Bijna 2 weken verder! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Louise Schuur - WaarBenJij.nu Bijna 2 weken verder! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Louise Schuur - WaarBenJij.nu

Bijna 2 weken verder!

Door: Louise

Blijf op de hoogte en volg Louise

18 September 2007 | Peru, Cusco


Hola lieve mensen! Hier dan maar weer een berichtje van mij. Is inmiddels een week geleden en heb al best wat ups en downs gehad! Ja, vorige week wel wat dipjes te verduren gehad hoor! Moet toch wennen aan het leven hier! Ook op het project had ik het even moeilijk vorige week. Misschien komt dat wel omdat ik hier nog niet zo lang ben??? Geen idee, maar afgelopen dinsdag dacht ik: wat doe ik hier ik ga weg! Er werd niet omgekeken naar de kids, viese
wc´s, geen shampoo om te kinderen mee te kunnen douchen, wat betekent dat ze gewoon stonken! Ik trok dat dus ff niet! Maar goed, ik dacht, ik ben hier voor de kids, ik blijf, want alle kinderen vinden het ontzettend leuk dat ik er ben!
Stoepkrijt gevonden en allemaal leuke tekeningen geaakt op de grond van de patio. Helemaal leuk, maar iemand van de leiding vond dat niet! Kinderen werden vies vond ze, dus ze moesten met water en een borstel alles schoonmaken!
Dan krijgen we ook nog te horen dat er 2 jongens (12 en 13 jaar) zijn weggelopen! Politie ingeschakeld, foto´s van hun verspreid, maar geen teken. Nu, een week later weten we nog niet waar ze zijn. Ja, ergens op straat waarschijnlijk! En één van hun heeft ook nog een broertje in het huis wonen! Triest he? Maar goed, dat negatieve is nu voorbij! Gister was het hartstikke leuk op het project! Ik heb van het weekend wat spelletjes en puzzles voor ze gekocht en 4 vliegers! Samen met Anton, die vorig jaar samen met mij op dit project heeft gewerkt en nu even in Cusco is, hebben we met een aantal kinderen gevliegerd. Zonder wind, want die was er niet! :biggrin:
Maar de kids genoten! Helemaal leuk! Rennen achter die vlieger, geweldig om te zien! Verder is de wasmachine die ik vorig jaar voor ze heb gekocht nog steeds in gebruik!
De reis naar het project toe is ook een hele belevenis. Een paar dodemans ritten ondervonden met die combi busjes! Niet normaal meer hoe die gasten rijden! Levens gevaarlijk! Heb besloten om die op de heen weg niet meer te nemen. Ze worden gewoon veel te vol gepropt, weigeren van mensen kennen ze niet!
Maar gister op de terug weg was het feest in het busje! De chauffeur had lekker disco muziek opgezet, dus Anton en ik lekker meezingen, vonden ze geweldig en ik kan helemaal niet zingen!
:D Misschien moesten ze daarom wel zo lachen! :smile:
En dan spaanse les! Si,si, daar ben ik vorige week mee begonnen. De 1ste
les ging ik met de professora naar de dierentuin! Pracita les. Nou, ik was blij dat ik mijn fototoestel niet mee had. Wat een trieste bedoening! Kleine, viese hokken, ik bedoel véél te kleine hokken! De condors die een spanwijdte hebben van 4-5 meter, zitten in een hok dat willen jullie niet weten! En alles was zo vies en stonk! Héél triest! Ik weet dat er veel armoe is hier in dit land, maar hoe ze hier met dieren omgaan.......
Snel weg, ik geloof dat de professora het ook wel gezien had.
Vanaf gister krijg ik aan huis
spaanse les, 2 uur per dag, maandag tot vrijdag. Ook volgende
week nog, dus maar hopen dat het allemaal helpt! :grin:
Op de school had ik vorige week vrijdag les en daar staat een groot hok met vetgemestte
cavia´s en konijnen. Jullie raden het al, niet als huisdier, maar als maaltijd! Ja, zo gaat dat hier. Wij hebben die beesten als huisdier en hier worden ze gewoon als delicatesse opgegeten! :sad:
Verder wil ik graag iedereen die geld heeft gedoneerd voor het Circa Project nogmaal bedanken! In totaal heb ik nu 2400 euro ingezameld. Er
kan natuurlijk nog meer bij! giro rekening 803957 t.n.v. L.A. Schuur te Beverwijk. Begin october gaan Diana en ik naar Arequipa en laat Judith, van stichting El fuego mij alle weeshuizen zien. Dan bekijk ik aan welk weeshuis ik het geld ga besteden. Dit wordt zeker vervolgd!
En dan nog even iets grappigs voordat ik afsluit: Het lijkt wel of alles wat ik aanraak, kapot gaat. In menig internet cafe waar ik heb gezeten, slaan de computers op tilt! Of internet valt uit, of de harde schijf trekt het niet meer, of skype valt weg, gewoon alles. Ook de douche heb ik al meerder keren gesloopt, wat inhield dat we een keer, aangezien het te gevaarlijk was om te douchen, omdat ik het electrische gedeelte van de douche gemold had, met een thermoskan heet water in de douche moesten kruipen en zo met eeen bekertje en kan ons moesten wassen. Leek wel of we aan het kamperen waren! :biggrin: Kunnen jullie het nog volgen?
Ik stop wel!
Liefs vanuit een zonnig Cusco!
Ciao, Louise

  • 19 September 2007 - 06:55

    Lieke :

    Hey Louise,

    Lieke hier, van cusco vorig jaar. Wat goed dat je weer terug bent! Leuk al die verhalen en foto's haalt weer veel goede herinneringen op. Wel k*t dat sommige dingen zo slecht geregeld zijn maar ja, dat is peru.
    Ga door met het goede werk nog heel veel plezier en groetjes aan anton en de kids.

    liefs

  • 19 September 2007 - 07:17

    Ingrid:

    Hoi Louise,
    Tja, vrijwilligerswerk in een land als Peru is niet altijd rozengeur en maneschijn. Het is wel erg confronterend die armoede te zien, zelfs om erover te lezen. Die welvarendheid hier is helemaal niet zo vanzelfsprekend. Maar je merkt wel dat je energie en investeringen goed gebruikt worden! Top! Succes verder.

  • 19 September 2007 - 08:56

    Es:

    Hoi Lou,

    Wat een verhaal weer, mijn hart brak.
    Wat een verschil met (de af en toe ondankbare) Sven en Sanne.
    Ik laat ze je berichtjes ook maar lezen!
    Wel heel goed om te zien wat voor lach jullie op die mooie koppies brengen.
    Jullie zijn geweldig!
    Heel veel succes verder en hou vol he!
    Liefs en XXX

  • 19 September 2007 - 09:09

    Patrick:

    He Louise,

    Je doet het voor de kids, daar gaat het om! Ik hoop dat die twee weggelopen jongens ook snel gevonden worden.
    Verder succes met je keuze maken in Arequipa, je zal waarschijnlijk alle weeshuizen wel willen helpen daar!
    Doe de groeten aan Anton en tot het volgende verhaal!

    Groetjes Patrick

  • 19 September 2007 - 09:18

    Diana V. Roon:

    Hoi Lou, Jeetje wat een week weer voor jou zeg! Gelukkig lees ik dat het weer wat beter gaat met je. Echt een wereld van verschil, zo'n weel bij jullie of hier! Leuke foto's weer. Jullie optrekje ziet er toch best knus uit zo! Verder hoop ik dat jullie de twee vermiste jongens snel vinden, het lijkt mij niks zo daar op straat te leven;triest. Succes, sterkte en koppie op he! Liefs, Diaan.

  • 19 September 2007 - 12:42

    Ina En Stanley:

    Wij vinden jouw weblog heel gezellig om te lezen. Wij bewonderen jullie gedrevenheid. Wat doen jullie toch verschrikkelijk jullie best en wat is het toch af en toe deprimerend om te lezen hoe de omstandigheden daar zijn.
    Wat waarderen wij dan toch weer wat wij hier hebben.
    Wij wensen jou heel veel succes en doorzettingsvermogen. Het zal jou zeker lukken!
    Hartelijke groetjes.

    PS Probeer jouw foto's wat lichter te krijgen. Jammer van sommige opnamen, die zijn bijna niet te zien. Staat de camera op de juiste opnamestand?

  • 19 September 2007 - 12:59

    Mama,:

    Lieve dochter,wij hebben natuurlijk alle tegenvallers op je e-mailgelezen en papa heeft daar op gereageerd.Wel om te huilen.Maar je bent sterk en je pakt alles wel weer op.Fijn om te horen dat je in ieder geval met de kinderen weer goed bezig bent.Jullie woninkje ziet er best gezellig uit hoor.Hopenlijk zien de tehuizen waar jullie straks naartoe gaan er beter uit.Wel iets om naar uit te kijken.Enge verhalen over die bus.Ik zou ze.ggen ga jij maar achter het stuur zitten

    Liefs mama en papa en we verheugen ons alweer op het volgende bericht

  • 19 September 2007 - 16:24

    Mat:

    wat een toestanden daar allemaal zeg,
    je maakt wel heel wat mee zo!
    wat zijn we eigenlijk rijk hier.
    jullie kamer ziet er wel goed uit(beter dan dat toetje!)
    heel leuk allemaal die foto s, doe je goed.
    nou, spreek je snel weer!
    veel liefs

  • 19 September 2007 - 16:26

    Marjolein:

    Hola Lou,

    Wat een verhaal weer, leuk ontroerend en heftig met name dat het zo`n zooitje weer is in het huis, maar gelukkig kan je toch weer een hoop dingen doen voor de kinderen met kleine dingen,helemaal super hoor. Hoop voor je dat de dipjes nu weg blijven en je alleen maar up`s krijgt de komende tijd.
    Jullie appartement ziet er leuk uit hoor, zou zo wel ff gezellig op die loungebank willen komen hangen om gezellig een wijntje te drinken....
    Blijf genieten!!

    Groetjes liefs Mar


  • 20 September 2007 - 07:59

    Annelies:

    He loutje, wat een toestanden zeg! Jullie huisje ziet er inderdaad gezellie uit, dat is in ieder geval leuk thuiskomen 's avonds! Ik kan me voorstellen dat je af en toe en dipje hebt, maar ik vind het geweldig wat je allemaal weer doet, you go girl!!!
    tot de volgende ronde,

    xxjes

  • 20 September 2007 - 09:31

    Ernie:

    Hallo louise
    wat vervelend dat die jongens zijn weggelopen.Hopelijk komen ze weer terug. Jullie behuizing ziet er wel goed uit.En de foto's zijn ook weer erg leuk. Geweldig wat jullie allemaal voor die kinderen doen. Toppie hoor Louise. Groetjes van Ernie

  • 20 September 2007 - 10:25

    Danella:

    Hey Louise,

    De verhalen zijn ook echt weer zoals Peru is, diep treurig aan de ene kant, maar ook weer heel zonnig aan de andere kant. Super leuk om Silvester ook weer te zien op de foto, geen spat veranderd alleen iets groter! Heel veel succes nog daar en groetjes aan Anton...

    Ciao x

  • 20 September 2007 - 16:15

    Tilly:

    Hola Loutje,kop op meisje,je kan het ik weet het zeker geloof in de kracht van jezelf en blijf vooral trouw aan de kids maar dat gebeurt toch wel want voor de kids ben je naar Peru gegaan.liefs Tilly.

  • 20 September 2007 - 18:03

    Bette:

    Wat een leuke foto's!! Mooi appartementje! Hebben jullie ff goed geregeld!
    Ik wist niet dat Anton er ook weer was! Nou doe de groetjes maar aan papa dan ;-)

    Veel plezier!
    Besos

  • 23 September 2007 - 20:44

    Tilly:

    Hola Louise,even een tennis bericht Peru-Wit Rusland 3-1 Davis Cup. speelde zich af in Lima. toedeloe lou

  • 01 Oktober 2007 - 11:41

    Irma:

    he hoi lieve Lou! Wat leuk om die foto's te zien en menig ding te herkennen.
    Volhouden daar hoor!Je doet het voor de kids! Knijp je ogen ,en neus af en toe maar even dicht, misschien valt het dannog mee!
    Liefs,Ir

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Louise

After South America, twice, and New Zealand, now going to Australia!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 92
Totaal aantal bezoekers 171377

Voorgaande reizen:

17 December 2014 - 22 Januari 2015

Going down under

13 Februari 2011 - 26 Maart 2011

Going to the Kiwi's!

30 November -0001 - 30 November -0001

Vrijwlligerswerk in Peru 2006 en 2007

Landen bezocht: