn moeder heeft ook zo'n geintje aan de hand gehad. Nooit meer goed gekomen. Maar nu weer leuke dingen: Wat ziet het er allemaal fantastisch uit joh. Ik begin gewoon een beetje jaloers op je te worden. Maar het is je van harte gegund hoor.
    Het is nu dinsdagochtend en Lisanne is naar de peuterspeelzaal. Hiep hiep hoera..... tijd voor dingen waar ik anders nooit aan toe kom, onder andere jou lekker schrijven.
    Nou, ik drink mijn koffie nu verder lekker op. Genieten jullie er nog maar flink van en wie weet spreken we elkaar nog wel op de msn. Lang leve de computers....
    Een hele dikke pakkerd en knuffel van Anita en mijn hele aanhang natuurlijk.
    XXXXXX

• 30 Oktober 2007 - 19:48

Annelies R:

He loutje, wat een prachtige foto's weer zeg, adembenemend!! en wat maken jullie toch een hoop mee, helemaal te gek(alhoewel sommige dingen niet zo natuurlijk!). Maar al met al helemaal joepii toch! Genieten nog hé, en heel veel plezier, tot het volgende avontuur!!

dikke kus

• 01 November 2007 - 09:09

Mandy:

Holla,
    na een drukke tijd eindelijk weer ff rustig de tijd om ff op je site te kijken nou dat was dus ook wel nodig! Jeetje wat een pech/ongeluk, en wat een mooie momenten ook. En al die foto's echt prachtig. Erg klote van je camera zeg! Zo te zien weten jullie ondanks alle pech/tegenslagen heel goed van alles mooie momenten te genieten, ga daar vooral mee door!!!!! Tot het volgende berichtje, sterkte, liefs, Mandy