Eindelijk gesetteld!!! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Louise Schuur - WaarBenJij.nu Eindelijk gesetteld!!! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Louise Schuur - WaarBenJij.nu

Eindelijk gesetteld!!!

Door: Louise

Blijf op de hoogte en volg Louise

11 September 2007 | Peru, Cusco


Nou, nou, we zijn weer verkast! We hebben een appartement! En wat voor één! En met echt mazzel zijn we daar aan gekomen!!!
Zondag middag gingen we lunchen bij het oude gastgezin van Diana waar zij vorig jaar in huis heeft gezeten. We vertelden van onze slechte ervaring met het appartement en dat we nu in een hostel zitten. Hebben ze een vriend die appartementen verhuurd vlakbij de Plaza de Armes! Wij hadden zoiets van, hmmmm, we kunnen altijd kijken. Dus die meneer kwam langs en nam ons mee naar het appartement. 4 blocks van de plaza en onwijs leuk gewoon! We betalen een schijntje, vrienden prijsje, $10,- voor ons tweeen per dag, incl. water/gas en licht! Wij helemaal blij! Paar minuten lopen naar het centrum en we ziten pal naast de politie, dus veiliger kan niet!
Gister morgen alle bende verhuisd en ben ´t nu helemaal zat met al dat gesleep! hahaha. Vannacht onze eerste nacht daar doorgebracht! Alles is prima in orde, alleen de douche is niet helemaal top! Is electrisch, dus oppassen dat je niet onder stroom komt te staan. hahaha.
Dus nu de markten op en boodschappen doen en lekker kokkerellen!
Gister ben ik begonnen op het project.
Samen met de coordinatrice van de spaanse school er heen gegaan met zo´n combi bus. Kost slechts 60 centimos, 15 euro cent, en ze weigeren nooit iemand, dus het busje zit altijd prop vol! Wel leuk om dat weer mee te maken.
Aangekomen op het project, hingen de kids al uit de ramen en riepen, ´hermana, hermana´! Eenmaal in het huis, vlogen de kids me om me nek! Van alle kids die er vorig jaar zaten, zitten er nu nog 9, die me allemaal nog kenden! Onwijs leuk om ze weer te zien! Verder zitten er in totaal ongeveer 25 kinderen, plus een paar volwassen vrouwen die daar helpen.
Ik werk er 4 middagen, samen met een duits meisje. Gister een beetje de boel verkend, ze zitten nl. in een nieuw huis.
Ik ben van plan om wat dingetjes voor ze kopen, zodat we met ze kunnen knutselen enzo. Ook ga ik kijken of ik schmink kan vinden hier, want dan vinden ze helemaal geweldig! Verder hebben ze hulp nodig bij het huiswerk, douchen, etc. Er komt elke dag iemand die de kids ondersteunt met hun huiswerk. Heb zin om de komende 3 weken daar te werken. Ik houd jullie op de hoogte.
Verder heb ik Silvestre weer gezien en was hij super blij met de kadootjes die ik voor hem had. Een oranje puma t-shirt, chocola en stroopwafels. Ook kwam ik Sabien tegen, een oud Peruaans vrouwtje met 3½ tand in haar mond, die ik vorig jaar heb leren kennen. We zaten op de plaza en ze kwam langs lopen en herkende me meteen. Helemaal happy de peppie was ze, zo schattig! Kreeg een leuk amrbandje van haar als kadootje, omdat ze zo blij was me weer te zien.
Vandaag gaan we even informeren voor spaanse lessen, hard nodig, hahaha!
OK, dit was het weer even voor nu, foto´s van ons paleisje komen nog!
Liefs vanuit een zonnig Cusco y hasta luego!
Louise


  • 11 September 2007 - 18:08

    Marjolein:

    Hola Loutje,

    Jeetje lekker joh dat jullie nu toch een eigen appartement hebben!!!
    Wat gaaf de ontmoeting met Sylvester, Sabien en de bekende kids uit het huis, kreeg er helemaal kippevel van van.....je weet in ieder geval allemaal wel waar je het voor gedaan hebt en weer voor doet, echt helemaal te gek gewoon!!!!!
    Blijf maar lekker genieten en mooie verhalen schrijven want dan kunnnen we van uit ons kouwe kleine kikkerlandje een beetje over je schouder mee kijken....

    Groetjes Liefs Mar

  • 11 September 2007 - 18:19

    Anita:

    Jeetje Lou, je hebt het fantastisch voor elkaar zeg. En wat hartverwarmend dat de kinderen zo blij zijn je weer te zien.
    Geniet er maar lekker van en ik hou je site in de gaten hoor.
    Een hele dikke klapzoen van ons allemaal: Frank, Anita, Fons, Lucie, Maurice en Lisanne
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 11 September 2007 - 19:05

    Mark Alexander:

    De verhalen en de foto's worden steeds mooier en spannender! Keep going. groetjes

  • 12 September 2007 - 08:05

    Patrick:

    Wow,als ik al die foto's weer zie van Cusco en ook de kids, krijg ik weer helemaal zin om weer terug te gaan! Mooie herinneringen daar!
    Succes de komende 3 weken met het project en haal alles eruit wat erin in zit!

    Groetjes Patrick

  • 12 September 2007 - 08:19

    Eva:

    Hola amiga!
    Fijn te horen dat alles mee lijkt te zitten en t appartement ok is en niet duur! Wat heb je gemaakt voor eten?
    Ook top dat de mensen daar je nog kennen... volgens mij ga je met een nog meer bijzonder gevoel vertrekken dan vorig jaar! Maar jij eerst aan de slag ;) Schmink..? Lastig. Ben benieuwd of t lukt! Hoewel, Brasilie is hemels breed niet ver weg he. Misschn een weat grotere stad? Liefs, Eva

  • 12 September 2007 - 09:28

    Diana V. Roon:

    He Lou en Diana(leuke naam, ha,ha), wat geweldig om weer te lezen dat jullie nu een goed appartement hebben en dat al de kinderen zo enthousiast zijn. En die foto van jou Lou met al je spullen en dan zo'n C&A tas erbij;lachen! Nou veel succes meiden en natuurlijk veel plezier! Ik blijf alles volgen. Trouwens, leuk dat jullie al die foto's maken, dan beleven wij echt alles mee. Liefs, Diaan.

  • 12 September 2007 - 11:06

    Monique:

    Hé lou!
    Dat krijg je er nou van als je elkaar zo lang niet spreekt, zit je alweer in peru!
    Echt heel gaaf voor je en geniet er maar lekker van!
    Dikke zoen monique

  • 12 September 2007 - 11:54

    Mama,:

    Wat moetdat ontroerend zijn dat die kinderen je nog herkennen.Begrijpelik dat je staat te popelen om daar weer aan de slag te gaan.Natuurlijk ook bedankt voor je gewone mails,maar daar heeft Papa al op gereageerd.
    Liefs Mama

  • 12 September 2007 - 18:51

    Mathieu:

    ey louise,
    het is goed te weten dat je veilig kan pitten naast het politieburo!
    als je je nu opsluit, komen er dit keer misschien wel 6 agenten bij jou op bezoek!
    even serieus, ik ben echt trots op je .
    ik vindt het echt super dat je hier iedereen op de hoogte kan houden met al jou belevenissen!
    liefs, mat

  • 13 September 2007 - 11:41

    Annelies:

    Ik ben trots op je hoor, ga zo door en veel suc6 met alles!! tot gauw hoors schrijfs!!

  • 13 September 2007 - 18:45

    Tilly:

    Hola Louise,grappig Mathieu weet het wel leuk te vertellen maar volgens mij heb je niet een een balkon of toch wel?Veilig zit je iniedergeval. Heerlijk gevoel om weer terug te zijn en hoe is het met de wasmachine?of ben je deze nog niet tegen gekomen.De herfst is hier al een beetje veel begonnen en jij loop daar heerljk in een t-shirt,lekker zo.Nu op naar de spaanse les OLE!Loutje maak er wat van lieve groetjes Tilly.

  • 17 September 2007 - 16:54

    Mandy:

    Hola Lou,

    Lekker joh dat ze je allemaal nog herkennen en zo blij zijn! Geniet er maar van voor je het weet moet je weer terug.
    Heeft al het schilderijengeld al een bestemming gekregen? En de rest?
    Hebben jullie iets gevonden om Spaans te leren? Ik ga vanavond naar m'n twede les dus volgende berichtje in het Spaans???? hahahaha..... Leuk zoveel foto's en al die verhalen erbij, echt blijven doen!

    Groetjes Mandy

  • 17 September 2007 - 20:44

    Hilde:

    Hoi Louise,

    wat ontzettend goed dat je weer gegaan bent. Ga je verhalen weer volgen. Hoop dat je weer net zo'n mooie tijd zult hebben. Super, wat je doet.

    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Louise

After South America, twice, and New Zealand, now going to Australia!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 171369

Voorgaande reizen:

17 December 2014 - 22 Januari 2015

Going down under

13 Februari 2011 - 26 Maart 2011

Going to the Kiwi's!

30 November -0001 - 30 November -0001

Vrijwlligerswerk in Peru 2006 en 2007

Landen bezocht: